Onko normaalia olla näin väsynyt töistä?
Tänäänkin tulin töistä kotiin ja pidättelin itkua koko matkan, kunnes lopulta kotisohvalla sain itkeä rauhassa. Syynä oli keskustelu esimiesasemassa olevan työkaverin kanssa. Keskustelimme menneen viikkoni töistä ja hän käski laittamaan uusiksi kaiken, mitä olin tehnyt ja valitti omista henkilökemiaongelmistaan organisaatiossamme sekä vei puolentoista tunnin palaveristamme tällä yli puolet. Tuntuu, että ihmiset organisaatiossa sanovat yksi yhtä, toinen toista ja mitä tahansa teenkin, se on aina väärin. Kukaan ei ole kiinnostunut minun mielipiteestäni tai kysy sitä, vaan toteutan muiden mikromanageeraamina heidän suuria visioitaan. Näitäkö nää nykyajan paskatyöt on? Teet pilkuntarkkaan kuten kommennetaan, sitten kun on vaikea paikka, itsenäinen työskentely on kyllä kovin sallittua. Ja p*ska sataa omaan niskaan, jos lopputulos ei sitten ollutkaan niin hyvä. Inhoan työtäni jo nyt, onneksi sopimusta on enää puoli vuotta jäljellä. Ei ole aikomustakaan jatkaa sen jälkeen, mutta siihen asti lienee pakko sinnitellä.
Kommentit (6)
En jaksanut lukea, mutta kyllä töissä väsyttää vähän väliä, etenkin tähän vuodenaikaan.
Onpas tylyjä kommentteja täällä taas. Ap, ei tuo ihan normaalilta kuulosta, eikä esimiehesi toimintakaan oikein ammattimaiselta. Oletko koittanut antaa palautetta tai muuten vaikuttaa työsi sisältöön? Ei kannata heti luovuttaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Normaaliahan tuo. Nykymaailman työelämä on raakaa, se on joko kestettävä tai sitten voit jäädä luuserina himaan.
LUUSERINA? Tyhmä vastaus, ei päätä, ei häntää.
Tsemppiä, kuulostaa kovin tutulta tuo. Omassa työpaikassa asia ratkesi valitettavasti vasta kun esimies vaihtui. Nykyinen sitten onkin todella hyvä työssään, innostava, reilu, kuuntelee ja arvostaa meitä muita. Ihan eri fiilis mennä töihin ja olla siellä nykyisin. Ehkä voisit ehdottaa siirtoa johonkin toisiin tehtäviin tai toiselle osastolle tms. jos organisaationne on isompi?
Mulla oli myös tuollaista edellisessä työpaikassa, josta sitten irtisanouduin kun sain tämän nykyisen työpaikkani. Nyt mulla on selkeät tehtävät, hyvä pomo ja täällä on asiallinen positiivinen ilmapiiri. Puoli vuotta tuollaisessa paikassa tuntuu ikuisuudelta, mutta jos et voi aikaisemmin sieltä hankkiutua pois, niin aina ikävässä kohdassa pistät sisäisesti „luukut kiinni“ ja sanot itsellesi: riehukaa te muut ihan rauhassa siinä, ei koske mua! „ Älä ota mitään henkilökohtaisesti. Teet vaan homman ja suljet korvasi kaikelta sonnalta. Toivottavasti seuraava työpaikkasi on parempi!
Normaaliahan tuo. Nykymaailman työelämä on raakaa, se on joko kestettävä tai sitten voit jäädä luuserina himaan.