Mitä suomen luonnossa olet nähnyt vapaana luonnossa?
Ei siis vangittuna esim. eläintarhassa, vaan vapaana luonnossa.
Kommentit (48)
Kärppä, lumikko, kettuja, ilves, peuroja, hirviä, mäyriä, supikoiria, huuhkajan, pöllöjä, kurkia, hanhia, ilveksen ja suden.
Luulisin, että petoeläimistä vain karhu ja ahma on näkemättä. Lintuja varmaan lukuisia, mutta ainakaan haikaraa en ole nähnyt.
olen nähnyt suomen luonnossa linnun, marjanpoimijan, ötökän, tyhjän tupakka-askin ja muovipullon. Nämä olen nähnyt vapaana suomen luonnossa. mulla oli munsalan kansallipuku päällä kun näin nuo vapaana suomen luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Som.alin
Ohho! Missä päin havainto, onko tästä kauankin? Jos pakkaan repun ja kiikarit, niin oisko vielä mahkuja nähdä? Jos vinkkaat paikan, niin mulla mahdollisesti voisi olla tietoa, missä bongaa ir aki laisen.
Vierailija kirjoitti:
Hirviä ja peuroja. Hylkeitä. Merikotkan. Jäniksiä, kettuja ja pieniä eläimiä. Liikun paljon luonnossa, mutta en ole nähnyt paljon isoja eläimiä (paitsi hirviä ja peuroja).
Aurajoki vai hyljeallas?
Useita hirviä, kettuja ja fasaaneja. Lumikko, minkki ja pääkallokiitäjä. Karhun korvat korkeassa ruohikossa ja sen niskakyttyrän, onneksi vain auton ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Som.alin
Ohho! Missä päin havainto, onko tästä kauankin? Jos pakkaan repun ja kiikarit, niin oisko vielä mahkuja nähdä? Jos vinkkaat paikan, niin mulla mahdollisesti voisi olla tietoa, missä bongaa ir aki laisen.
No eiväthän nuo nyt ole mitään harvinaisuuksia enää nykyään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Som.alin
Varsinkaan asfalttiluonnossa. Suurpetojen lajimäärä vaan lisääntyy. Vieraslajeja vielä, eikä saa metsästää.
Susi, karhu, hirvi, joku peura meni niin nopeasti että tunnistus hatara, haukkoja ja kotka. Siihen päälle pikkulinnut, korpit, rusakot sun muut joita on vähän joka pihassa.
Naali.
Once in a lifetime-kokemus. Arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Som.alin
Varsinkaan asfalttiluonnossa. Suurpetojen lajimäärä vaan lisääntyy. Vieraslajeja vielä, eikä saa metsästää.
haitallisia vieraslajeja
Naapurin Ritva. Juhannusyönä. Alasti. Juhannustaikoja tekemässä? kai?
Hirviä, peuroja, kauriita, villisikoja, kettuja, jäniksiä, rusakoita, lumikon 2kertaa, poroja, supia, oravia. Lintuja en niin tunnista mutta jotain pöllöjä
Hirven montakin kertaa, juuri toissapäivänä näin pari. Peurojakin useamman kerran. Poroja. Näätä. Kyykäärmeitä ja rantakäärmeen pari kertaa myös.
Ketun muutaman kerran.
Sitten nämä perus rusakot, sammakot, oravat(kerran tuli syliin) ja linnut. Niin ja kerran näin jonkun ainan järkyttävän ison kovakuoriaisen suolla! Ja kiiltomatoja olen myös nähnyt 😊
Hirviä, oravia, pyitä, teeriä, metsoja, kettuja, metsähiiriä, hanhia, joutsenia, variksia, harakoita, närhejä, tiaisia monia eri lajeja, punarintoja, mustarastaita, räköttirastaita, punakylkirastaita, peukaloisia, tiltalttija, naakkoja, mäyriä, supikoiria, kettuja, hirvikärpäsiä, sääskiä, raatokärpäsiä, sudenkorentoja, lehtokurppia .......
Ja suden näin vajaa viikko sitten kotini lähellä.
Omalla taajamatontilla Turussa olen nähnyt ketun, lepakoita ja liito, orava. Naapurin pihassa hirven ja toisen naapurin pihassa metsäkauriin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran näin lappalaisen miehen kännissä metsässä. Luonto on ihmeellinen kaikkine otuksineen
Pistän paremmaksi. Näin lappilaisen selvinpäin olleen miehen vesillä.
Saimaalla sinivalaan, oli aika kunnioitusta herättävä näky