Osaamattomat koiranomistajat opetelkaa edes tämä
Voisitteko kokemattomat koiranomistajat ottaa edes vähän huomioon niitä joilla on allergia? Miksi koiria pitää kuljettaa ravintoloihin ja kauppoihin. Yhdessäkin kaupassa koira kuolasi leipiä. Eikö teillä ole mitään tapoja tai ymmärrystä asioista? Ihan hieno lemmikki mutta ei se mikään ihminen ole. Järki käteen ja muut huomioon.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan koiranomistaja luulee lemmikkinsä olevan ihminen. Silti se on monelle perheenjäsen.
Ja osoita toiveesi kauppiaille ja ravintoloitsijoille jos et tahdo että niihin pääsevät koiratkin.
Miten allergisena kestät opaskoirien läsnäolon jos sellainen tilanne tulee, ne saavat mennä mihin tahansa opastettavansa kanssa?
vertaatko oikeasti opaskoirien tarvetta peruskoiranomistajan tarpeeseen pitää omansa koko ajan vierellään?
Opaskoiria ei ole, jos ei ole suurta joukkoa, mistä valita soveliaat. Muillakin koirilla on oikeus näkyä ja kuulua kuin sinun hyväksytyiksi leimaamillasi.
Pääsääntöisesti paikkoihin joissa käsitellään elintarvikkeita, ei saa viedä koiria.
Itse olen allerginen kissoille joten turha mennä kylään jossa katteja.
Sinänsä allergeeneja on jos vaikka mitä. Bussiin jos tulee koirakas tai kissa on se oikeutettu jäämään joka oli ensin.
Ehkä ap ei vain pidä koirista.
Kakkaongelmaan sanoisin että maailma nyt muutenkin hukkuu sontaan. Siis meidän ihmisten.
Joskus koirani pissi talon nurkalle ja setä ohjeisti viemään koiraa metsään. Kun hieno talo ei kestä pientä liraisua. Ei kestänyt setäkään kun kerroin mikä määrä jätettä sedästä lähtee, kaikissa eri muodoissaan. Sain kuulla olevani kisupää (verbaaliallergeenejä) ja käskin mennä keskustelupalstalle nillittämään. Niinkuin normaalit tekee.
😁
Lapseni mainitsi kerran kun sanoin että nyt herra ärsyttää äippää että kyllä nyt äippä ärsyttää äippää.
Jotenkin vapauttavaa kun ajattelee asiaa. 😇
Mä aina mietin näitä koira-allergisia julkisissa, kun väkisinkin minussa koiranomistajana on hilsettä, karvaa ja taatusti sitä kuolaakin vaatteissa ja tavaroissani, mutta eikö reaktiota tule sitten minusta?
Jos allergia siis on niin paha, ettei voi olla samassa bussissa niin, että koira matkustaa takaosassa ja allerginen etuosassa? Ja kun miettii kuinka monta muutakin koiranomistajaa bussissa saattaa olla sillä hetkellä.
Tuleeko reaktio vain siitä koirasta eikä niistä karvoista ja hilseestä mitä varmaan väkisin kannamme mukanamme? (Toki aina käytän tarraharjaa jne. pitääkseni vaatteeni siistinä, mutta ei sillä ihmeitä saa aikaan)
Totta kai jos allerginen sanoo, etten voi nousta bussiin, niin en tietenkään nouse, mutta tätä asiaa olen aina miettinyt.
catlady kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt vain kerran koiran kaupassa ja sillä oli opaskoiran liivi. Porvoossako koiria tuodaan kauppoihin ja ravintoloihin?
Lahdessa nyt ainakin. Olen töissä eräässä myymälässä ja ei ole kahden käden sormillakaan laskettavissa ne kerrat, kun viime kesänä koirien kanssa tultiin sisälle myymälään. Ulko-ovessa on lappu, ettei koiria saa tuoda sisälle. SIlti niitä tuodaan käsilaukussa, sylissä tai laitetaan suoraan ostoskärryyn istumaan. Minä myyjänä saan vihat niskaani kun "tällainen pieni ja harmiton koira" ei saa tulla myymälään. Yleensä jatkaa näin: "Mihin minä sitten sen laitan? Kuumaan autoon vai?" Vastaan, että voit laittaa sen hihnassa pihalle kiinni. -"En minä sitä pihalle jätä. Minä lähden sitten pois." Ja perään hirveää mutinaa ja valitusta....
Olipa yrityksen Facebook-sivulle ilmestynyt erään tällaisen tapauksen jälkeen vihainen palaute: "Kissaihmisiä! Ovessa on lappu että koirat eivät saa tulla sisälle mutta kissoista ei puhuta mitään!!!"
...onneks kesään on vielä aikaa
Lahdesta minäkin, joka lenkillä useamman kerran törmännyt vapaana oleviin, luokse tuleviin koiriin. Ei ole mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vois itse opetella käyttäytymään. En muista yhtäkään tapausta jossa koirasta olisi harmia ollut, mutta ihmisistä kyllä ihan päivittäin. Ihmiset eivät osaa käyttäytyä kaupoissa, julkisissa kulkuvälineissä, ravintoloissa jne todellakaan.
Minulle kävi viime viikolla niin, että kävelin lenkkipolulla, vastaan tuli koira irrallaan, joka luokse päästyään nousi minua vasten. Pienehkö koira, sotki vaatteeni. Omistaja ei sanonut mitään, kipitti pois kun korotin ääntä että voisi edes anteeksi pyytää.
Jos lapseni ravintolassa juoksisi jotain päin tai muuten aiheuttaisi toisten vaatteiden likaantumista, ensimmäinen mieleeni tuleva sana olisi ANTEEKSI.
Tuo on kyllä selkeästi sellainen tilanne että omistajan pitäisi olla pahoillaan, mutta itse en ymmärrä ihan miksi jotkut loukkaantuvat kun pidän omia koiria irrallaan syrjäisellä polulla. Koirani eivät ole kiinnostuneita siellä kulkevista ihmisistä vaan painelevat saman tien ohi, eivät pysähdy haistelemaan eikä muutakaan. Silti yksi nainen aina valittaa että koirat pitäisi pitää kiinni. Kyseessä on siis sellainen kuntopolku peltojen ja hevostallin varrella, ei mikään yleinen tie.
Lahdessa nyt ainakin. Olen töissä eräässä myymälässä ja ei ole kahden käden sormillakaan laskettavissa ne kerrat, kun viime kesänä koirien kanssa tultiin sisälle myymälään. Ulko-ovessa on lappu, ettei koiria saa tuoda sisälle. SIlti niitä tuodaan käsilaukussa, sylissä tai laitetaan suoraan ostoskärryyn istumaan. Minä myyjänä saan vihat niskaani kun "tällainen pieni ja harmiton koira" ei saa tulla myymälään. Yleensä jatkaa näin: "Mihin minä sitten sen laitan? Kuumaan autoon vai?" Vastaan, että voit laittaa sen hihnassa pihalle kiinni. -"En minä sitä pihalle jätä. Minä lähden sitten pois." Ja perään hirveää mutinaa ja valitusta....
Olipa yrityksen Facebook-sivulle ilmestynyt erään tällaisen tapauksen jälkeen vihainen palaute: "Kissaihmisiä! Ovessa on lappu että koirat eivät saa tulla sisälle mutta kissoista ei puhuta mitään!!!"
...onneks kesään on vielä aikaa