Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yleensä synnytetään selällään eikä seisaallaan?

Vierailija
13.11.2018 |

Jotenkin maalaisjärjellä ajattelisi, että seisaaltaan/pystyssä olisi kaikista helpointa synnyttää.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykky kai on luonnollisin. Kivunlievitys vie usein kirjaimellisesti jalat alta niin ei jää kuin tuo makuuasento.

Vierailija
2/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä logiikalla passkalla käyminenkin onnistuisi parhaiten seisten.

Kokeile miten onnistuu ja kerro tuloksista..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin maalaisjärjellä ajattelisi, että seisaaltaan/pystyssä olisi kaikista helpointa synnyttää.

Et varmaan ole itse synnyttänyt? Synnytys on rankkaa puuhaa ja voi kestää pitkään, hyvin pitkään, tuntikausia . Kuka jaksaa seistä ... Eläimetkään ei synnytä seisaaltaan.

Vierailija
4/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa sairaanhoitohlöstölle pitää nainen makuulla toimenpiteiden kohteena.

Vaikeampaa synnyttävälle naisella ja vauvalle.

Vierailija
5/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko36 kirjoitti:

Voikohan noita verrata? Ulostaminen onnistuu parhaiten kyykyssä, mutta synnyttäminen ei varmaan.

Vierailija
6/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa olin niin väsynyt etten olisi pysynyt pystyssä ponnistaessa, kuopuksen kanssa olin niin tuskissani etten olisi pysynyt enää pystyssä ponnistusvaiheessa.

Vierailija
7/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisaaltaan ärrän kassalla synnytin. Tein vielä työvuoron loppuun enkä lähtenyt kotiin vajailla tunneilla.

Vierailija
8/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokenutkaikentietää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan ole itse synnyttänyt? Synnytys on rankkaa puuhaa ja voi kestää pitkään, hyvin pitkään, tuntikausia . Kuka jaksaa seistä ... Eläimetkään ei synnytä seisaaltaan.

Joku palstan zoologi pääkaupungiseudulta koittaa päteä eläintietämyksellään.

Vierailija
9/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Voikohan noita verrata? Ulostaminen onnistuu parhaiten kyykyssä, mutta synnyttäminen ei varmaan.

Niin se Venäjällä onnistuu.

Vierailija
10/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vauva tipu maahan pää edellä

Vierailija
11/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompaa sairaanhoitohlöstölle pitää nainen makuulla toimenpiteiden kohteena.

Vaikeampaa synnyttävälle naisella ja vauvalle.

Juuri näin. Synnytysasento muuttui, kun lääkärit ryhtyivät hoitamaan niitä.

Mistä luulette löytyvän kätilön, joka suostuisi kyykkimään lattialla, vaikka synnyttäjä olisi jollakin korkealla jakkaralla. Myös kivunlievitykset kai rajoittavat asentoa.

Vierailija
12/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokenutkaikentietää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylkäpä synnyttävät: lehmät, hevoset, hirvieläimet jne.

Mutta niillä onkin neljä jalkaa ja avara synnytyskanava, eivätkä ne saa puudutusta.

Ihmisen lantio on jumalattoman ahdas pystyasennossa kahdella jalalla kulkemisen vuoksi. Siksi synnytyskin on pitkä ja kivulias. Ihmislapsen pää on suhteettoman suuri isojen aivojen vuoksi. Siksi tarvitaan puudutus, ja siksi jalkojaan ei ehkä tunne.

Loogista.

Vierailija
13/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnytin pystyasennossa. En olisi pystynyt makaamaan. En vain suostunut siihen. Oli järkyttävän tuskallista maata. Ponnistusvaihe kesti pari minuuttia.

Vierailija
14/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa (?) ehkä synnytetään noin puudutettuna kun kuvittelette, mutta ei Suomessa. Epiduraali (oikein laitettuna) ei synnytyksessä vie mitenkään jalkoja vaan vain kivun, eikä sitäkään mitenkään erityisen pitkäksi aikaa.

Yleisimmin synnytetään varmasti puoli-istuvassa asennossa eikä mitenkään selinmakuulla.

Synnytysasennon saa itse valita jos se vauvalle on turvallista.

Tavallisessa synnytyksessä ei ole lääkäriä mukana.

Vierailija
15/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Ainakin niissä synnytyksissä missä olen itse ollut mukana, kaikissa on kyykkyasento ollut hyvin läsnä.

Passkalla olen käynyt sekä seisaallaan, että kyykyssä. Molemmissa onnistuu, kyykyssä paremmin.

Vierailija
16/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen seisaallaan synnyttänyt. Hyvin meni. Ekalla kerralla synnytin makuullaan, ja hankalaa oli.

Vierailija
17/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lllä on vanhentunutta tietoa. Synnytin omat lapseni noin 20 vuotta sitten, ja jo silloin oli yleistä synnyttää jakkaralla istuen tai kontillaan.

Vierailija
18/37 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska synnyttäminen ja hautaaminen on bisnestä.

Vierailija
19/37 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä

Vierailija
20/37 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty supistusten aikana käyttämään reisilihaksia, se sattuu sillai salamaniskutyyppisesti. Etukäteen ajattelin jakkaroita ja vesialtaita, mulla lopulta makasin vaan ja muuhun en pystynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi