Kun teette tonnikala-makaronilaatikkoa, paistatteko tonnikalan ensin?
Kommentit (12)
Suoraan purkista, miksi paistaa moneen kertaan?
Jospa ap tarkoittaa tuoretta tonnikalaa kalatiskistä...
Mitenkähän sen kanssa toimittaisiin? Luulen että kypsyisi uunissa samaan aikaan kuin makaronilaatikko. Ai hitto, nyt menee yöunet :)
Ok, ajattelin vaan jos se paistaminen parantaisi makua :)
Ap
Ja purkkitonnikalaa tarkoitin :D
t.Ap
Mä ostan kaupan kalatiskiltä ja paistan, koska raakana sitä on vaikea murentaa sinne sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan kaupan kalatiskiltä ja paistan, koska raakana sitä on vaikea murentaa sinne sekaan.
En kyllä raskisi makaroonilaatikkoon laittaa. Joskus ostan, mutta paistan vain hieman ja syön pihvinä sellaisenaan.
pro-tip intistä; tonnikala öljyssä, avaa purkki ja laita talouspaperi siihen purkin päälle, niin että öljy kastelee talouspaperinpalan, tuikkaa tuleen ja anna palaa kunnes sammuu, kestää noin 20min kunnes öljy on palanut. näin saat erinomaisen savun maun tonnikalaan. tonnikala ei pala tms. prosessissa, pelkästään öljy. aivan mahtava sellaisenaan tai missä tahansa mihin muutenkin tonnikalaa tulis
Vierailija kirjoitti:
pro-tip intistä; tonnikala öljyssä, avaa purkki ja laita talouspaperi siihen purkin päälle, niin että öljy kastelee talouspaperinpalan, tuikkaa tuleen ja anna palaa kunnes sammuu, kestää noin 20min kunnes öljy on palanut. näin saat erinomaisen savun maun tonnikalaan. tonnikala ei pala tms. prosessissa, pelkästään öljy. aivan mahtava sellaisenaan tai missä tahansa mihin muutenkin tonnikalaa tulis
Mahtava vinkki: Näin poltat kämppäsi hetkessä
Ennen paistoa pesen sen aitoon jauhenlihan pesun tapaan.
Miekkakala sopii paremmin makaryllin kanssa.
Teetkö sitä K-kaupan vihkosen laatikkoa? Neste ei riittänyt likimainkaan, kuten jo arvasinkin.
Sehän on jo kypsää, ei tarvi paistaa.