Kävin lääkärissä HUSissa kirurgisella ja nyt tuli lasku...
Hintaa 37 euroa. Lukee "veroton terveydenhuolto" muttei lue mitään Kelan osuudesta.
Onko tämä normaalia? Tuntuu kalliilta.
Pahoittelut, käyn todella harvoin lääkärissä joten ihmetytti.
Tietääkö kukaan miten tämä toimii?
Kommentit (53)
Asun Virossa ja olen käynyt täällä julkisella päivystyksessä, päiväkirurgiassa sekä erikoislääkärillä. Yhteensä olen maksanut 5 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa maksaisit 1037 dollaria.
Tuskinpa pääsis noinkaan halvalla...
Vierailija kirjoitti:
Maksun pitäisi olla vähintään kymmenkertainen. Suomi on sairaiden paratiisi.
Joo, tt tuki korvaisi sitten joka kuu monen sairaan lääkärilaskuja tonnien edestä. Helpompaa se on näin.
Suomessa on ilmainen terveydenhuolto vain rikkailla, joiden työetuihin kuuluu kaiken kattava työterveyshuolto. Ihan niinkuin USA:ssa.
Köyhän ei kannata sairastaa Suomessakaan, jos ei talous kaadu terveydenhoitomaksuihin niin viimeistään lääkkeitä ostaessa on konkurssissa. Mihin ne meidän maailman korkeimmat verot oikein valuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuapa vasta v*tutti, kun olin samassa paikassa, lääkäri myöhässä puoli tuntia ja eihän se lääkäri ollut edes erikoislääkäri vaan erikoistuva, joka sitten ei tiennyt mistään mitään ja yritti konsultoida, mutta asia jäi kesken. Nyt odotan soittoa. Tuosta ilosta sain maksaa nelisenkymppiä ja jouduin pitää palkattoman vapaapäivän, että pääsin sinne klo 13.
Siellä oli muitakin hoidettavia kuin sinä. Ja ehkä vielä enemmän hoidon ja lääkärin huomion tarpeessa. Ei auta kiukutella.
Typerä vastaus. Jos ajan vastaanotolle saa, ja siitä maksaa, pitää myös tietotaitoa löytyä. Vaikka kehitysmaissa kuolee lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Hintaa 37 euroa. Lukee "veroton terveydenhuolto" muttei lue mitään Kelan osuudesta.
Onko tämä normaalia? Tuntuu kalliilta.Pahoittelut, käyn todella harvoin lääkärissä joten ihmetytti.
Minä jouduin avosydänleikkaukseen ja sain laskua siitä n. 400euroa. Mitä se sisälsi? 6 vuorokautta osastolla, 2 vuorokautta teholla, yhden 5 tuntia kestäneen avosydänleikkauksen ja kaikki lääkkeet plus sidetarpeet ym. tutkimukset.
Oikeat hinnat ovat luokkaa osasto vrk. 700 euroa , teholla vrk 1700 euroa, leikkaus 35000 - 40000 euroa ja siihen lisäksi lääkkeet ym.
Eli minusta tuo on aika halpa. Jokainen voi katsoa oman sairaanhoitopiirin sivuilta paljonko mikäkin maksaa. Niin nuo hinnat sitten veloitetaan minun kotikunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Asun Virossa ja olen käynyt täällä julkisella päivystyksessä, päiväkirurgiassa sekä erikoislääkärillä. Yhteensä olen maksanut 5 euroa.
Olen virolainen Suomessa. Jos asuisin Virossa nii jotta saisin hoitoa kotimaassani joutuidin lahjomaan rahalla sekä lääkäriä että hoitajaa jos haluiaisin hoitoa. Täällä Suomessa ei sellaista ole.
Jos menen lääkäriin Suomessa terveyskeskuksessa ja lääkäri olisi virolainen vironkielinen niin ehkä silloin saan paremmin lähetteen erikoishoitoon kuin suomalainen. Mutta muuten ei täällä ole korruptiota terveyskeskuksessa. Olkaa onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Virossa onkin vakuutusperusteinen laskutus.
Ja ap:lle: kotikunnallesi menee polklinikkakäynnistäsi lasku, noin reilusta satasesta useampaan sataseen riippuen tehdyistä tutkimuksista ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä normaalia? Tuntuu kalliilta.Pahoittelut, käyn todella harvoin lääkärissä joten ihmetytti.
Ilmaiseksiko sinne olisi pitänyt päästä?
Joo.
t. ei-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksiko sinne olisi pitänyt päästä?
Joo.
t. ei-AP
Miten se katetaan sitten kun ei nykyinen hinta mitä potilaalta otetaan kata edes murto-osaa siitä hinnasta. Luuletko sinä rintaelinkirurgin tai neurologiankirurgin ilmaiseksi tekevän työtä? Tai sitten isossa leikkaukssa on mukana anestesialääkäri, hoitaja, instrumenttihoitajat, kaksi kirurgia, leikkaushoitaja. Joo ilmaiseksi tekevät töitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä terveydenhoidon pitää olla täysin ilmaista. Tässä hiljalleen hinnat nousee ja kohta american malliin käynti maksaa tuhansia. 37 eurolla saa 5 tuoppia tai viiden päivän safkat. Syömättä ja juomattako tässä pitää olla?
No ihmettelin kyllä hiukan juu. En tosiaan oikeastaan ikinä ole käynyt tuolla lailla lääkärissä kun olen todella terve. Ihmiset aina puhuvat että Suomessa on käytännössä ilmainen terveydenhuolto. Eihän tuo ole ilmaista nähnnytkään!
Mutta kiitoksia vastauksista.
AP
Ilmainen terveydenhuolto on valhe jota vasemmisto toistaa papukaijan tavoin. Sitähän se ei ole.
Lähempänä totuutta on sanoa että Suomessa on halpa terveydenhuolto. Tosin sekin halpuus katoaa lääkkeisiin...
Länsimaissa on käytössä sairausvakuutus joka korvaa käynnit ja lääkkeet.
Valehtelet, nimenomaan vasemmisto on kritisoinut asiakasmaksuja, joita menee vuosittain satojatuhansia ulosottoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen virolainen Suomessa. Jos asuisin Virossa nii jotta saisin hoitoa kotimaassani joutuidin lahjomaan rahalla sekä lääkäriä että hoitajaa jos haluiaisin hoitoa. Täällä Suomessa ei sellaista ole.
Jos menen lääkäriin Suomessa terveyskeskuksessa ja lääkäri olisi virolainen vironkielinen niin ehkä silloin saan paremmin lähetteen erikoishoitoon kuin suomalainen. Mutta muuten ei täällä ole korruptiota terveyskeskuksessa. Olkaa onnellisia.
En ole kyllä ketään lahjonut täällä ja hyvin olen saanut hoitoa.
Sen sijaan avasit ketjun, jossa hän halusi ymmärtää paremmin asiaa jota ei ymmärrä?