Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä suomen luonnossa olet nähnyt vapaana luonnossa?

Vierailija
12.11.2018 |

Ei siis vangittuna esim. eläintarhassa, vaan vapaana luonnossa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimaalla sinivalaan, oli aika kunnioitusta herättävä näky

Vierailija
22/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Som.alin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärppä, lumikko, kettuja, ilves, peuroja, hirviä, mäyriä, supikoiria, huuhkajan, pöllöjä, kurkia, hanhia, ilveksen ja suden. 

Luulisin, että petoeläimistä vain karhu ja ahma on näkemättä. Lintuja varmaan lukuisia, mutta ainakaan haikaraa en ole nähnyt.

Vierailija
24/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt suomen luonnossa linnun, marjanpoimijan, ötökän, tyhjän tupakka-askin ja muovipullon. Nämä olen nähnyt vapaana suomen luonnossa. mulla oli munsalan kansallipuku päällä kun näin nuo vapaana suomen luonnossa.

Vierailija
25/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Som.alin

Ohho! Missä päin havainto, onko tästä kauankin? Jos pakkaan repun ja kiikarit, niin oisko vielä mahkuja nähdä? Jos vinkkaat paikan, niin mulla mahdollisesti voisi olla tietoa, missä bongaa ir aki laisen.

Vierailija
26/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirviä ja peuroja. Hylkeitä. Merikotkan. Jäniksiä, kettuja ja pieniä eläimiä. Liikun paljon luonnossa, mutta en ole nähnyt paljon isoja eläimiä (paitsi hirviä ja peuroja). 

Aurajoki vai hyljeallas?

Vierailija
27/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita hirviä, kettuja ja fasaaneja. Lumikko, minkki ja pääkallokiitäjä. Karhun korvat korkeassa ruohikossa ja sen niskakyttyrän, onneksi vain auton ikkunasta.

Vierailija
28/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirven ja pikkupeuroja.

Vierailija
29/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Som.alin

Ohho! Missä päin havainto, onko tästä kauankin? Jos pakkaan repun ja kiikarit, niin oisko vielä mahkuja nähdä? Jos vinkkaat paikan, niin mulla mahdollisesti voisi olla tietoa, missä bongaa ir aki laisen.

No eiväthän nuo nyt ole mitään harvinaisuuksia enää nykyään....

Vierailija
30/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Som.alin

Varsinkaan asfalttiluonnossa. Suurpetojen lajimäärä vaan lisääntyy. Vieraslajeja vielä, eikä saa metsästää.

Vierailija
31/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susi, karhu, hirvi, joku peura meni niin nopeasti että tunnistus hatara, haukkoja ja kotka. Siihen päälle pikkulinnut, korpit, rusakot sun muut joita on vähän joka pihassa.

Vierailija
32/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen näin... hrrrr.

Vierailija
33/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naali.

Once in a lifetime-kokemus. Arvostan.

Vierailija
34/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Som.alin

Varsinkaan asfalttiluonnossa. Suurpetojen lajimäärä vaan lisääntyy. Vieraslajeja vielä, eikä saa metsästää.

haitallisia vieraslajeja

Vierailija
35/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin Ritva. Juhannusyönä. Alasti. Juhannustaikoja tekemässä? kai? 

Vierailija
36/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviä, peuroja, kauriita, villisikoja, kettuja, jäniksiä, rusakoita, lumikon 2kertaa, poroja, supia, oravia. Lintuja en niin tunnista mutta jotain pöllöjä

Vierailija
37/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirven montakin kertaa, juuri toissapäivänä näin pari. Peurojakin useamman kerran. Poroja. Näätä. Kyykäärmeitä ja rantakäärmeen pari kertaa myös.

Ketun muutaman kerran.

Sitten nämä perus rusakot, sammakot, oravat(kerran tuli syliin) ja linnut. Niin ja kerran näin jonkun ainan järkyttävän ison kovakuoriaisen suolla! Ja kiiltomatoja olen myös nähnyt 😊

Vierailija
38/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviä, oravia, pyitä, teeriä, metsoja, kettuja, metsähiiriä, hanhia, joutsenia, variksia, harakoita, närhejä, tiaisia monia eri lajeja, punarintoja, mustarastaita, räköttirastaita, punakylkirastaita, peukaloisia, tiltalttija, naakkoja, mäyriä, supikoiria, kettuja, hirvikärpäsiä, sääskiä, raatokärpäsiä, sudenkorentoja, lehtokurppia .......

Ja suden näin vajaa viikko sitten kotini lähellä.

Vierailija
39/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla taajamatontilla Turussa olen nähnyt ketun, lepakoita ja liito, orava. Naapurin pihassa hirven ja toisen naapurin pihassa metsäkauriin.

Vierailija
40/48 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran näin lappalaisen miehen kännissä metsässä. Luonto on ihmeellinen kaikkine otuksineen

Pistän paremmaksi. Näin lappilaisen selvinpäin olleen miehen vesillä.