Aliarvostetuimmat muusikot suomessa
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Pave Maijanen, yksi parhaimmista lauluntekijöistä tässä maassa.
Myös huipputuottaja!
Neumann todellakin! Teki omaa juttua 80-luvun Suomessa ja musiikin lisäksi tyyli oli todella hieno. Oon ikuisesti fani.
Vierailija kirjoitti:
AP:lle tiedoksi: Diandra Flores ei ole mikään muusikko, vaan laulaja joka laulaa ainoastaan muiden tekemiä cover-biisejä. Ei siis ole ikinä tehnyt itse mitään musiikkinsa eteen ja ainoastaan muutama hänelle itselleen tehty suomenkielinen surkea biisi on olemassa (mm."kuuntelin neonvalon hurihurihurinaa" 5v sitten). Ei tuolla tavalla menestystä tai arvostusta tule. Samaa mieltä olen että upea lauluääni. Miten saisi esim Jurekin tai Riisi Riihimäen tai Immosen tekemään hänelle kunnon kappaleita?
Jep. Ja diandra on niin tylsä, hajuton ja mauton.
Vierailija kirjoitti:
Diandra on laulaja, ei muusikko.
Laulajatkin ovat muusikoita. Laulamisen ohella Diandra osaa soittaa ainakin viulua.
Oliko Elvis Presley muusikko, jos hän esitti pääasiassa muiden säveltämiä kappaleita ja soitti satunnaisesti kitaraa? Laulaja on usein se keskeinen muusikko, jonka tulkinta ratkaisee kappaleen hyvyyden tai huonouden enemmän kuin laulun sanat.
Kaikki klassisen koulutusen saaneet soittajat. Bändi ja popmusiikki on 2-3 nuotin pilipalivitsailua, mukaanlukien nämä kaikki naurettavat hevibändit.
Jani Liimatainen, ex-Sonata Arctica-kitaristi. Lahjakas säveltäjä ja soittaa todella taitavasti mutta harva tietää metalligenren ulkopuolella.. Tekee sanoituksia myös muille artisteille
Diandra ei ole suostunut laulamaan niitä huonon moraalin lauluja, kuten esim. Sanni laulaa, ja siksi Diandraa ei levy-yhtiö ja media ole halunnut nostaa artistien eturiviin. Kylmä totuus nykyajan musiikkibisneksestä, sama meno kuin esim. Amerikassa.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina Brask
Eiku Kristiina Wheeler piti kirjoittaa.
Muusikko on ylätermi, joka kattaa alatermit mm
laulajat, säveltäjät, sanoittajat, soittajat, kapellimestarit
Muusikko on lisäksi suojattu ammattitermi, vaatii asianmukaisen tutkinnon
Millä kriteereillä muusikko määritellään arvostetuksi?