Miksi et hanki lapsia/ enemmän lapsia?
Kommentit (32)
Taloudelliset syyt ja niiden vuoksi en edes halua enempää lapsia. Onneksi ei mitään vauvakuumetta olekaan. 10 miljoonaa muuttaisi mielen kyllä oitis.
Muu syy - koska en ole yksineuvoinen.
En halua lapsia ollenkaan. Ne vain pilaisivat ainutlaatuisen elämäni. Olen tyytyväinen näin.
Olen yhden lapsen yh. Jäin yksin jo raskausvaiheessa ja ainoat tukiverkostoni ovat varhainen tuki ja sosiaalityöntekijät. Mielestäni erittäin epänormaalia ja outoa elämää. Vapaita ei ole joten miestä etsin tinderistä jossa yleensä etsitään yhden illan juttuja. En edes tiedä missä kaikki miehet ovat!
Voisin tehdä vaikka kymmenen lasta, jos olisin vielä 20 v. Halusinkin tuossa iässä monta lasta.
Kolmekymppisenä sain ekan ja nelikymppisenä tokan eikä enempää tule.
Jos hankkisin toisen niin lapset eivät olisi samanarvoisia. Jompi kumpi olisi tärkeämpi ja rakkaampi itselleni. Eli ihan vain esikoisen takia en hanki toista, voin jakaa hänelle kaiken huomioni.
Ei oo rahaa (pitäis olla isompi talokin) eikä jaksa enää. Nyt on kaksi lasta jo sellaisessa iässä, ettei tarvitse koko ajan äärestä vahtia. Pääsen harrastamaan ja käymään välillä itseksenikin jossain. Nuorempi lapsi heräili yli kolmevuotiaaksi öisin, oon vieläkin siitä väsynyt.
Sain ensimmäisen lapseni sen verran vanhana (42 v.), että en jaksa enempää. Enkä kyllä tiedä saisinkokaan enää enempää lapsia..
Täällä on yksi lapsia haluava. Jos olet terve savuton mies, niin älä anna periksi. ritva.hap(A T)gmail.com
En ole koskaan halunnut ja mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän olen varma asiasta ettei lisääntyminen ole mun juttu. Eipä sillä en ole koskaan miestäkään saanut eli hyvä siltäkin kannalta etten halua
Ei tullut lasta vaan puolisolle rintasyöpä. Ei saa adoptiota koska ei ole terve. Kun on ollut riittävän kauan terve, saisi adoption paitsi että olen silloin liian vanha että ei saa adoptiota. Ilmeisesti avioero tuossa vaiheessa ainoa vaihtoehto adoption saamiseksi.
Masentunut molempien synnytysten jälkeen pahasti, joten en enää uskaltanut riskeerata vaikka kolmannen olisin halunnut. Olisi kärsinyt jo syntyneet lapset, minä ja mies.