Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeutuuko kymmenvuotiaat vielä kuin lapset?

Vierailija
14.11.2018 |

Sukulainen oli ostanut kymmenvuotiaalle tytölleen haalarin talveksi! Sellainen lasten perustoppahaalarin näköinen. Eikö tuon ikäiset pukeudu yleensä jo vähän isompien lasten tyyliin? Enkä nyt tarkoita mitään napapaitoja.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v ON lapsi.

Vierailija
2/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on haalari pakkasia varten ja oon 52v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi tykkää ulkoilla paljon vapaa-aikana pihalla, metsässä jne. haalari on oikein hyvä tuossakin iässä.

Vierailija
4/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä 12-vuotiaskin pukeutuu vielä haalariin...

Vierailija
5/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää nuo isommatkin kelkkahaalareita talvella.

Vierailija
6/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuollainen hyvä vedenpitävä kevyesti topattu talvihaalari toimii erityisen hyvin  juuri kouluikäisellä pihavaatteena, koska sillä pärjää sitten loskakelissäkin, eikä tarvitse kurahousujen pukemisesta tapella.

Vierailija
7/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. Monet ei enaan ns lumileikkeja talvella harrasta.

Vierailija
8/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pukeudu enää tuon ikäiset haalariin. Ja mikäli pukeutuvat, toiset kiusaavat aivan varmasti. Vaikka näin ei tietysti saisi olla.

En saattaisi omaa lastani alttiiksi tuollaiselle. Ja vaikea kuvitella että kukaan 10vuotias edes suostuisi itse pukemaan haalaria. 🤔

Vierailija
9/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 8-vuotiaasta käytetty talvivaatteina farkkuja ja takkeja. Nyt on 10 ja tykkää edelleen Superdrysta.

Vierailija
10/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä harrastuksessa käytettävät ovat asia aivan erikseen.

Vierailija
11/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muu kuin lapsi kymmenvuotias on ?.

Vierailija
12/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä muu kuin lapsi kymmenvuotias on ?.

Pissis?

Vierailija
13/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä harrastuksessa käytettävät ovat asia aivan erikseen.

Niin no, meillä tosiaan tuolla 12-vuotiaalla on haalari ja se ostettiin pilkkimistä varten. Mutta on jo monta talvea käyttänyt ihan koulussakin. On kuulemma mukavampi päällä kuin housut/takki-yhdistelmä.

-nelonen-

Vierailija
14/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista haalarissa on pyöräillä? Meidän 3 lk aikoo nyt kulkea läpi talven pyörällä kouluun, niin haalari varmaan olisi siihen hommaan hyvä vai onko? Miten ne, kun haalarissa laitetaan ne lahkeen lenkit kenkien alle, niin miten toimii pyöräillessä, kiristääkö ne jotenkin?

Vierailija
15/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin 10-vuotias on lapsi. Ja minun 10-vuotiaani leikkii paljon juuri sellaisia lasten leikkejä, joita lapset leikkivät, eikä mitään puhelit- tai tietokonepelejä. Mutta ei hän silti suostuisi nyt enää pukeutumaan haalariin. Eikä ole mitenkään pissis, ei sinne päinkään.

Vierailija
16/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin 10-vuotias on lapsi. Ja minun 10-vuotiaani leikkii paljon juuri sellaisia lasten leikkejä, joita lapset leikkivät, eikä mitään puhelit- tai tietokonepelejä. Mutta ei hän silti suostuisi nyt enää pukeutumaan haalariin. Eikä ole mitenkään pissis, ei sinne päinkään.

Miksei suostu? Oletko edes kysynyt vai oletko vain itse päättänyt, että napapaita ja paljaat nilkat on parempi?

Vierailija
17/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 10-vuotias voi käyttää haalaria jos se on hänelle ok. Toki moni tuossa iässä käyttää jo toppatakki & -housut yhdistelmää.

Enemmän huolestun siitä jos joku sanoo ettei 10-vuotias enää leiki talvella ulkona..

Vierailija
18/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 11-v poikani oli onnesta soikeana, kun löysin hänelle talvihaalarin nettikaupasta. Isompia kokoja on todella vaikea löytää Suomesta.

Pojalla on tietysti myös talvitakki ja -housut mutta tykkää käyttää haalaria eniten, kun on lunta ja kylmä. Koulussa on monella talvella haalari, joten en usko että siitä ketään kiusataan. Koulu on ison kaupungin keskustakoulu.

Vierailija
19/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei suostu? Oletko edes kysynyt vai oletko vain itse päättänyt, että napapaita ja paljaat nilkat on parempi?

Oletko edes miettinyt, että noilla kahdella "ääripäällä" voi olla kultainen keskitie?

Vierailija
20/29 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko edes miettinyt, että noilla kahdella "ääripäällä" voi olla kultainen keskitie?

Joo, mutta varmaan moni isompi lapsi jää ilman haalaria, koska äidin mielestä se on lapsellinen. Vaikka se olisi lopulta lapselle itselleen mieluisampi niissä lumileikeissä ja muissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän