Lapsi sai neljätoistavuotislahjaksi ystäväperheeltä kondomeja!
En voinut uskoa näkemääni kun ystäväperhe tuli kylään, poika avasi paketin ja katsoin että siinäpä hauskat raitasukat. Kun vieraat olivat lähteneet poika tuli sanomaan että sukan sisällä oli kortsuja. Millainen ihminen tuo neljätoistavuotiaalle lahjaksi kortsuja?! Luulin tuntevani ystäväni, nyt tuntuu että en voi kohdata häntä tämän jälkeen.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär sai 15-vuotislahjaksi vaikka lahjan antaja tiesi että tyttärellä on tyttöystävä...
Myös naisten välisessä seksissä voivat seksitaudit tarttua, jos on limakalvokontakti. Nuolulappuja on hirveän vaikea löytää, mutta kondomista sellaisen saa helposti leikkaamalla kärjen pois ja halkaisemalla pitkittäin. Osassa paketeista on jopa ohjeet tähän. Ethän halua tyttärelle mitään seksitauteja ja samalla opettaa vastuutonta seksikäytöstä?
Joopajoo. Moniko vakisuhteessa olevista heteropareista käyttää nuolulappuja?
Olisko viattomuuksissaan sekottanut After Eightin ja After Ninen?
Vierailija kirjoitti:
No ei kukaan täyspäinen harrasta seksiä 14 v! Se ystäväsi piti teitä wt perheenä.
Ei harrasta, ei. Mutta nai varmasti, jos tilaisuus tulee.
Vierailija kirjoitti:
No ei kukaan täyspäinen harrasta seksiä 14 v! Se ystäväsi piti teitä wt perheenä.
No ei kukaa täyspäinen vanhemmille kerro harrastavansa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
No ei kukaan täyspäinen sano rakastelua, panemista eli naimista seksin harrastamiseksi.
Kondomeja kannattaa käyttää. Kysy vaikka isältäsi.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä lahja. Antaa ymmärtää, että tuon ikäisenä täytyisi jo jotain tehdä, ja mielellään irtosuhteita. Muutenkin seksuaalisuus varsinkin noin nuorena on tosi herkkä aihe, jonka ei pitäisi kuulua ystäväperheille, vanhempien kavereille. Tuota voisi pitää myös ahdisteluna. Suojaikäraja on kuitenkin 16 v. Miettikää nyt jos naapurin Pertsa antaisi 14 v täyttävälle tytölle kondomeja lahjaksi, "vink vink".
Mä olen luullut, että vain Amerikan raamattuvyöhykkeellä vastustetaan teinien seksivalistusta siksi, että ajatellaan sen kannustavan seksinharrastamiseen. Näköjään ahdasmielisiä kummajaisia on joitain Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär sai 15-vuotislahjaksi vaikka lahjan antaja tiesi että tyttärellä on tyttöystävä...
Eikö ollutkin hienovarainen vihje normaalista seksielämästä?
Osta sinä heidän tyttärelle lahjaksi tamponeita :)
Voisiko olla kosto jostakin? Oletko itse toiminut tahdittomasti liittyen hänen lapsiinsa?
Tuollaisen suhtautumisen takia ymmärrän, miksi joku muu katsoi aiheelliseksi toimittaa kondomeja teinille. Meillä lapset on leikkinyt kondomeilla jo ala-asteikäisinä. Ei kondomi tuo irtosuhteita tai seksielämän aloittamista. Kondomi estää taudit ja raskaudet, sitten kun seksielämä alkaa. Eiköhän ole parempi, että se on tuttu ja saatavilla, kun aika koittaa.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Aloitus voi olla provo tai sitten ei, mutta näin kävi minulle varhaisteininä. Yksi perhetuttu antoi "läpällä" kondomeja synttärilahjaksi.
Koin itseni jotenkin nöyryytetyksi. Ei tuollaisessa lahjassa kyllä ajatella lahjan saajaa, vaan pelkästään sitä omaa "läppää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kukaan täyspäinen sano rakastelua, panemista eli naimista seksin harrastamiseksi.
Ei kun nimenomaan paneminen ja rakastelu on erilaisia. Siksi ne kaikki erilaiset asiat kuuluu seksin harrastamiseen. Ei tarvitse eritellä paneeko vai rakasteleeko yms.
