Lastenvaunuja EI SAA JÄTTÄÄ RAPPUKÄYTÄVÄÄN
Heippa!
Ihme homma että tämä ei ole kaikille selvää!
B27
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän lastenvaunuissa akku ja bensatankki vai mikä niistä tekee paloturvallisuusriskin?
Lukisit joskus lehtiä niin tajuaisit.
Onko useinki ollut juttua lehdissä vai?
Kyllä on.
Siksi tämä ei ole kiusantekoa tai turhaa panikoimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee joulukoristeita, istuimia, mattoja ja muuta kotoilua, jota jotkut keräävät rappukäytävään.
Ovikoristeet ja ovimatot ovat sallittuja.
Kaikki muu kielletty.
Heitän aina kaikki tälläiset roskiin, samoin jos posti on ängetty vain puoliksi laatikkoon niin vien roskiin, koska minun vainutkin oli riski niin on sitte kaikki muutkin. Jotain lappuja on tullut käytövään mutta revin nekin pois seinästä. Kaikki mikä rappukäytävässä on palavaa niin menee roskiin. Aivan sama mulle.
Ne vaunut ja muut tavarat ovat kiellettyjä, koska voivat olla palomiesten esteenä kun on tarve päästä palavaan asuntoon. Rappukäytävä täynnä savua, ei näe eteensä, on oltava esteetön kulku.
Vaunut myöskin savuttavat aivan hemmetisti jos ne tuikataan tuleen.
Vierailija kirjoitti:
Jätin kerran tuplat käytävään, kun eteisessä oli ahdasta, siitä tuli heti sanomista. Otin kärryt sisälle.
Enää meillä ei vaunuja / rattaita tarvita, mutta muutama naapurin karvakäsi tarvitsee. He ovat saaneet jo kuukausikaupalla pitää vaunuja käytävässä.
Ymmärrän että niitä ei saa pitää käytävässä, mutta sitä en ymmärrä että kaikkia ei koske samat säännöt.
Tuo ulos vieminen oli hyvä vinkki, taidanpa lykätä ne pihalle.
Jei, päästiin jo toiselle sivulle, ennen kuin joku keksi tästäkin syyttää ma tu ja :D
Meidän vaunut mahtuu oikein hyvin portaiden alle. Talossamme ei ole hissiä, eli niitä ei ole mahdollista viedä sisälle kotiin. Pyörävarastoon tuskin voi viedä ja vaunuvarasto on kylmä. En todellakaan laita vauvaani jäätyneisiin vaunuihin.
Jotkut pipipäät ovat sytyttäneet porraskäytävässä olleita lastenvaunuja ja -rattaita tuleen.
Mulla saattas vähän karata pissaa tällasen rappusten alle jätettyjen vaunujen kohdalla ;)
Vierailija kirjoitti:
Meidän vaunut mahtuu oikein hyvin portaiden alle. Talossamme ei ole hissiä, eli niitä ei ole mahdollista viedä sisälle kotiin. Pyörävarastoon tuskin voi viedä ja vaunuvarasto on kylmä. En todellakaan laita vauvaani jäätyneisiin vaunuihin.
Eikö teidän vaunut taitu kasaan?
Itse heitän aina rollaattorit rappukäytävästä roskakatokseen.
Meidän talossa annettiin just häätö yhdelle osakkaalle joka ei uskonut vaunukieltoa. Saa työnnellä kiesinsä nyt minne tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Miten saitte huonekalut asuntoon sisälle jos edes vaunujen vieminen sisälle ei ole mahdollista? Vai nukutteko ja syöttekö lattialla?
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta.
Jos asuisimme samassa rapussa niin kantaisin ne vaunut aina ulos.
Vierailija kirjoitti:
Asuin hissittömän talon neljännessä kerroksessa. Vaunut, vauva, kauppakassit, huonojalkainen koira. Niin vaan kuskasin sitä comboa urhoollisesti päivittäin ylös alas. Onneksi saatiin lopulta kämppä ekasta kerroksesta.
Kun tultiin reissulta alaovelle, otin ostokset ja vauvan kantokopassa mukaan ja vein ne ekana ylös. Sitten hain koiran. Viimeisenä vaunurungon. Koiran pikakusetukset hoidin niin, että vauva oli kantoliinassa, ei tarvinnut raahata vaunuja.
Koiran pikakusetukset? Sä taidat olla niitä jotka ei jaksa lenkittää koiraa vaan pitää sitä kerrostaloasunnossa vankina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saitte huonekalut asuntoon sisälle jos edes vaunujen vieminen sisälle ei ole mahdollista? Vai nukutteko ja syöttekö lattialla?
Onko todella näin, että mun kuuluisi lastenvaunut kantaa ylös ja alas neljästi päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko todella näin, että mun kuuluisi lastenvaunut kantaa ylös ja alas neljästi päivässä?
Usko nyt että ketään ei kiinnosta.
Rappukäytävään ei niitä voi jättää, viet ne muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mikäli haluat noudattaa lakia ja olla saamatta häätöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella on niin, että ketään ei kiinnosta, miten asiasi järjestät, kunhan toiminnastasi ei aiheudu vaaraa muille. Jos haluat asua hissittömässä kerrostalossa ja viedä vauvan vaunuissa kaksi kertaa päivässä ulos, niin silloin joudut kantamaan ne vaunut neljästi ylös alas. Voi voi.
En ymmärrä miten kukaan voi edes asua kerrostalossa.
Me aikoinaan vietiin kamalina lähiökakaroina vaunut rappukäytävästä omiin leikkeihin. Ei näkynyt sen jälkeen vaunuja rappukäytävissä.
Oletteko jo heittäneet mummojenkin rollaattoritkin roskiin paloturvallisuusmääräysraivopäissänne?
Heitän aina kaikki tälläiset roskiin, samoin jos posti on ängetty vain puoliksi laatikkoon niin vien roskiin, koska minun vainutkin oli riski niin on sitte kaikki muutkin. Jotain lappuja on tullut käytövään mutta revin nekin pois seinästä. Kaikki mikä rappukäytävässä on palavaa niin menee roskiin. Aivan sama mulle.