Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempatkaa huomiseen työhaastatteluun, haluan sen paikan!

Vierailija
12.11.2018 |

Viime hetken vinkkejä, tsemppiä, jotain!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ap:n heikkoudet ovat besserwisserismi ja iso ego. Niitä ei kannata hirveästi mainostaa, Suomessa pitää osata olla myös nöyrä. 

Kyllä. Henkilöstä jäisi parempi mielikuva, jos hän sanoisi sen suoraan. Tosin ap:n vastauksesta tuli vahvasti sellainen fiilis, että hän ei ymmärrä todellista heikkouttaan itse.

Tsemppiä haastatteluun, mutta mikäli syy työpaikan vaihtoon on "mulkut pomot", niin saattaa olla, että ongelma olisi ratkaistavissa katsomalla peiliin, mikäli uusi paikka ei aukea.

Vierailija
22/35 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä horise haastattelijaa uuvuksiin liian pitkillä vastauksilla.

Ole aito ja rehellinen, älä kiillota liikaa itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy rauhallisena, ja pidä pieni tauko ennenkuin vastaat. Mieti mikä on heikkoutesi, mutta kuitenkin sen on oltava joku haettuun tehtävään ei liittyvä. Itse vastaan aina että olen huono ajamaan autoa, ja pelkään ajamista, siksi liikun aina julkisilla jos mahdollista, ja naurahdus päälle. Mieti myös vastaus siihen miksi sinut pitäisi valita...

Ei muutakuin tsemppiä! Toivottavasti saat paikan!

Vierailija
24/35 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelin juuri tehtävään henkilön, joka puhui niin paljon, että haastattelusta olisi tullut kaksituntinen, jos en olisi jättänyt puolia tärkeistä kysymyksistä lopulta pois. Ei saanut paikkaa. Keskustelussa ei tule omia koko tilaa, eikä omaa ääntä ole hyvä ihan niin kovasti rakastaa. Voin kuvitella, mikä kaakattaja se on työpaikalla. Saattoi olla jännityksenkin syy toki. Ja antakaa oikeasti rehellisiä vastauksia. En enää halua kuulla kliseitä tyyliin "suurin heikkouteni on täydellisyydentavoittelu / pikkutarkkuus / liika joustavuus". Miettikää työkaverinne näkökulmasta, hän varmasti osaisi nimetä jotain ihan muuta ;) me halutaan töihin ihminen virheineen, ei kiiltokuvaa ja supersuorittajaa.

Vierailija
25/35 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy rauhallisena, ja pidä pieni tauko ennenkuin vastaat. Mieti mikä on heikkoutesi, mutta kuitenkin sen on oltava joku haettuun tehtävään ei liittyvä. Itse vastaan aina että olen huono ajamaan autoa, ja pelkään ajamista, siksi liikun aina julkisilla jos mahdollista, ja naurahdus päälle. Mieti myös vastaus siihen miksi sinut pitäisi valita...

Huono vinkki. Haastattelijana kysyn nimenomaan työtehtäviin liityyviä heikkouksia. Älkää kierrelkö moisilla höpöhöpövastauksilla. Jos minulle sanottaisiin tuo yllä oleva vastaus, kehottaisin kertomaan jotain työntekoon liittyvää. Tarkoitus on tietää, tunnistatko aitoja kehityskohteitasi. Miten voit kehittyä, jos työtavoissasi ei ole mitään kehitettävää.

Vierailija
26/35 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö mitä ihmettä :DDD et oo tainnu ymmärtää sitten kysymystä oikein

Vierailija
27/35 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei saa olla rehellinen työhaastattelussa

Vierailija
28/35 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei saa olla rehellinen työhaastattelussa

Haastattelija kyllä havaitsee epärehellisyyden.

Vierailija
29/35 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haastattelin juuri tehtävään henkilön, joka puhui niin paljon, että haastattelusta olisi tullut kaksituntinen, jos en olisi jättänyt puolia tärkeistä kysymyksistä lopulta pois. Ei saanut paikkaa. Keskustelussa ei tule omia koko tilaa, eikä omaa ääntä ole hyvä ihan niin kovasti rakastaa. Voin kuvitella, mikä kaakattaja se on työpaikalla. Saattoi olla jännityksenkin syy toki. Ja antakaa oikeasti rehellisiä vastauksia. En enää halua kuulla kliseitä tyyliin "suurin heikkouteni on täydellisyydentavoittelu / pikkutarkkuus / liika joustavuus". Miettikää työkaverinne näkökulmasta, hän varmasti osaisi nimetä jotain ihan muuta ;) me halutaan töihin ihminen virheineen, ei kiiltokuvaa ja supersuorittajaa.

