Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotaan hyviä erokokemuksia

Vierailija
13.11.2018 |

Toisessa ketjussa tuli vastaan kommentti, jossa kummaksuttiin uusien kumppaneiden nihkeää suhtautumista siihen, että välit eksän kanssa ovat säilyneet hyvänä. Tulipa mieleeni kysellä "onnistuneista" eroista, joissa kaikki on hoitunut ystävällisesti ja ilman katkeruuksia.

Minkä vuoksi eroon päädyitte? Kuinka käytännön asiat (omaisuus, asuminen, lapset) hoituivat? Millaiset välinne ovat eron jälkeen, vietättekö aikaa yhdessä ystävinä? Miten uudet kumppaninne suhtautuvat hyviin väleihinne?

En varmaankaan osaa olennaisia kysymyksiä kysyä, mutta tuossa jotain mitä mieleeni juolahti. Kertokaa mitä tahansa positiivista, mitä eroonne on liittynyt! Tuntuu, että joka paikasta pursuaa vain niitä huoltajuus- tai omaisuuskiistoja.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroperheen lapsen kannalta voin sanoa, että meillä vanhempien ero oli kaikaista paras juttu. Olisi aivan kauheaa, jos olisivat jatkaneet yhdessä. He vaan eivät tulleet toimeen keskenään.

Olen siis jo aikuinen. 

Vierailija
2/13 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksihän niitä kiistoja on, ettei tule toimeen toisen kanssa. Siksihän ihmiset eroavat. Ne nousevat erossa vielä toiseen potenssiin. Tunnen kyllä yhden parin, jotka ovat hyvissä väleissä. He vain ”kasvoivat erilleen”, eikä erotilanteessa enää ollut hyviä eikä huonoja tunteita. Itse tämä nainen sanoi, että jälkiviisaana pitää todeta, että turhaan erosivat, kun eivät edes yrittäneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikonloppu hän tulee kiksauttelemaan luokseni. Parempaa kuin parisuhde.

Vierailija
4/13 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tällä saralla mitään kerrottavaa. Oma ero helvetistä ja nykyisen miesystävän ero näennäisesti hyvin sopuisa ja toverillinen. Avainsana näennäisesti.

Vierailija
5/13 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero itsessään oli raskas molemmille. Kumpikaan ei kuitenkaan sortunut haukkumaan toista, molemmat arvostivat toisen osaa vanhempana. Kaikki lasten asiat saatiin sovittua hyvin, niistä ei enää tullut riitaa. Toisiamme emme enää välitä nähdä, asiat hoidetaan meileillä ja tekstareilla, mutta lapsilla, nyt jo aikuisilla, säilyi erittäin hyvät välit molempiin vanhempiin. Siitä ollaan varmaan molemmat hyvin ylpeitä.

Vierailija
6/13 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. hyvät erokokemukset pelkkää retoriikkaa, ainoastaan huonoja erokokemuksia ylipäänsä olemassa. Näin sanoi ihmissuhdeterapeuttien kouluttajakin.

Vierailija
7/13 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. hyvät erokokemukset pelkkää retoriikkaa, ainoastaan huonoja erokokemuksia ylipäänsä olemassa. Näin sanoi ihmissuhdeterapeuttien kouluttajakin.

Ero on varmasti aina iso kriisi. Mutta erosta vois seurata hyvääkin. Itse sain oman elämäni takaisin, riitojen, mykkyyden ja ahdistuksen sijaan tuli nauru ja ilo. Mutta tuo ei tullut vain eroamalla miehestä, siihen tarvittiin kyllä paljon peiliinkatsomista ja omaa kehitystä.

Vierailija
8/13 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero on varmasti aina iso kriisi. Mutta erosta vois seurata hyvääkin. Itse sain oman elämäni takaisin, riitojen, mykkyyden ja ahdistuksen sijaan tuli nauru ja ilo. Mutta tuo ei tullut vain eroamalla miehestä, siihen tarvittiin kyllä paljon peiliinkatsomista ja omaa kehitystä.

Niin tapahtui minullakin. Mutta eksän kanssa en ole väleissä, eli erokokemus on huono.

Vierailija
9/13 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin kunnon hyvänmielenketjua pimeän syksyn piristäjäksi :D

Näiden kommenttien perusteella käyn kyllä epäilemään eronneen yståväpariskunnan hyviä välejä. Mies käy naisen luona vielä kaksi vuotta eron jälkeen pesemässä parvekkeen lasit, ettei eksänsä vain tipahtaisi. Osti hänelle erotessa uuden astiaston, ettei tarvitsisi jakaa yhdessä kerättyä valmista astiastoa. Käyvät yhä toistensa juhlissa ja vaihtavat joulu- ja synttärilahjat.

Kyseessä lapseton pariskunta, ja olen ihaillen katsonut, miten kunnioittavasti ja huomioiden edelleen toisiaan kohtelevat. Ero tuli kylläkin miehen halusta kokeilla sinkkuutta nuoruudesta jatkuneen suhteen jälkeen, joten ehkä tunteita kuitenkin taustalla.

Vierailija
10/13 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ero oli henkisesti hyvin raskas ja riitaisakin, mutta sen jälkeen meillä on ollut asialliset ja ihan hyvät välit. Joskus on jopa naurettu yhdessä. Soitellaan välillä kuulumisia ja kumpikin on voinut tarvittaessa pyytää apua toiselta. Minä auttelin miestä alkuaikoina paljonkin elämän uudelleenjärjestelyssä, koska hän joutui muuttamaan. Miehen uusi on kuulemma mustasukkainen, joten aikaisemman viikon-parin välein soittelun sijasta puhumme nykyään harvemmin.

Summa summarum: vaikea ero, mutta hyvä lopputulos.

Vierailija
11/13 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ihan hyvä ero takana pitkästä suhteesta (useita vuosia). Todettiin ettei tulevaisuuden suunnitelmat mene yksiin ja ihan sovussa erottiin. Edelleen ihan hyvät välit eikä minua haittaa vaikka hänellä on tai olisi uusi mies. Hyvä vaan jos on.

M36

Vierailija
12/13 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero oli loistava päätös.Harmi vaan,että maksan edelleen kaiken lasten tarvitsevan ja sen lisäksi vielä elatusmaksut.No,jotain täytyy maksaa,että se nalkutus loppui.

Vierailija
13/13 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero meni oikein hyvin ja sopuisasti. Kumpikin piti oman omaisuutensa ja meillä oli jo alkujaan kaksi asuntoa. Tosin asuttiin yhdessä siis toisessa asunnossa. Soitellaan kuulumisia sillon tällöin.

Meiltä rakkaus loppui, mutta ollaan kuitenkin oikein hyviä ystäviä. Ei olisi ero paremmin voinut mennä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi