Suosittele pakkaskenkiä!
Tein eilen vastaavan aloituksen, mutta mun piti heti sen tekemisen jälkeen lähteä hakemaan lapsia, enkä nyt enää löydä sitä Googlellakaan...
Asiaan: Haussa lämpimät kengät pakkassäihin. Kenkien pitäisi olla säänkestävät ja hyvännäköiset, ja plussaa on, jos mahtuu jalustimeen.
Älä ehdota näitä:
- Sorell (Liian raskaat ja kömpelöt, ei mahdu jalustimeen.)
- Kuomat (huonot kävellä, en tykkää ulkonäöstä)
- Huopikkaat (tallilla turve tarttuu; jos en keksi muuta, ostan kyllä huopikkaat, koska ne ovat muuten hyvät)
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Nokian huopavuorelliset Naali-kumisaappaat. Sopii metsäsuksiin, jalustimista en tiedä.
Onko tällaiset kumisaappaat ihan oikeasti lämpimät -20–-30 asteessa? Olen äkkiseltään hieman skeptinen! Mulla on kyllä sellaisia kenkiä, jotka sopivat pikkupakkasiin tai suojasäähän, nyt etsin oikeasti lämpimiä kenkiä erittäin paleleville jaloille!
Ap
Ostin viime vuonna Björn Borgin varrelliset nahkakengät talveksi. Olin myös hieman skeptinen niiden lämpimyyteen. Mutta ne jalassa olin pohjoisessa yhden tuotannon ajan ja pitkiä ulkokuvauspäiviä oli paljon. ei palellut varpaita.
Vierailija kirjoitti:
Ostin viime vuonna Björn Borgin varrelliset nahkakengät talveksi. Olin myös hieman skeptinen niiden lämpimyyteen. Mutta ne jalassa olin pohjoisessa yhden tuotannon ajan ja pitkiä ulkokuvauspäiviä oli paljon. ei palellut varpaita.
Minäpä tsekkaan nämä! Mä tiedän, että monet ihmiset menevät kauppaan, sovittavat kengät ja ostavat ne, mä taas tutkin netissä asiaa pitkään, ja etsin sitten vasta ostopaikan. Eli lisää suosituksia saa antaa!
Ap
Baffinin työkengät. Merkki siis Baffin. Ovat oikeasti lämpimiä, mutta aika isoja. Muista, ettei kenkä voi olla lämmin, jos se ei ole riittävän suuri pitämään eristävää ilmaa sisällään.
Vierailija kirjoitti:
Baffinin työkengät. Merkki siis Baffin. Ovat oikeasti lämpimiä, mutta aika isoja. Muista, ettei kenkä voi olla lämmin, jos se ei ole riittävän suuri pitämään eristävää ilmaa sisällään.
Jep, on kokemusta runsaasti talvipukeutumisesta! Tsekkaan nuo. Antakaa vain lisää suosituksia, niin on mistä valita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokian huopavuorelliset Naali-kumisaappaat. Sopii metsäsuksiin, jalustimista en tiedä.
Onko tällaiset kumisaappaat ihan oikeasti lämpimät -20–-30 asteessa? Olen äkkiseltään hieman skeptinen! Mulla on kyllä sellaisia kenkiä, jotka sopivat pikkupakkasiin tai suojasäähän, nyt etsin oikeasti lämpimiä kenkiä erittäin paleleville jaloille!
Ap
Armeija käyttää samaa mallia Lapin pakkasissa. Eiköhän se ole riittävä suositus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sievin sähkölämmitteiset.
Saa kuulma ihan palovammoja jos laittaa täysille (ohjeen vastaisesti).
Mikä on jalustin?
Mutta kengät joissa on lampaanvillaa tms. turkista sisäpuolella, ovat huomattavan lämpimät verrattuna talvikenkiin joissa ei ole. Samoin toki Sorelit ja muut huopakumpparit, joissa on ikään kuin kaksi kenkää päällekkäin.
Pitääkö olla hyvä pito, korkea varsi ym.?
Voin suositella Panama Jackin kenkiä, niissä on karvavuori
Vierailija kirjoitti:
Tein eilen vastaavan aloituksen, mutta mun piti heti sen tekemisen jälkeen lähteä hakemaan lapsia, enkä nyt enää löydä sitä Googlellakaan...
Asiaan: Haussa lämpimät kengät pakkassäihin. Kenkien pitäisi olla säänkestävät ja hyvännäköiset, ja plussaa on, jos mahtuu jalustimeen.
Älä ehdota näitä:
- Sorell (Liian raskaat ja kömpelöt, ei mahdu jalustimeen.)
- Kuomat (huonot kävellä, en tykkää ulkonäöstä)
- Huopikkaat (tallilla turve tarttuu; jos en keksi muuta, ostan kyllä huopikkaat, koska ne ovat muuten hyvät)
Kuoman huopikkaat! Lämpimät ja pitävät pohjat.
Eihän huopikkaat käy jalustimiin, pitää olla korkoa edes vähän.
Mitkä tahansa kengät on lämpimät, kunhan ostat ne 1-2 numeroa liian sioina, että mahtuu kunnolla villasukkaa väliin.
Alpina Trapper, se ruskeanahkainen malli. On hienot, löytyy kalvo, korkea varsi, tukeva lämmin rakenne ja pohjakin ihan jees talvella.
Siis etsit talviratsastuskenkiä.
Luulisi löytyvän erikoisliikkeestä.
Osta talveksi miesten jalustimet, niin ei ole kengästä kiinni.
Muck bootsit. Niissä ei ole koskaan jalat palelleet.
Viking tekee lasten mallia kokoon 42 asti. Aivan loistavat kengät! Itselläni on kahdet, toiset tallille ja toiset kotikäyttöön. Lastenosaston kenkä on lisäksi selvästi halvempi kuin aikuisten vastaavilla ominaisuuksilla.
Olavi Mäenpää luottaa jatsareihin kelillä kuin kelillä!