Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koiranpentu näykkii/puree jos kosken esim korviin/tassuihin/suuhun

Vierailija
17.11.2018 |

On kova puremaan ja yritän totutella pentua kosketukseen ja hampaiden yms tarkistuksiin. Pentu on 9 viikkoinen ja aina kun menen noille alueille, alkaa näykkiä tai purra.

Onko tuo vain normaalia pennun käytöstä?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun aloittajalle on annettu tietoa siitä, että on ihan normaalia, että pentu näykkii. Monille voi tulla yllätyksenä kuinka pahasti ihan normaalikin pentu voi satuttaa omistajiaan tarkoittamatta mitään pahaa. Meilläkin kuljettiin nykyisen koiran vuoksi nilkat verillä siihen asti, kun koira oli puolivuotias ja itse kuljin koiran kanssa lenkillä kädet mustelmilla vielä kunnes koira tuli noin vuoden vanhaksi. Ensimmäisen vuoden ajan koira vietti lenkeillä ollessamme enemmän aikaa jalkovälissäni rauhoittumassa kuin kävellen. 

Voin vain kuvitella kuinka nopeasti tällainen paimenrotuinen näykkijäihme lähtee monessa perheessa kiertoon pitovaikeuksien vuoksi. Se on sinänsä sääli, sillä meidänkin näykkijästämme sukeutui hyvin rakastava ja hellä perheenjäsen. 

Olen kyllä iloinen aina kuullessani muiden kokemuksia. Perheelleni tämä oli itseasiassa shokki. Mieheni on sanonut koiraa ongelmakoiraksi/luonnevikaiseksi ja kertonut haluavansa luopua siitä ellei tavat muutu kohtapuolin.. itse olen taas niin erimieltä. Mieheni on myös todella suojeleva lasta kohtaan joka itkee kun koira edes koskee hampailla. Yritän saada mieheni myös muuttamaan tapojaan ja ymmärtämään tilannetta. Hienoa että koirastasi kasvoi hyvä perheenjäsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän