+358. Kuuluuko laittaa 0 silti?
Eli jos nettikaupassa kysytään puhelinnro ja valmiina on Fi +358, kuuluuko siihen alkuun vielä laittaa 0? Itse en oo laittanu sitä 0 muissa nettikaupoissa mutta nyt tiedoissa lukee puhelinnumerona vain 4456... tyyppisesti eli 0 alussa ei näy. Mitä pitää tehdä?
Kommentit (7)
https://en.wikipedia.org/wiki/Telephone_numbers_in_Finland
Tuosta. Ei nollaa, kun +358 näkyy ja oot ilmeisesti ostamassa ulkomailta, niin laita toi +358.
No, ei kuulu.
Ja mua ärsyttää ohimennen sanoen ihmiset, jotka kertovat/kirjoittavat puhelinnumeroita (omaansa tai muiden) +358 -alkuisesti.
Ilmeisesti ei tajuta, että +358 40 1234567 ON 040 1234567.
Miksi sitä Suomen suuntanumeroa Suomessa tarvitsee ilmoittaa???
Ihmetyttää se, miksi on ylipäätään menty jättämään se nolla pois. Ymmärrän, että teknisesti se on tarpeeton informaatio, koska se on tavallaan paikallisen suuntanumeron alkutunnus, mutta eihän siitä olisi mitään haittaa, jos olisi alunperin sovittu, että se nolla laitetaan samalla tavalla siihen väliin myös kansainvälisessä muodossa. Olisi paljon vähemmän epätietoisuutta.
Vierailija kirjoitti:
No, ei kuulu.
Ja mua ärsyttää ohimennen sanoen ihmiset, jotka kertovat/kirjoittavat puhelinnumeroita (omaansa tai muiden) +358 -alkuisesti.
Ilmeisesti ei tajuta, että +358 40 1234567 ON 040 1234567.
Miksi sitä Suomen suuntanumeroa Suomessa tarvitsee ilmoittaa???
En nyt tiedä millaisiin tilanteisiin sä viittaat, mutta jos ihminen matkustaa paljon ja haluaa että suomalaiset numerot toimivat koko ajan, niin eipä ole paljon vaihtoehtoja. En kyllä sit tiedä miksi omaa numeroaan muille jakavat tossa +358-muodossa.
Riippuu montako nollaa on puhelinnumeron alussa.
Ei