Mitä alaa voisin opiskella näillä taidoilla?
- Kielellinen lahjakkuus
- Hyvä kirjoittamaan
- Ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen
- Sosiaaliset taidot hyvät
- Vahvat aineet uskonto, historia ja yhteiskuntaoppi
- Matematiikka erittäin heikkoa tasoa
- Kaikki muu menee kohtalaisen hyvin
Mitä siis suosittelette? Pärjääkö missään ilman matematiikkaa enää nykyaikana? Onko minulla mitään mahdollisuuksia?
Kommentit (31)
Olen ajatellut kirjoittaa englannin, ruotsin, äidinkielen, yhteiskuntaopin, historian, uskonnon ja psykologian. Hain yhteishaussa myös ammattikouluun matkailualalle, mutta palkat on sen verran huonoja että skippasin suosiolla ja otin kuitenkin lukiopaikan vastaan. Minulle on kyllä jäänyt täysin epäselväksi mitä restonomit tekevät, mutta ilmeisesti sekin liittyy matkailualaan jotenkin. Luulisin että ei työtilanne silläkään alalla kovin hyvä ole. Tuttava kävi tuon tutkinnon ja juontaa jotain karaokea viikonloppuisin baarissa, mielestäni tuota voi tehdä ihan ilman koulutustakin.
Ap
En oikein tiedä, mikä minua edes kiinnostaa. En haluaisi opettajaksi mutta se olisi lähes ainoa mahdollisuus, jos kieliä opiskelisin. En oikein edes harrasta mitään. Olen kyllä paikallisen nuorisovaltuuston jäsen ja jonkin verran puoluetoiminnassakin mukana. En ole ikinä ennen edes ajatellut mitä haluaisin tehdä työkseni.
Ap
Opettaja, tulkki, diakoni? Mielestäni noilla vahvuuksilla sopisit hyvin opettajan työhön tai tulkiksi. Entä sosiaalityö? Se olisi ainakin ihmisläheistä työtä. Medianomi? Pappi? Matkailuala Jos on kiinnostanut niin restonomi ja erikoistuminen hotellialaan?
Tee erilaisia ammatinvalintatestejä netissä, ne auttavat antamaan suuntaa. Studentumin ja TE-palveluiden sivuilta löydät testejä ja yliopistojen sivuilla on myös. Juttele opon kanssa aiheesta, hän osaa varmasti auttaa parhaalla tavalla.
Olen haaveillut lastentarhanopettajan työstä pitkään, mutta palkan takia se ei enää samalla tavalla valitettavasti innosta. Myös ala-asteen opettajana olisi varmaan ihan kivaa, mutta se vaatii sitä matematiikkaa. Aineenopettajaksi en jostain syystä halua. :D
Ap
Lähäri, tubettaja/vlogaaja, instaperse tai mitä näitä naisten ammatteja nyt onkaan.
Just joo. En kykene arvostamaan tubettajia tai instatyrkkyjä pätkääkään. Lähihoitajien työ on arvokasta mutta en kyllä sitä haluaisi tehdä muuten kuin pakon edessä.
Ap
Jos on huono peppu niin instafame on no no.
Jos ryhdyt vaikka helluntaiseurakunnan papiksi, saat puhua paljon ja joskus myös kielillä.
Kieliä korkeintaan sivuaineeksi. Mikä sinua aidosti kiinnostaa?