Ja se, että 14-vuotiaalla on kondomeja, ei tarkoita, että hän harrastaa tai pitäisi harrastaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä lahja. Antaa ymmärtää, että tuon ikäisenä täytyisi jo jotain tehdä, ja mielellään irtosuhteita. Muutenkin seksuaalisuus varsinkin noin nuorena on tosi herkkä aihe, jonka ei pitäisi kuulua ystäväperheille, vanhempien kavereille. Tuota voisi pitää myös ahdisteluna. Suojaikäraja on kuitenkin 16 v. Miettikää nyt jos naapurin Pertsa antaisi 14 v täyttävälle tytölle kondomeja lahjaksi, "vink vink".
Mä olen luullut, että vain Amerikan raamattuvyöhykkeellä vastustetaan teinien seksivalistusta siksi, että ajatellaan sen kannustavan seksinharrastamiseen. Näköjään ahdasmielisiä kummajaisia on joitain Suomessakin.
Ei ole mitään ahdasmielisyyttä kummajaisuutta sitä, että pitää tuollaista lahjaa äärimmäisen mauttomana ja nöyryyttävänä. Eikä ole mitään "seksivalistusta" pilailla tuolla tavalla teinin syntymäpäivän kustannuksella.
Ei minulle tarvinnut kertoa, mitä varten kondomit ovat tai miten ne toimivat, sillä olin nuori ihminen, mutta en mikään idiootti. Heitin ne suoraan roskiin, koska varhaisteininä ei seksi edes mitenkään kiinnostanut.
-54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Aloitus voi olla provo tai sitten ei, mutta näin kävi minulle varhaisteininä. Yksi perhetuttu antoi "läpällä" kondomeja synttärilahjaksi.
Koin itseni jotenkin nöyryytetyksi. Ei tuollaisessa lahjassa kyllä ajatella lahjan saajaa, vaan pelkästään sitä omaa "läppää".
Niin jos ei ole tottunut yhtään tuon alueen aiheisiin. Siksi ne varmaan tuossakin oli piilotettu sukan sisään. Itse olen sitä mieltä, että jokaisen 14 vuotiaan pitäisi olla tutustunut kondomiin. Ei seksiin, mutta kondomeihin ja niiden käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Niin jos ei ole tottunut yhtään tuon alueen aiheisiin. Siksi ne varmaan tuossakin oli piilotettu sukan sisään. Itse olen sitä mieltä, että jokaisen 14 vuotiaan pitäisi olla tutustunut kondomiin. Ei seksiin, mutta kondomeihin ja niiden käyttöön.
Haloo, kyllä minä tiesin, miten kondomi toimii :D Koulussa oltiin valistettu ihan tarpeeksi.
Mutta:
a) seksi ei kiinnostanut, koin seksiin liittyvät asiat nolona ja etäisenä, kuten aika moni tuonikäinen, ja siihen heillä on oikeus
b) seksivalistus ei ole kenenkään perhetutun tehtävä, kiitos mutta ei kiitos
No olikos se nolona se teini? Minulle jäi mielikuva ap n kommenteista että teini oli ilahtunut ja otti asian hyvin, jopa pelleili niillä.
Ei mitään syytä häpeään. Ja tuon ap n asenteen vuoksi oli ehkä hyvä että teini sai joltain muulta aikuiselta kortsujen muodossa viestin että nämä ovat luonnollisia asioita ja on ok tutustua omaan seksuaalisuuteen ja olla kiinnostunut ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun nimenomaan paneminen ja rakastelu on erilaisia. Siksi ne kaikki erilaiset asiat kuuluu seksin harrastamiseen. Ei tarvitse eritellä paneeko vai rakasteleeko yms.
Ja se, että 14-vuotiaalla on kondomeja, ei tarkoita, että hän harrastaa tai pitäisi harrastaa seksiä.
Ihan hyvin voit harrastaa seksiä lukemalla Lolitaa ilman kondomeja.
Koulussakin jaettiin joskus olikohan 5 tai 6 luokalla. Eipä kerrottu yhtään mitään liukasteaineista ja niiden pitkäaikaisvaikutuksista sekä yhteensopivuuksista kumi materiaalien kanssa.
En myös oikein hiffaa miten nuo pysyy päällä kun parin tunnin senssiossa kertynee kumin sisään omatuottoista liukastetta aika paljon???