Miksi mies ei halua mua mukaan? häpeääkö vai mitä?
Siis jos on jotain kavereiden kanssa sellaista että vaimot/tyttöystävätkin ovat tervetulleita tai vaikka työpaikan pikkujoulut tai muita vastaavia tilaisuuksia. Niin sanoo että periaatteessa säkin voisit tulla, mutta sitten toteaa heti ettei mun kannata lähteä tai etten viihtyisi. Saattaa myös olla ettei kysy ollenkaan haluaisinko tulla mukaan, vaan toteaa vain menevänsä yksin. Oon nyt alkanut miettimään häpeääkö hän mua kun olen työtön vai mistä johtuu???
Kuitenkin yleensä jos olen ollut mukana, on muiden suhtautuminen ollu neutaalia tai positiivista jopa ja mieheltä jopa kysytty miksi ei ole aikaisemmin tuonut mua näytille tai muuta vastaavaa. En myöskään ikinä juo itseäni humalaan ja tietääkseni osaan käyttäytyä muutenkin ihan asiallisesti, vaikken erityisen karismaattinen, fiksu ja filmaattinen varmasti olekaan.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
No onhan toi nyt outoa. Kyllä se sua jollain lailla kai häpeää - oletko alemmin koulutettu kuin miehesi? Vähemmän "sivistynyt"? Vähemmän keskustelutaitoinen ajankohtaisista asioista?
Mä olisin tosi loukkaantunut jos mua ei haluttaisi mukaan koskaan...
On munkin mielestä vähän outoa, vaikka täysin ymmärrän että joskus haluaa mennä yksinkin ja se on ihan fine. Ei olla kumpikaan mitenkään korkealle koulutettuja. Minä varmasti kuitenkin meistä se tyhmempi, enkä erityisen kiinnostunut ajankohtaisista asioista...mutta en mitään roskalehtiäkään sentään lue :)
Niin ja ap oli tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä yleensä työpaikan pikkujouluihin tai muihinkaan työpaikan pippaloihin kutsuta puolisoita mukaan.
Kyllä joissakin piireissä kutsutaan :)
-ap
Mutta ei näköjään sinun. Hyväksy se.
Pariskuntakekkerit, siis jos kaikki muut ovat pariskunnittain, niin on outoa, jos miehesi ei sinua ap oikein halua mukaan.
Työpaikan jutut sen sijaan ymmärrän oikein hyvin. Tykkään itsekin mennä työpaikan juttuihin yksin, siten siellä tutustuu paljon helpommin muihin ihmisiin, kun tulee juteltua jotenkin erilailla kuin mitä tulisi, jos se mies on siinä rinnalla. Ja juteltua niistä työasioistakin kuitenkin erilaisessa tilanteessa.
Sama koskee erilaisia ulkopuolisia, mutta silti työhön liittyviä, tilaisuuksia, mihin tulee kutsuja.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua, että susta pumpataan tietoa ulos. Olet hölösuu.
En kyllä ole :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se.
Mun eksässä oli tollasia piirteitä. Tosin oltiin sillon hädintuskin parikymppisiä. Yhtäkkiä en ollutkaan tervetullut kaveriporukan iltoihin, ja jos miehen kaverit kutsuivat mut niin mies käyttäytyi mua kohtaan kummallisesti. Vahti joka sanaa jonka sanoin ja kommentoi nuivasti kaikkea mitä tein. Oli kuulemma huonoa läppää enkä taaskaan tajunnut jne.
Kun ilmoitin että nyt riittää tätä lystiä niin mies totesi että haluaa panna muita ja paineli ovesta ulos.
Tosiaan siis älä jää roikkumaan mieheen joka ei joko a) halua viettää kanssasi aikaa tai b) oikeasti häpeää sinua jostain syystä.
Nykyään olen suhteessa jossa mut oikeasti halutaan menoihin mukaan eikä mun tarvitse punnita jokaista sanaani seurassa.
Pöh. Kun ollaan parisuhteessa, puolisoiden ei todellakaan tarvitse olla 24/7 yhdessä. Saa olla omia menoja tai pippaloita. Kummallakin.
Miks aina pitää mennä ääripäähän. Toki pitää olla jtn omaa, mut sain ap:n tekstistä sen käsityksen, ettei mies haluu mukaan ikinä. Mihinkään. Missä on hänen muita kavereita. Ei sekään nyt normaalilta vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se.
Mun eksässä oli tollasia piirteitä. Tosin oltiin sillon hädintuskin parikymppisiä. Yhtäkkiä en ollutkaan tervetullut kaveriporukan iltoihin, ja jos miehen kaverit kutsuivat mut niin mies käyttäytyi mua kohtaan kummallisesti. Vahti joka sanaa jonka sanoin ja kommentoi nuivasti kaikkea mitä tein. Oli kuulemma huonoa läppää enkä taaskaan tajunnut jne.
Kun ilmoitin että nyt riittää tätä lystiä niin mies totesi että haluaa panna muita ja paineli ovesta ulos.
Tosiaan siis älä jää roikkumaan mieheen joka ei joko a) halua viettää kanssasi aikaa tai b) oikeasti häpeää sinua jostain syystä.
Nykyään olen suhteessa jossa mut oikeasti halutaan menoihin mukaan eikä mun tarvitse punnita jokaista sanaani seurassa.
Pöh. Kun ollaan parisuhteessa, puolisoiden ei todellakaan tarvitse olla 24/7 yhdessä. Saa olla omia menoja tai pippaloita. Kummallakin.
Miks aina pitää mennä ääripäähän. Toki pitää olla jtn omaa, mut sain ap:n tekstistä sen käsityksen, ettei mies haluu mukaan ikinä. Mihinkään. Missä on hänen muita kavereita. Ei sekään nyt normaalilta vaikuta.
Ei, vaan tässä on kyse työpaikan pikkujouluista. Ap ei haluaisi päästää miestään yksin sinne vaan haluaa tunkea mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se.
Tietenkin. Tästä syystä esim. asumme erillään miehen kanssa vielä näin vuosien jälkeenkin.
Pidän kuitenkin itsestäänselvyytenä sitä, että jos kaveriporukka kokoontuu niin että pariskunnat ovat paikalla, minäkin olen kutsuttuna. Tai siis se on itsestäänselvää, ei tällaista ole tuon yhden hyypiön jälkeen tarvinnut miettiä sekuntiakaan. Samoin mieheni tulee mukaan minun ystävieni pariskuntakekkereihin, ei siitä tarvitse erikseen edes mainita.
Molemmat toki viettävät aikaa ystäviensä kanssa myös ilman toista, se nyt on selviö.
/8
Ap kirjoitti, että työpaikan pikkujouluihin ei kutsuta mukaan. Ei kai kukaan oikeasti olisi väkisin tunkemassa itseään työpaikan pippaloihin?
Ap kirjoitti, että mies ei halua häntä mukaan erilaisiin pariskuntailtoihin, mukaanluettuna esimerkiksi työpaikan pikkujouluihin johon puolisot ovat tervetulleita. Ongelma ei siis ole vain nuo pikkujoulut.
/8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se.
Kyllä. Se on 24/7 puolison kanssa yhdessäoloa jos käy kerran vuodessa samoissa pikkujouluissa. Ehkä toisten vuosi koostuu niin että työpaikan pikkujoulut käsittävät 365 päivää vuodessa.
Mies pettää sua ja jos ilmestyisit paikalle, olisi vaikea väittää enää, että olet mt-ongelmainen hullu ja olette juuri eroamassa ja oikeastaan jo erinneetkin.
Minun veikkaus on (täysin tietämättä yhtään mitään tilanteesta, siksi kannattaisi kysyä mieheltä) että hän on väsähtänyt sinuun.
Veikkaan että olette yhdessä koko ajan kotona ja teette kaiken yhdessä. Ainoa tapa päästä sinusta eroon ja pakoon arkea hetkellisesti on mennä paikkoihin mihin voi sanoa että "ei sovi sulle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se.
Ei, vaan tässä on kyse työpaikan pikkujouluista. Ap ei haluaisi päästää miestään yksin sinne vaan haluaa tunkea mukaan.
EI vaan ap ihmettelee miksei mies halua häntä pikkujouluihin mukaan (ainakin siltä se kovin vaikuttaa) vaikka todella monen muunkin puolisot tulevat ja kaikki on kutsuttu. Ja olen kyllä "päästänyt", sikäli sitä kun kukaan ei toisen aikuisen puolesta voi päättää.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mies on varmaan se oikea ihminen vastaamaan tähän, eikä ventovieraat vauva-palstalla. Ootko kysynyt edes?
Joo, siis syyksi sanoo ettei mun kannata tulla kun en viihtyisi ja jos kysyn etteikö hän sitten halua että tulen, niin sanoo että saan toki tulla, muttei ehkä kannattaisi.
-ap
No niin, tuossahan on kutsu. Sanot miehelle että ai kuinka kiva, millos ne olikaan? Ja sanot ilman muuta lähteväsi miehen seuraksi. Älä ole tuollainen lampaanutare, joka haistelee rivienvälistä kaikenlaista, vaan jos on sanottu että voit ilman muuta tulla, niin mitä enää täällä pyörit ihmettelemässä. Ei muuta kuin mukaan vain
Arvon av:laiset. Peukku ylös, jos haluaisitte että puolisoinne tulisi työpaikan pikkujouluihin, jos saisi tulla tai peukku alas, jos ette haluaisi puolisoa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun veikkaus on (täysin tietämättä yhtään mitään tilanteesta, siksi kannattaisi kysyä mieheltä) että hän on väsähtänyt sinuun.
Veikkaan että olette yhdessä koko ajan kotona ja teette kaiken yhdessä. Ainoa tapa päästä sinusta eroon ja pakoon arkea hetkellisesti on mennä paikkoihin mihin voi sanoa että "ei sovi sulle".
Tämä saattaa hyvinkin olla. Miehen mielestä meidän ei esimerkiksi ole järkevää mennä ns. treffeille tekemään mitään yhdessä, kun nähdään jo ihan tarpeeksi muutenkin. Surullista, mutta totta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mies on varmaan se oikea ihminen vastaamaan tähän, eikä ventovieraat vauva-palstalla. Ootko kysynyt edes?
Joo, siis syyksi sanoo ettei mun kannata tulla kun en viihtyisi ja jos kysyn etteikö hän sitten halua että tulen, niin sanoo että saan toki tulla, muttei ehkä kannattaisi.
-ap
No niin, tuossahan on kutsu. Sanot miehelle että ai kuinka kiva, millos ne olikaan? Ja sanot ilman muuta lähteväsi miehen seuraksi. Älä ole tuollainen lampaanutare, joka haistelee rivienvälistä kaikenlaista, vaan jos on sanottu että voit ilman muuta tulla, niin mitä enää täällä pyörit ihmettelemässä. Ei muuta kuin mukaan vain
En halua tuppautua mukaan jos mies haluaakin mennä yksin. Saatan kysyä, haluaisiko hän että lähden seuraksi ja jos ei sano että haluaa...vaan esimerkiski että tuskin siellä viihtyisin tmv. niin en sitten lähde. Luulen että jos hän haluaisi minut seuraksi, niin ilmaisisi asian selkeästi, varsinkin sitä kysyttäessä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
En halua tuppautua mukaan jos mies haluaakin mennä yksin. Saatan kysyä, haluaisiko hän että lähden seuraksi ja jos ei sano että haluaa...vaan esimerkiski että tuskin siellä viihtyisin tmv. niin en sitten lähde. Luulen että jos hän haluaisi minut seuraksi, niin ilmaisisi asian selkeästi, varsinkin sitä kysyttäessä.
-ap
Mä luulen, että miestäsi ärsyttää, että sinulla ei ole omia työpaikan pikkujouluja. Ja milloin sinä olet itse järjestänyt jotain pariskuntailtoja? Onko kaikki teidän pariskuntakaverit kuitenkin oikeastaan miehen kavereita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kuinka sosiaalisesti taidoton taulapää täytyy olla, että kuvittelee tuon olevan kutsu? :D
/8
Vierailija kirjoitti:
Arvon av:laiset. Peukku ylös, jos haluaisitte että puolisoinne tulisi työpaikan pikkujouluihin, jos saisi tulla tai peukku alas, jos ette haluaisi puolisoa mukaan.
Meillä on isot työpaikan pikkujoulut ja puolisot ovat myös tervetulleita. Oma puolisoni ei ole halunnut tulla, mutta kyllä jollain on ollut puoliso mukana. Esim. meillä on töissä yksi erittäin vaatimattoman näköinen, mutta muuten oikein mukava ja miellyttävä mies. Hän päätti tuoda vaimonsa juhliin, ja kyllä siinä muilla miestyökavereilla loksahti suut auki ja meillä naisillakin. Vaimo on ihan uskomattoman kaunis, karismaattinen, mukava ja pitkä nainen (miestää pitempi). Hävettää, kun ihan ensimmäisenä ajatteli, miten se noin upean vaimon on itselleen saanut. Työkaveri on kuitenkin erittäin mukava ja miellyttävä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä saattaa hyvinkin olla. Miehen mielestä meidän ei esimerkiksi ole järkevää mennä ns. treffeille tekemään mitään yhdessä, kun nähdään jo ihan tarpeeksi muutenkin. Surullista, mutta totta.
-ap
Onpas siinä kiva mies, oikein suakin varmaan innostaa panostaa tuohon suhteeseen...
Miksi olette yhdessä? Mä olen ollut mun miehen kanssa yli kymmenen vuotta ja edelleen käydään treffeillä...
Ap kirjoitti, että työpaikan pikkujouluihin ei kutsuta mukaan. Ei kai kukaan oikeasti olisi väkisin tunkemassa itseään työpaikan pippaloihin?