Pidätkö tervan tuoksusta (shampoissa, saippuoissa ym) ?
Uusi miesystäväni käski minua vaihtamaan shampoolaatua, koska hänen mielestään hiukseni haisevat niin pahalle. Käytän tervashampoota ja itse olen aina pitänyt sen tuoksusta. Nyt kun asiasta on ollut enemmänkin puhetta ihmisten kanssa, niin tuntuu, että mielipiteet jakautuvat voimakkaasti. Pidättekö te tervatuotteista?
Kommentit (11)
Kyllä, vaikka en käytä niitä kovin usein.
Parhaalta terva tuoksuu kuitenkin paikallisella rannalla, jonka kallioilla tuoksuu edelleen pari sataa vuotta tervanpolton loppumisen jälkeen.
Pidän kyllä tervan tuoksusta, mutten kosmetiikassa. En halua itse tuoksua siltä.
Olin töissä puisessa museolaivassa, jossa tervaa käsiteltiin lähes päivittäin. Vähitellen työvaatteista katosi tervan haju ja löyhy alkoi muistuttaa eltaantunutta savukalaa. Kun laivan runkoa kauniina kesäpäivinä tervattiin, monet pysähtyivät kehumaan tervan tuoksua. Kun se lämmin tervaämpäri käryää nenän alla koko työpäivän, ei tule puhutuksi tuoksusta.
Nyt kun tuosta työstä on jo vuosia aikaa, pystyn jälleen nauttimaan miedosta tervan tuoksusta. Voimakas tervankatku ei miellytä vieläkään.
Mieto tervan tuoksu on ok. Tervasin muutama vuosi sitten keväällä sukulaiseni soutuvenettä, silloin haju oli tyrmäävä, mutta kesän mittaan haju muuttui miellyttäväksi. En usko että shampoon tuoksu voi olla paha, ellei poikaystäväsi pidä jatkuvasti nenäänsä hiuksissasi.
Pidän, ja minullakin on juuri nyt trevashampoo käytössä, mutta on se kuitenkin sellainen tuoksu, että siihen voi nopeasti kyllästyäkin.
Kyllä. Shampoosta, saippuasta ja tervapastilleista. Samoin kuin tervasnapsista ja tervatuista puuveneistä. Sääli ettei enää tervata puusuksia.