No mutta kun mikä tahansa aito huono puoli voidaan kokea riskiksi. Riippuu haastattelijasta.

Vierailija
30/35 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä: Mä oon liian rehellinen.

haastattelija: No eihän se ole heikkous!

minä: En välitä v***uakaan sun mielipiteestäs!

Vierailija
31/35 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisyyden tavoittelu on sellainen heikkous, jonka takia saattaisin jättää palkkaamatta. Koska usein tällainen henkilö ei kykene riskinottoon ja muuttuviin tilanteisiin tai siihen, että prioriteetti saattaakin muuttua kerralla ihan joksikin muuksi. Näin meillä suunnittelualalla. Virheitä ei saa tehdä, mutta deadlinet on tiukkoja ja riskejä on pakko ottaa. Kun vielä viilaat pilkkua sen projektin kimpussa, mikä pitää olla huomenna valmis, tulee väliin joku pieni työmaaasia, joka on pakko hoitaa nyt ja heti. 

Vierailija
32/35 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täräytä haastattelujakkaran kunnon kovaääninen pieru. Tällöin tunnelma vapautuu, olet rennompi ja vahvoilla paikan suhteen.

Vierailija
33/35 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

💩

Vierailija
34/35 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono vinkki. Haastattelijana kysyn nimenomaan työtehtäviin liityyviä heikkouksia. Älkää kierrelkö moisilla höpöhöpövastauksilla. Jos minulle sanottaisiin tuo yllä oleva vastaus, kehottaisin kertomaan jotain työntekoon liittyvää. Tarkoitus on tietää, tunnistatko aitoja kehityskohteitasi. Miten voit kehittyä, jos työtavoissasi ei ole mitään kehitettävää.

Tämä oli niin hyvä vastaus! Tämä koko asia heikkouksista on selitetty mulle jopa työnhakuvalmennuksissa väärin: "sano joku helppo, minkä pystyt kumoamaan heti! Älä ole liian rehellinen!" Tämä koko teema aukes mulle nyt ihan eri tavalla! Itselläni on monia asioita jotka haluan oppia ja joissa haluan kehittyä. Tiedän, että ne on mun alalla vaikeita ihan kaikille työntekijöille. Nyt kun näen tämän asian eri kantilta, en voi ymmärtää miksi tämä on muotoiltu "mitkä ovat heikkoutesi". Tämä ei avaa asiaa yhtään vastaamaan. Heikkouksia on tyyliin suklaansyönti tai puhelimen selailu tai suihkussa lorviminen...liika sarjojen katselu tai shoppailu ym. Mutta se, että on motivoitunut kehittymään omassa työssään ei ole mikään heikkous....! Huoh. Tätähän siinä haetaan, että miten haluaisi kehittyä työntekijänä ja ihmisenä. Jos on myöhästelyä tai muita "heikkouksia" niin tuskin niitä kukaan paljastaa. Kehittäminen on paljon laajempi aihealue. (Tätä on heikkousteemaa ainoastaan kerran kysytty itsensä kehittämisen näkökulmasta haastattelussa.) Miten tämä kysytään muilla kielillä, onko tämä joku suomen kielen negatiivinen tapa kysyä missä haluaa parantaa?

Mulle on annettu palautetta töissä, että olen pikkutarkka, joten valmennuksissa on neuvottu sanomaan se & kumoamaan se heti! Ihan älytön neuvo nyt kun miettii! Tiedän tämän piirteeni, mutta mun todelliset kehityskohteet ja ILO kehittyä ovat ihan muualla, työn sisältöön liittyvissä asioissa. Täällä joku sanoi, että ei halua kuulla latteuksia työntekijältä...ja tähän mua on juuri ohjattu! :D :D Mutta kiertelemään en enää ala.... aion kertoa jatkossa niistä oikeista kehityskohteistani, ne on kaikilla varmasti melko mielenkiintoisia jos on halu ja suunnitelmaakin mitä niille voi tehdä.

Olen niin iloinen tästä vastauksesta ja nyt se aiempi "heikkous"painotus tuntuu älyttömältä, että what was I thinking. ;)))

Ap: miten meni se haastattelu? Ja kiitos kun kysyit täällä neuvoa!

Vierailija
35/35 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille, keskustelu on näköjään jatkunut ja rönsyillyt, kiitos siitä ja kaikille tsempeistä. Haastattelu meni hyvin, olin oma itseni, en antanut ennalta suunniteltuja vastauksia, ja arvatkaa mitä? Sain paikan!

Ap

PS. Monen teistä neuvoilla paikka ei olisi irronnut, onko besserwisseriydestä syyttävillä kommenttia siihen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi