Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka kuvittelevat, että heille ollaan kateellisia

Vierailija
17.11.2018 |

Onko muilla tällaista melko vähäpätöistä, mutta silti itselle yhä isommaksi kasvavaa ongelmaa. Tuttavapiirissäni on useita henkilöitä jotka pudottelevat varsinkin materiaan, palkkaansa, osaamiseensa, loistavaan parisuhteeseen yms liittyviä juttuja aivan kuin huomaamattomasti ja sitten minulle tulee tunne, että he salaa luulevat useimpien ihmisten nyt olevan heille kateellisia. Itse voin käsi sydämellä sanoa, etten useinkaan ole. Heidän tyylinsä 'kerskua' ja kuvitella olevansa kaikkien kadehtimia ainoastaan ärsyttää ja siksi ehkä vaikutan siltä, että kadehdin nyt niin kovasti sitä, että just vaihdettiin auto vähän parempaan kun mies sai ylennyksen. En oikein edes tiedä miksi moista pitäisi kadehtia, kerskujan puoliso on varmasti tehnyt kovasti töitä saavuttaakseen paikkansa ja vaikkei olisikaan niin hienoa hänelle. Tai sitten kehuskellaan miten kulta taas yllätti illallisella, että on se vaan niin ihana. Olenko itse jotenkin läpikatkera, kun tällainen tulee mieleen..mutta en koe siis oikeasti olevani näille henkilöille tippaakaan kateellinen, ainoastaan se kerskuva tyyli ottaa päähän.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et välttämättä kadehdi, mutta se ei todellakaan tarkoita etteikö moni kadehtisi. Mitä väliä sillä sinulle on?

Vierailija
2/7 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Itse myös ihmettelen, kun joku väittää, että heille ollaan kateellisia esim. matkoista tai autosta tms. Ja muutenkin nämä samaiset tyypit vetäisevät aina sen kateuskortin esiin herkästi.

Itselleni kateus on suht vieras käsite; aika harvoin tunnen kateutta. En tunne materiasta kateutta, mutta tunnustan, että esim. älykkyys ja sosiaalinen taitavuus yhdistettynä viehättävään ulkonäköön aiheuttaa minulle kateuden tunnetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni oli tämmöinen henkilö joka luuli aina että hänelle ollaan kateellisia ja siksi ystävyyssuhteet katkesivat. Tämä henkilö oli kuitenkin äänekäs ja dominoiva, omasta mielestään aina oikeassa eikä hänen kanssaan voinut keskustella normaalisti vaan ystävät olivat kuuntelevia osapuolia. Tunnistin hänessä aika nopeasti mt- ongelman, tiesin myös että se pahenisi vielä aika paljon ennen kuin hän osaisi hakeutua hoitoon, siksi otin etäisyyttä häneen.

Vierailija
4/7 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on narsisti ja loukkaa muita. Sitten kun hänelle tästä suuttuu niin anoppi ei ota vastuuta puheistaan VAAN hänelle ollaan kateellisia...

Ei hänestä ole mitään kadehdittavaa. Ja jos joku on kateellinen hänelle niin kateutta kestää sen 30 sek.

Vierailija
5/7 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo ja kaikki ei tee tota huomaamattomasti, vaan oikee isoo ääneenki. :DD Jotkut joo tekee huomaamattomasti, koko ajan kehuskelemassa muka vaatimattomina ja muka vaan kertoo just sattumoisin tyylii uudelle tuttavuudelle elämänsä 10 kohokohtaa liioteltuna tyylii jnejnejnejne... :D

Se on must vähän nolo tapa. Vois vaan suoraan kertoo et hei, mä oon niinku maailman kadehdittavin ihminen, ettäs tiiätte.

Ja sit mua ärsyttää vielä enemmän sellaset, emt onko narsisteja, mut siis jotka on tosi hyöty-ajattelijoita, ja sit viel siihen päälle alistaa ja haukkuu muita jatkuvasti... Emt et onko niille opetettu käytöstapoja ollenkaan lapsena, tuskin.... :D

Vierailija
6/7 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla tällaista melko vähäpätöistä, mutta silti itselle yhä isommaksi kasvavaa ongelmaa. Tuttavapiirissäni on useita henkilöitä jotka pudottelevat varsinkin materiaan, palkkaansa, osaamiseensa, loistavaan parisuhteeseen yms liittyviä juttuja aivan kuin huomaamattomasti ja sitten minulle tulee tunne, että he salaa luulevat useimpien ihmisten nyt olevan heille kateellisia. Itse voin käsi sydämellä sanoa, etten useinkaan ole. Heidän tyylinsä 'kerskua' ja kuvitella olevansa kaikkien kadehtimia ainoastaan ärsyttää ja siksi ehkä vaikutan siltä, että kadehdin nyt niin kovasti sitä, että just vaihdettiin auto vähän parempaan kun mies sai ylennyksen. En oikein edes tiedä miksi moista pitäisi kadehtia, kerskujan puoliso on varmasti tehnyt kovasti töitä saavuttaakseen paikkansa ja vaikkei olisikaan niin hienoa hänelle. Tai sitten kehuskellaan miten kulta taas yllätti illallisella, että on se vaan niin ihana. Olenko itse jotenkin läpikatkera, kun tällainen tulee mieleen..mutta en koe siis oikeasti olevani näille henkilöille tippaakaan kateellinen, ainoastaan se kerskuva tyyli ottaa päähän.

Ihmiset usein luulevat muiden tuntevan asioista samalla tavalla kuin itse. Veikkaan, että kuvaamasilaiset ihmiset ovat sellaisia, jotka itse pitävät noita asioita tavoittelemisen arvoisina ja kadehtisivat itsekin muita noista samoista asioista, jos heillä itsellään ei olisi niitä.

Ihminen joka kadehtii muissa rahaa, todennäköisemmin pyrkii tavoittelemaan itselleen suurta rahamäärää, ja jos hän saavuttaa sen, niin hän luulee herkästi, että muut ovat kateellisia hänelle siitä - toki jotkut ovatkin, mutta osa arvauksista menee pieleen. Sen sijaan sellainen ihminen joka ei itse kadehdi muita eikä pidä esim. materiaa elämässä tärkeänä, ei välttämättä tule edes ajatelleeksi, että muut voisivat olla hänelle kateellisia jostain materiasta.

Jotkut vaikuttavat olevan luonteeltaan sellaisia, että he haluavat herättää muissa kateutta. Aivan kuin he ajattelisivat elämän olevan kilpailu. Ehkä heitä on lapsuudessa usein vertailtu muihin tms.

Vierailija
7/7 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaikuttavat olevan luonteeltaan sellaisia, että he haluavat herättää muissa kateutta. Aivan kuin he ajattelisivat elämän olevan kilpailu. Ehkä heitä on lapsuudessa usein vertailtu muihin tms.

-joo ei tossa mitään, mut jos tyyliin joku kaveri koko ajan piikittelee, nostaa itteään ylös toisen kustannuksella, eli siis toisin sanoen haukkuu toista ja kehuu itteään niin siin on vikaa ja paljon.

Jos vaan kehuu itteään nii okei ehkä ärsyttävää, mut ei kuitenkaan periaatteessa vikaa mut tossa jossa oikeesti tyylii päin naamaa haukutaan jotain toista niin on vikaa. Tai siinä , että kiertäen haukutaan ja alistetaan muita, noi ei oo normaaleja tapoja käyttäytyä vaikka vanhemmat oliski ollu jotain kilpailuhenkisiä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi