Käsityöihmiset! Perusompelukone hankinnassa, mutta millainen?
No niin. Olisi sitten vihdoin aika hankkia kotiin ompelukone, jotta voisi niitä lahkeita lyhennellä ja verhoja sun muuta hyvin yksinkertaista ommella.
Millaista suosittelet. Toiminnoiksi riittävät ihan perusompeleet, sillä en ole mikään käsityöihme ;) Hintakin saisi mielellään olla edullinen, kun kone ei tule kuin satunnaiseen käyttöön.
Millaisia nuo " merkittömät" halpiskoneet ovat? Saako niillä tehtyä mitään vai pitäisikö ostaa oikea singeri.
Kommentit (7)
Noissa berninoissa sun muissa merkkikoneissa on vaan aika kovat hinnat verrattuna noihin tuntemattomiin, mutta varmaankin ovat hintansa väärtit? Sivuja kun tutkin niin noillakin näyttäisi olevan " peruskoineita" eli kaikenlaiset kirjailuominaisuudet on karsittu pois. Millaisia nuo perusmallit ovat? Mikä olisi helppokäyttöinen malli?
ap
anttilan kuvastossa brother ompelukone suunniilleen 100 euroa tai vähä yli. sellainen mulla ollu jonkun aikaa ja hyvin pelittänyt verhojen yms ompelun ja on helppo käyttää ja takuutakin on. en oo käsityöihminen enkä hirmuna tykkää ommella eli tuo oli mulle tosi passeli ja hinnalltaan edullinen. Mieskin ompeli sillä ja kehui.
Jos hankit ompelukoneen niin kannattaa ottaa sellainen, missä on se uudenlainen alalankajärjestelmä, eli missä se puola vain sujautetaan koneeseen eikä tarvitse erikseen puolakoteloa, ne kuulemma hajoilee ja aiheuttaa eniten harmia.
Käytettyinä saa halvalla hyviäkin (vanhoja) koneita ompelukoneliikkeistä.
Ompelukoneliikkeet ottavat vaihdossa vastaan vanhoja koneita, huoltavat ne ja myyvät edullisesti. Joissakin liikkeessä käytettyyn ja huollettuun koneeseen voi saada myös takuun!
Halusin mahdollisimman huoltovapaan, laadukkaan peruskoneen, jossa on jokunen jousto-ommel ja helppo napinläpiautomatiikka. Kone on metallirunkoinen eli se ei vaella ompelupöydällä kesken kaiken niinkuin sisareni halpiskone. Ainoa miinuspuoli Pfaffin koneissa on hinta, mutta laadusta pitää maksaa.
Husqvarna. Siitä saa varmaan pulittaa pari sataa, mutta on ikuinen. Mulla niitä kaksin kappalein ja ovat aktiivisessa käytössä, toimivat aina vaan moitteettomasti.
niiden takuu on ?? se firmahan voi mennä konkurssiin ja muutenkin varaosien saanti on vaikeaa, itselläni on bernina merkkinen rautakone nyt 22v vanha ja ei kertaakaan ole tarvinnut huollattaa. Singer on kanssa ihan hyvä merkki.