”Työtänihän minä vain teen”. Mistä tämä tulee?
Miksi jostain asiasta josta oli apua, pitäisi olla vähemmän kiitollinen kun toinen tekee sen ”vain työkseen”? Kun ei sillä kuitenkaan yleensä tarkoiteta sitä, ettei toinen olisi halunnut auttaa, ja tekee ”vain työnsä” vaan päinvastoin useimmin silloin kun auttaja auttoi mielellään juuri kyseistä henkilöä.
Kommentit (5)
Niin no päinvastaisessa tapauksessa, eli jos vaikka parkkipirkko kirjoittaa sinulle parkkisakot, niin "työtänihän minä vain teen" tarkoittaa sitä, että ei parkkipirkolla ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan, se nyt vaan sattuu olemaan hänen työnsä kirjoittaa niitä parkkisakkoja.
Itse ainakin olen kopissani työajan loppumiseen asti jolloin sanon aina, että olen täällä vielä x tuntia joten ei haittaa vaikka kuinka kyselet, koska tämä on työtäni. Toki keskitysleirillä sanottiin samoin joten ehkä joku muu fraasi olisi parempi :)
No esim. koska en ole tehnyt mitään "ylimääräistä", mitä en tekisi kenelle tahansa. Ja koska useimpiin töihin sisältyy hyvä asiakaspalvelu, mikä jostain syystä hämmästyttää virastoissa asioivia.
up