Saako 45v enää mistään töitä?
Kokemusta vain yhdeltä alalta eikä koulutusta ole. Ikää siis jo 45v. Kannattaako enää edes mitään hakea? Vai kannattaisko mielummin myydä talo ja muuttaa vuokralle halpaan kämppään ja huonolle alueelle?
Kommentit (11)
Eutanasia lienee ainoa järkevä vaihtoehto.
Kouluun vaan sitten. Kyllä sitä jotain voi löytyä.
Ei kai työttömyyden takia mitään taloja myydä. Eikä varsinkaan muuteta vuokralle halpaan kämppään huonolle alueelle.
Riippuu mitä osaa. Itse olen vaihtanut työpaikkaa 5-kymppisenä
Lähihoitajaksi kouluttautumaan; pätkää ja silppua löytyy joka kunnasta
Ei, jos olet Ammattivalittaja. Muuten kyllä.
Huutonaurua omakotitalolle
Kuka hitto enää tänä päivänä lankeaa moiseen?
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta vain yhdeltä alalta eikä koulutusta ole. Ikää siis jo 45v. Kannattaako enää edes mitään hakea? Vai kannattaisko mielummin myydä talo ja muuttaa vuokralle halpaan kämppään ja huonolle alueelle?
Voi olla vaikeaa ilman koulutusta, mutta olet vielä nuori, joten kannattaa kouluttautua. Itse olen 10 vuotta vanhempi, hyvä pohjakoulutus ja lisäkoulutusta työn ohella. Lisäksi monipuolinen työkokemus ja ollut vastuullisissa työtehtävissä. Työkokemusta on poikkeuksetta työhaastatteluissa kehuttu, mutta työt menevät luultavasti nuoremmille. Edes ammatillisesti vaatimattomampiin töihin ei näköjään tässä iässä enää pääse.
Minä löysin, tosin olin vuoden vanhempi ja koulutus se kaikkien parjaamaan merkonomi, joita on 13 tusinassa. Vakituinen työ.
Edelliseenkin työhön palkattiin yli nelikymppisenä.
Koulutuksen puutteen voi korjata kouluttautumalla. Vaikka mitäpä minä mistään ymmärrän kun olen onnekas ja saanut tehdä töitä lähes koko aikuisikäni.
Kyllä minä tuollaisessa tilanteessa miettisin kulurakennetta uusiksi. Jos oma kokemus on alalta joka on hiipumassa ja mitään koulutustakaan ei ole. Tarkoittaako tuo ei koulutusta peruskoulua vai lukiota?
Itse opiskelin nelikymppisenä AMK-tutkinnon, mutta en päässyt sillä töihin kun ei ollut siltä alalta työkokemusta ja muutenkin CV:ssä kauheasti aukkoja. Pitkään olin työttömänä ja vähän alle 48-vuotiaana pääsin vihdoin töihin pysäköinninvalvojaksi. Tämä työ ei kaikille sovi ja meillä on todella suuri vaihtuvuus, mutta itselle oli helpotus päästä vihdoin töihin ja olen yllättävän hyvin viihtynyt.
Minä kyllä katselisin työpaikkoja todella avoimin mielin, että mikä olisi sellaista mitä voisi tehdä vaikkei niin unelmahommaa olisikaan. Se työnhaku kannattaa aloittaa jo heti paikalla, koska työssäolevana on todella paljon paremmat saumat saada töitä kuin työttömänä.
Vuokralle en muuttaisi, mutta edullisempi asunto olisi vaihtoehto. Välirahalla voisi ostaa osinko-osakkeita, että saisi vähän pääomatuloja työttömyyskorvauksen jatkeeksi.
Ei löydä.