Voiko kananmunanleikkurista tehdä kitaran?
Olen köyhä ei ole varaa ostaa kitaraa, mutta tuo leikkuri löutyisi.
Kommentit (25)
Voit tehdä siitä kitaran, kanteleen tai viulun. Soittelin itsekin leikkurilla paljon lapsena. Osta kuitenkin plektra jos kitarana pidät. Lähtee paremmat soundit.
Mielenkiintoinen idea. Täytyykin kokeilla heti kun kotiin pääsee.
Voi. Mutta lopputulos ei välttämättä ole kelvollinen. Itse suosittelen tennismailaa.
Henkseleistä banjon ajattelin virittää.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Mutta lopputulos ei välttämättä ole kelvollinen. Itse suosittelen tennismailaa.
Harmi, en omista tennismailaa, muuten hyvä idea.
Ap.
Voi tietenkin tehdä. Ne kielet vaan on aika hepposet.
Rajumpaa rokkenrollia kun soittaa niin katkeilevat.
Mun kyllä se on aivan kelpo soiva peli köyhän kitaraksi.
Aika heikkolaatuinen kitaraksi, hajoaa herkästi eikä soi kovin kauniisti.
Nimimerkillä kokemusta on.
Jos sul kaveri jolla pari kattilaa ni niistä sitten rummut. Siinähän teillä on jo bändi kasassa. Jos joku teijän kavereista on hyvännäköinen ni se voi laulaa. Mä lauloin aina hyppynarun muoviseen kahvaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sul kaveri jolla pari kattilaa ni niistä sitten rummut. Siinähän teillä on jo bändi kasassa. Jos joku teijän kavereista on hyvännäköinen ni se voi laulaa. Mä lauloin aina hyppynarun muoviseen kahvaan.
Lisäys tähän että mä en ollut hyvännäköinen mut mä olinkin soolo artisti. Ne voi olla vähän rumempiakin.
No onhan siinä kielet. Tosin kieliä ei pysty kiristämään eri korkeuksille ja ne ovat kaikki samanpaksuisia, joten et saa siitä ulos kuin yhdenlaista räminää, et siis mitään säveliä tai sointuja. Siinä ei ole myöskään kaulaa, jonka avulla voisit lyhentää soivan kielenosan mittaa ja tuottaa lisää säveliä. Siksi se ei ole soitin.
Suosittelen aapelle pullo-orkesteria, eli otat niitä tyhjiä pulloja, täytät vedellä eri verran ja puhaltelet niistä ääniä.
Tee mieluummin sikarilaatikosta. Hieman kädentaitoja ja työkaluja vaatii.
Tottamooses voi. Kananmunanleikkuria voi käyttää myös pienten pyykkien ripustamiseen. Sen läpi voi myös katsella maailmaa eri kuvakulmista, jolloin kaikki näyttää erilaiselta. Sen eteen voi laittaa erilaisia ja erivärisiä filttereitä esim. muovista. Näin köyhäkin saa elämäänsä vaihtelua. Sen voi myös jouluna koristella, ellei ole varaa joulukuuseen.
Pullo-orkesterin tekeminen on paljon hauskempaa jos aloittaa täysillä pulloilla...
Vierailija kirjoitti:
Tottamooses voi. Kananmunanleikkuria voi käyttää myös pienten pyykkien ripustamiseen. Sen läpi voi myös katsella maailmaa eri kuvakulmista, jolloin kaikki näyttää erilaiselta. Sen eteen voi laittaa erilaisia ja erivärisiä filttereitä esim. muovista. Näin köyhäkin saa elämäänsä vaihtelua. Sen voi myös jouluna koristella, ellei ole varaa joulukuuseen.
Ja katsellessaan munanleikkurin takaa maailmaa voi laulella : Munanleikkurin takaa,
Munanleikkurin takaa.. Rauli Baddingin biisin Ruudun takaa sävelellä.
Itse kun en ole soitantamiehiä,enkä omista munaleikkuria, niin olen silponut munat kitaralla. Kaikukoppaan mahtuu isompikin satsi siivua.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun en ole soitantamiehiä,enkä omista munaleikkuria, niin olen silponut munat kitaralla. Kaikukoppaan mahtuu isompikin satsi siivua.
Kiitos tästä vinkistä!
Millä olette puhdistaneet sähköskitan mikit munasoossista?
Se on kantele.