Työkaveri: ”mua ei kiinosta pätkääkään miten tällä yrityksellä menee”
Mitään oma-aloisuutta tai aktiivista toimintaa ei tee sen suhteen että yritys tuottaisi, koska ”ei häntä kiinosta ”paljonko pomon taskuun menee rahaa”
Me muut sitten tehdään kaikkemme ja olemme taas sitä mieltä että kun ”yrityksellä menee hyvin, meilläkin menee hyvin”
Mua ärsyttää ton asenne ja kun nyt on muutenkin ollut hiukan hiljasta niin kaikkien tunteja on vähennetty.
Käyn huomenna sanomassa pomolle mitä hän sanoi ja pidetään peukut pystyssä että hän saa potkut taloudellisista syistä ja hänen tuntinsa jaetaan meille. Aiomme myös sanoa että olemme valmiit joustamaan työajoissa jos tuo yksi pahanilmanlintu, negatiivisuuden perikuva ja työilmapiirin ankeuttaja saadaan ulos.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan kiinnosta. Olen kohtalaisen isossa firmassa töissä jossa ei yhden ihmisen työpanos vaikuta kumpaankaan suuntaan. Oon vaan töissä siellä ja ainoa asia mikä kiinnostaa on palkka.
Tuollaiset ihmiset ovat mitä ovat eivätkä mene minnekään. Ne muut sitten etenee urallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään oma-aloisuutta tai aktiivista toimintaa ei tee sen suhteen että yritys tuottaisi, koska ”ei häntä kiinosta ”paljonko pomon taskuun menee rahaa”
Me muut sitten tehdään kaikkemme ja olemme taas sitä mieltä että kun ”yrityksellä menee hyvin, meilläkin menee hyvin”
Mua ärsyttää ton asenne ja kun nyt on muutenkin ollut hiukan hiljasta niin kaikkien tunteja on vähennetty.
Käyn huomenna sanomassa pomolle mitä hän sanoi ja pidetään peukut pystyssä että hän saa potkut taloudellisista syistä ja hänen tuntinsa jaetaan meille. Aiomme myös sanoa että olemme valmiit joustamaan työajoissa jos tuo yksi pahanilmanlintu, negatiivisuuden perikuva ja työilmapiirin ankeuttaja saadaan ulos.
No eihän se hänen asiansa olekaan. Ei minuakaan kiinnosta, miten meidän firmalla menee. Siis menee ihan hyvin, mutta itseäni ei ainakaan haittaisi p*skaakaan, vaikka menisi huonomminkin. Huonosti,enemiseen vaikuttavat aivan muut seikat, kuin minun työni. Toivottavasti sinä saat ilmapiiriä myrkyttävänä juorukellona lähteä.
Aika jännä asenne sinulla, kyllä minua ainakin kiinostaa miten ”meillä” (omalla työpaikallani) menee koska haluan että minulla on jatkossakin töitä.
En minä myrkytä ilmapiiriä vaan juuri kertomani ankeuttaja. Ottaa oikeasti hiukan aivoon kun muut yritämme kaikkemme ja tuo yksi vaan seisoo tumput suorina ja valittaa. Luulee ilmeisesti että palkkoihin tulee raha taivaasta ja me saamme palkkamme näistä rahoista.
Ap
Joo, mulle on töitä yhden yrittäjän epäonnistumisista riippumatta.
Mahtaakohan olla kun asenteesi selviää työnantajalle! Kuka haluaa palkata työntekijän jota ei kiinosta meneekö yritys konkkaan vai ei.
Mistä selviäisi? Työn voi tehdä ihan hyvin riippumatta siitä, kiinnostaako minua juuri tämän firman tulevaisuus vaiko ei, ja ei siis kiinnosta. Tuskin jään sieltä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan kiinnosta. Olen kohtalaisen isossa firmassa töissä jossa ei yhden ihmisen työpanos vaikuta kumpaankaan suuntaan. Oon vaan töissä siellä ja ainoa asia mikä kiinnostaa on palkka.
Tuollaiset ihmiset ovat mitä ovat eivätkä mene minnekään. Ne muut sitten etenee urallaan.
Kaikkiahan ei kiinnosta eteneminen edes. Ja omalla alallani ei voi firmassa edetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se hänen asiansa olekaan. Ei minuakaan kiinnosta, miten meidän firmalla menee. Siis menee ihan hyvin, mutta itseäni ei ainakaan haittaisi p*skaakaan, vaikka menisi huonomminkin. Huonosti,enemiseen vaikuttavat aivan muut seikat, kuin minun työni. Toivottavasti sinä saat ilmapiiriä myrkyttävänä juorukellona lähteä.
Aika jännä asenne sinulla, kyllä minua ainakin kiinostaa miten ”meillä” (omalla työpaikallani) menee koska haluan että minulla on jatkossakin töitä.
En minä myrkytä ilmapiiriä vaan juuri kertomani ankeuttaja. Ottaa oikeasti hiukan aivoon kun muut yritämme kaikkemme ja tuo yksi vaan seisoo tumput suorina ja valittaa. Luulee ilmeisesti että palkkoihin tulee raha taivaasta ja me saamme palkkamme näistä rahoista.
Ap
Meillä oli muutama näitä tumput suorana seisojia ja muita turhuuksia. Sitten tuli ilmoitus yt neuvotteluista. On hauska seurata sitä millaiseksi muurahaispesäksi se osasto muuttui kun kaikki turhat koittavat tehdä itsestään tärkeitä. Harmi vaan että heidän osansa jo hoitaa joku muu (esim minä ja työkaverini) joten ei heillä ole enää välineitä pelastaa peppuaan.
Alanuolien laittajille tiedoksi että kyseinen pulju saa myös rahoitusta valtiolta. Luulisi teidänkin olevan iloisia kun verovaroja ei valu enempää niille jotka eivät tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yrittäjänä haluaisin kyllä kuulla tällaisesta vaikka ei heti johtaisikaan toimenpiteisiin mutta jos tulee esim. yt-neuvottelut tai muuta, niin siinä vaiheessa kaikilla on joku tarina kerrottavana toisista, joten jos joku kertoo avoimesti etukäteen niin se helpottaa asioita
Toisena yrityäjänä vinkkaan että kannattaa rekrytointiin käyttää vuokrafirmoja. Kyllä sen pian huomaa mikä kiinnostaa ja mikä ei. Se joka on hyvä tulosta tekevä voi sitten palkata itselleen ja huonosta pääsee eroon yhdellä puhelinsoitolla.
Vuokrafirmoista ei voi rekrytä :) Omalla alallani kaikki vuokrafirmoissa töissä olevat myös haluavat sen edut, eli joistavuuden ja lomien määrän ja ajankohdan saneluoikeuden ym. Sitä ei vakkareilla ole.
Vierailija kirjoitti:
Sori mut, olis kyllä kauheaa olla sun työparisi. Sais olla koko ajan jotenkin varpaillaan.
Just näin. Itse joudun olemaan varpaillaan, sillä minulla on ap:n kaltainen työkaveri. Jaksaa huomautella muille ja itse tekee enemmän ns ”virheitä”. Hommat hoituu, mutta hänen mieleisesi kun ei tee niin virhehän se sitten on...
Itse lusmuilee ja häviää työpisteestä tai sitten siivoaa pöytäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en alallani edes "voi" edetä mihinkään. En halua mitään tylsää, vastuullista ja vähän paremmin palkattua projektipäällikön hommaa tai vastaavaa.
Hienoa että olet löytänyt syntipukin työpaikkasi vaikeuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meillä oli muutama näitä tumput suorana seisojia ja muita turhuuksia. Sitten tuli ilmoitus yt neuvotteluista. On hauska seurata sitä millaiseksi muurahaispesäksi se osasto muuttui kun kaikki turhat koittavat tehdä itsestään tärkeitä. Harmi vaan että heidän osansa jo hoitaa joku muu (esim minä ja työkaverini) joten ei heillä ole enää välineitä pelastaa peppuaan.
Alanuolien laittajille tiedoksi että kyseinen pulju saa myös rahoitusta valtiolta. Luulisi teidänkin olevan iloisia kun verovaroja ei valu enempää niille jotka eivät tee mitään.
Päinvastoin, olen itsekin ollut tuntihommissa verorahoista kustannetulla työmaalla. Pomo käski välttämään turhaa kiirettä, sopi minulle oikein hyvin.
Osa yrityksistä sotkee ihan itse asiassa ja työntekijöiltä ei todellakaan kaivata neuvoja. Sellaista se on Suomessa. Tiedän yrityksen joka saa rahaa tilavuokrista mutta nettisivuilla ei mainita mihin aikaan niitä voi järjestää .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Päinvastoin, olen itsekin ollut tuntihommissa verorahoista kustannetulla työmaalla. Pomo käski välttämään turhaa kiirettä, sopi minulle oikein hyvin.
Nostetaan vähän veroja niin saadaan lisää työpaikkaja ihmisille jotka haluaa seistä tumput suorina?
Ap on huolestuttavan työorientoitunut.
Elämässä on muutakin kuin työnteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yrittäjänä haluaisin kyllä kuulla tällaisesta vaikka ei heti johtaisikaan toimenpiteisiin mutta jos tulee esim. yt-neuvottelut tai muuta, niin siinä vaiheessa kaikilla on joku tarina kerrottavana toisista, joten jos joku kertoo avoimesti etukäteen niin se helpottaa asioita
Toisena yrityäjänä vinkkaan että kannattaa rekrytointiin käyttää vuokrafirmoja. Kyllä sen pian huomaa mikä kiinnostaa ja mikä ei. Se joka on hyvä tulosta tekevä voi sitten palkata itselleen ja huonosta pääsee eroon yhdellä puhelinsoitolla.
Vuokrafirmoista ei voi rekrytä :) Omalla alallani kaikki vuokrafirmoissa töissä olevat myös haluavat sen edut, eli joistavuuden ja lomien määrän ja ajankohdan saneluoikeuden ym. Sitä ei vakkareilla ole.
Tottakai voi! Minä olen saanut vuokratyöfirman kautta jo neljä työntekijää.
Jaa. Ap:n työkaverin kommentti on just mitä oma esimies tekee.Eli sitä ei kiinnosta firman kehittyminen pätkän vertaa vaikka se omistaa sen. Muita kiinnostais firman kehittäminen mutta pomo itse sahaa oma oksaansa. Todella vaikeata tajuta.
Jos pomo on tasolla 1, ei firma voi nousta tasolle 5.
No ei minuakaan kyllä kiinnosta :D maailman laajuinen iso firma ja juuri mietin että voisin jäädä loppuraskaudeksi sairaslomalle kun en jaksa, nytkö pitäisi kärvistellä töissä ettei firma kärsi? Hihi.
Yrittäjän puolisona tiedän, että kyllä meillä ainakin lahjotaan rahalla ja potkujärjestys on selvä, jos tarve tulee. Ratkaisevinta on osaamisen lisäksi asenne. On näitä, jotka selvästi "ottaa raskaasti", jos joku homma kusee ja toisessa ääripäässä on sitten nämä "ei kiinnosta, kunhan teen pakolliset" -tyypit. Voin kertoa palkkaa maksavana, että näille toisille maksetaan jatkuvia ekstroja juuri sen takia, että heihin voi luottaa ja ovat aina firmaan päin. Hyvänä työkuukautena voi livahtaa palkkaan lisärivi, jossa lukee vaikka "xxx -työn palkkio" ja muutama satku lisää yllärinä. Näitä ei kaikille mene ja nyt on ollut jo pitkään hyvää, joten lisiä on miltei joka palkassa jo. Joulun allakin livahtaa 500 Euroa kirjekuoressa henkilökohtaisena lahjana meiltä. Jos välinpitämättömät saa tietää, niin voivat lähteä. Vastaavia saa tilalle, vastuuntuntoisia ja firman etua ajattelevia ei löydäkään niin helposti. Harmittaa, että ovat omilla palkkalistoilla. Olisi pitänyt pitää vaan henkilöstovuokrauksen kautta, kun lapsellisena luultiin, että suora työ paremmalla palkalla ja eduilla motivoisi. Siitä maksetaan, mitä saadaan. Hyvälle kannattaa maksaa!
Se "ahne porvari" elättää sinutkin. Kannattaisi kiinnostaa. Firma kun menee konkkaan, olet pian itkemässä kun tuet on niin "pieniä".