Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat, etenkin äidit, panostakaa poikiinne!!

Vierailija
12.11.2018 |

Olen poikafani, vaikka perheestämme löytyy myös yksi rakas tyttökin. Poikien asema yhteiskunnassa, tai sen hurja alamäki surettaa minua.
Tämä teksi pohjautuu minun, lapsia paljon nähneen ja hoitaneen naisen omaan mielipiteeseen. Olen lastentarhanopettaja ja neljän lapsen äiti.
Mielestäni hyvin usein perheissä tytöt ovat isän tyttöjä ja pojat äidin poikia. Tämä siis tapahtuu jotenkin ihmeellisesti lähes poikkeuksetta, mikäli vanhemmat siihen antavat sijaa. Minun kolme ensimmäistä lastani olivat poikia ja hurahdin heihin täysin. Annoin heille aikaa, ja kyllä, tämä aika oli siitä kuuluisasta omasta ajasta pois. Annoin pojilleni sitä mitä pojat eivät usein(!!)isältään saanut, eli roolileikkejä, tunteista puhumista, käsitöiden tekoa yms..isä yleensä harrasti poikien kanssa urheilua ja se olikin heille luontaista.
Huomaan usein, että kun perheeseen syntyy tyttö, keskittyy äiti siihen. Tämän jälkeen perheessä on tytöt ka pojat. Isät ja pojat urheilee, touhuaa ja mitä tekevätkään. Äidit ja tytöt tekevät omia juttujaan. Ei perhe voi jakautua noin. Silloin viedään pojilta äidin opit ja tytöiltä isän opit.

Jatkan tästä myöhemmin...

Laittakaapa mielipiteitä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten poikasi pärjää?

Vierailija
2/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos panostettaisiin niihin omiin lapsiin ihan sukupuolesta riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, kuinka voit sanoa noin, ap.

Minä sanon: vanhemmat, ÄLKÄÄ keskittykö poikiinne. Siis PELKÄSTÄÄN poikiinne. Keskittykää poikiinne JA tyttöihinne.

Äitien ja isien pitää antaa yhtä paljon huomiota pojille ja tytöille. Suosimatta kumpaakaan sukupuolta.

Vierailija
4/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä. Ehkä teillä ja jossakin muualla menee näin, mutta ihan taatusti jokainen normaali äiti on poikiensakin kanssa.

Äiti on äiti myös pojalle, se on selkeä juttu ainakin meillä. Kaikki kolme lasta tekevät yhtäläisiä juttuja ja yksikään ei pysty sukupuolensa avulla jostakin hommasta luistelemaan pois tai vaikka tyttöyttään hyväksi käyttämään. Lähipiirin perheissäkään ei tällaista näy. Keskity siis hoitamaan se oma perheesi hyvin ja vaahtoa apua oikeasti tarvitsijoille.

Vierailija
5/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon: vanhemmat, ÄLKÄÄ keskittykö poikiinne. Siis PELKÄSTÄÄN poikiinne. Keskittykää poikiinne JA tyttöihinne.

Äitien ja isien pitää antaa yhtä paljon huomiota pojille ja tytöille. Suosimatta kumpaakaan sukupuolta.

Ap just kertoi, että äidit panostaa tyttöihin enemmän.

Vierailija
6/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen poikafani, vaikka perheestämme löytyy myös yksi rakas tyttökin. Poikien asema yhteiskunnassa, tai sen hurja alamäki surettaa minua.

Tämä teksi pohjautuu minun, lapsia paljon nähneen ja hoitaneen naisen omaan mielipiteeseen. Olen lastentarhanopettaja ja neljän lapsen äiti.

Mielestäni hyvin usein perheissä tytöt ovat isän tyttöjä ja pojat äidin poikia. Tämä siis tapahtuu jotenkin ihmeellisesti lähes poikkeuksetta, mikäli vanhemmat siihen antavat sijaa. Minun kolme ensimmäistä lastani olivat poikia ja hurahdin heihin täysin. Annoin heille aikaa, ja kyllä, tämä aika oli siitä kuuluisasta omasta ajasta pois. Annoin pojilleni sitä mitä pojat eivät usein(!!)isältään saanut, eli roolileikkejä, tunteista puhumista, käsitöiden tekoa yms..isä yleensä harrasti poikien kanssa urheilua ja se olikin heille luontaista.

Huomaan usein, että kun perheeseen syntyy tyttö, keskittyy äiti siihen. Tämän jälkeen perheessä on tytöt ka pojat. Isät ja pojat urheilee, touhuaa ja mitä tekevätkään. Äidit ja tytöt tekevät omia juttujaan. Ei perhe voi jakautua noin. Silloin viedään pojilta äidin opit ja tytöiltä isän opit.

Jatkan tästä myöhemmin...

Laittakaapa mielipiteitä.

Säälittää tyttäresi, jos hän ei ole saanut samaa huomiota ja olet oikeuttanut sen tuolla ideologiallasi.

Vierailija
7/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä. Ehkä teillä ja jossakin muualla menee näin, mutta ihan taatusti jokainen normaali äiti on poikiensakin kanssa.

Äiti on äiti myös pojalle, se on selkeä juttu ainakin meillä. Kaikki kolme lasta tekevät yhtäläisiä juttuja ja yksikään ei pysty sukupuolensa avulla jostakin hommasta luistelemaan pois tai vaikka tyttöyttään hyväksi käyttämään. Lähipiirin perheissäkään ei tällaista näy. Keskity siis hoitamaan se oma perheesi hyvin ja vaahtoa apua oikeasti tarvitsijoille.

Ap ei puhunut kotitöistä vaan leikistä lasten kanssa.

Vierailija
8/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain poika.

T. Yksinhuoltaja

Vierailija
9/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kirjoituksestasi, ap.

Vierailija
10/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksia ei pidä kohdella epätasaisesti. Se aiheuttaa kateytta ja kränää sisaruussuhteisiin, ja sisaruussuhde kestää pidempään kuin vanhemmuus.

Toki lapsia pitää kohdella yksilöllisesti omien tarpeittensa mukaan, mutta ei missään tapauksessa suosia jotain lasta ja jättää toinen lapsi oman onnensa nojaan. Hirveä temppu kummallekin lapselle se.

Vierailija
11/11 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap just kertoi, että äidit panostaa tyttöihin enemmän.

Sun agendasi on tullut selväksi jo, ei tarvitse jankuttaa enempää, vai mitä "ap"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi