Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkisenä oksennusämpärinä toimiminen ystävälle kuormittaa

Vierailija
12.11.2018 |

Ystävä valittaa koko ajan parisuhteestaan. En enää jaksa kuunnella jatkuvaa kriiseilyä. Olenkin nyt ajatellut ottaa etäisyyttä ystävään oman hyvinvointini takia. Onko muille käynyt samalla tavoin ystävän kanssa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt, ystävyydessä pitäisi olla molemminpuolista kuuntelemista ja empatiaa. Tällainen yksipuolinen terapointi käy ennen pitkää liian raskaaksi.

Vierailija
2/5 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ensin ottaisit asian puheeksi ystäväsi kanssa. Ehkä hän ei ole huomannut valittavansa niin paljon ja kuormittavansa sinua. Keskustelun myötä ehkä asiat aukeaisivat myös ystävälle. Vai onko oikeasti nykyään ihmissuhteiden hoitaminen näin lyhytjänteistä, että toisen voi vaan dumpata jos ei miellytä. Toki silloin voi, jos keskustelu ei millään auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa. Itse olen toiminut henkisenä oksennusämpärinä kumppanilleni jo vuosia. Hänellä on hirveä tarve miellyttää kaikkia muita ja ovimattona olemisesta syntyvän pahan olon kaataa sitten kotona minun niskaani.

Välillä se on todella kuormittavaa, mutta jos yritän ehdottaa että juttelisi jollekin ammattilaiselle tai vetää jotain rajoja että en vain pysty kuuntelemaan jatkuvaa valitusta ilman että voin pahoin niin saan kuulla kuinka en tue häntä tarpeeksi, tai olevani tunteeton ja epäempaattinen kusipää tai että "eihän tässä suhteessa voi edes puhua mitään" tms. 

Vierailija
4/5 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa. Itse olen toiminut henkisenä oksennusämpärinä kumppanilleni jo vuosia. Hänellä on hirveä tarve miellyttää kaikkia muita ja ovimattona olemisesta syntyvän pahan olon kaataa sitten kotona minun niskaani.

Välillä se on todella kuormittavaa, mutta jos yritän ehdottaa että juttelisi jollekin ammattilaiselle tai vetää jotain rajoja että en vain pysty kuuntelemaan jatkuvaa valitusta ilman että voin pahoin niin saan kuulla kuinka en tue häntä tarpeeksi, tai olevani tunteeton ja epäempaattinen kusipää tai että "eihän tässä suhteessa voi edes puhua mitään" tms. 

Ymmärrän täysin. Itse olen jo lapsena joutunut kuuntelemaan erittäin paljon vanhempieni murheita. Nyt on alkanut tuntua siltä, että toisten uskottuna toimimisessa on kerta kaikkiaan vain tullut mitta täyteen.

Ap

Vierailija
5/5 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä valittaa koko ajan parisuhteestaan. En enää jaksa kuunnella jatkuvaa kriiseilyä. Olenkin nyt ajatellut ottaa etäisyyttä ystävään oman hyvinvointini takia. Onko muille käynyt samalla tavoin ystävän kanssa?

Valita takaisin, että et jaksa häntä. Pidä taukoa kaverista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi