Totaali yh äidin synkät kelat
Ymmärrän että oireilevan murkkuiässä olevan skidin kanssa pitäisi olla rauhallinen, jämäkkä, rakastava, huumorintajuinen ja hyväksyvä.
Ja mä en useinkaan kykene olemaan lapsen kaa mitään noista.
Huonoina päivinä menen hänen ei:stä ja ärähdyksistä itkuisaksi mytyksi.
Olen itsekin rikkinäinen lapsi joka pyörittää tällaisia keloja:
-Lapsi (6 luokkalainen) ei suostu harjoittelemaan kokeisiin mun kaa. 6 tuli matikkakokeesta. Mitä jos hän ei pääse lukioon ja syrjäytyy?
Se on mun syytä koska yritin pakottaa häntä syömään kun hän oli pieni - ja siksi kaikki minulta tuleva on pakkopullaa.
- jos mulla on tollanen vittumainen kakara kotona kaikki mahdolliset sulhaset kaikkoaa, eikä kukaan halua ryhtyä hänelle isäksi.
Lisää tähän Weltschmerz und Angst kun robotit ja fasismi vie kaiken. Olen niin huolissani lapsestani etten melkein kykene rakastamaan häntä.
Lohduttakaa mua.
Kommentit (12)
Jos matematiikan kokeesta tulee 6 vaikka ei ole harjoitellut, niin kyseessä ei ole mikään älyllisesti lahjakas lapsi. Lukio ei välttämättä ole hänelle mikään ykkösvaihtoehto ollenkaan. Kannattaa ennemmin etsiä niitä vahvuuksia ja kiinnostuksen kohteita joltain muilta alueilta. Monessa ammattikoulupohjaisessa duunariammatissa tienaa ihan hyvin, esim. sähkö- ja putkimiehet.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pääse lukioon- > syrjäytyy? Mitä ihmettä oikeasti???
Kutosen matikalla se jatko on hyvin epävarmaa. Omien kelojen sijaan hommaisin lapselle tukiopetusta NYT.
Älä angstaa. Se on tämä marraskuu. Itsellä samat kelat ja vielä muita huonoja keloja päälle ja tiedän että auttaisi jos menisi vaikka kävelylle ja siivoaisi. Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa. Kyse on siitä että repäisee itsensä irti tästä synkkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutosen matikalla se jatko on hyvin epävarmaa. Omien kelojen sijaan hommaisin lapselle tukiopetusta NYT.
Suurin osa nuorista menee kyllä nykyään amikseen. Eikä sillä ole mitään tekemistä syrjäytymisen kanssa.
on kokemusta myös siitä että on tavallisessa perheessä eikä totaali-yh ja se että on joku mies siinä ei sitä angstia muuta. Jos haluaa syyttää itseään ja ahdistua niin kyllä sitä joka tilanteessa siihen pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Jos matematiikan kokeesta tulee 6 vaikka ei ole harjoitellut, niin kyseessä ei ole mikään älyllisesti lahjakas lapsi. Lukio ei välttämättä ole hänelle mikään ykkösvaihtoehto ollenkaan. Kannattaa ennemmin etsiä niitä vahvuuksia ja kiinnostuksen kohteita joltain muilta alueilta. Monessa ammattikoulupohjaisessa duunariammatissa tienaa ihan hyvin, esim. sähkö- ja putkimiehet.
Miten se että on huonompi matikassa kertoisi yhtään mitään siitä sopiiko lukioon? Jos vaikka kaikki muut aineet sujuu hyvin-kiitettävästi niin ei siinä lukiossa silloin ole yhtään mitään ongelmaa.
...ja miks on tehnyt isättömän lapsen, tai siis onhan sillä isä.
Voimia! Kaikille tulee synkkiä keloja joskus, erityisesti pimeään aikaan. Relatkaa kotona, tehkää jotain mukavaa sitten viikonlopun kunniaksi. Pohdi, mistä saisit lapselle tukiopetusta. Keskity näkemään hyvä vaikka jämäkästi opastaisitkin lasta. Hyvin harvoin ne omat synkimmät mietteet lopulta toteutuvat.
Oletko jutellut asiasta kenenkään kanssa? Oletko kuullut tunteiden sanottamisesta? Yleensä asiaan törmää lähinnä pikkulasten kanssa, mutta se toimii myös isommille lapsille ja erityisesti aikuisille.
Jos olet totaaliyh, niin hae ehdottomasti ehkäisevää sosiaalitukea. Nykyään kaikki toiminnot taitaa olla lastensuojelun piirissä, mutta sieltä saa perhetukea, apua vaikka harrastuksiin ja kotiin. Diakonilta voi kysyä, olisiko siellä joku vapaaehtoinen kiinnostunut viettämään aikaa kanssasi. Olen itse ollut joskus tämmöinen vapaaehtoinen yksinhuoltajaäidille, joka oli muuttanut uuteen kaupunkiin. Käytiin kahvilla tai menin hänen luokseen kahville ja vain juteltiin. Hän sai sitä aikuista seuraa ja keskustella aikuisten asioita.
Vierailija kirjoitti:
...ja miks on tehnyt isättömän lapsen, tai siis onhan sillä isä.
Isä ei ikävä kyllä ole enää elossa. Mutta vaikka olisinkin tehnyt lapsen ihan tahallaan yksin, niin tuo on silti julma kommentti.
Totaaliyhäreitä on myös sellaisia, että toinen vanhempi on vain häippäisyt.
Ketään ei tarvii syyllistää tilanteestaan.