Miltä jeesus maistuu?
Olen ajatellut kääntyä kristinuskoon ja mennä ehtoolliselle. Minua kuitenkin pelottaa ehtoollinen ihan hirveästi.
Luulin, että ehtoollisleipä ja viini ovat vain vertauskuvia, mutta pappi sanoi että se on pyhä sakramentti ja ihme ja että leipä ja viini muuttuvat lihaksi ja vereksi.
Luterilainen.net sanoo lisäksi näin: "Hän on ruoka, kuten katekismus opettaa alttarin sakramentista: Se on leipään ja viiniin sisältyvä Herramme Jeesuksen Kristuksen todellinen ruumis ja veri. Samoin kuin Kristus ei tullut lihaan vain näennäisesti, vertauskuvallisesti tai opetuslasten mielissä, vaan todellisesti"
Siis, muuttuvatko viini ja leipä pyhän hengen ja ihmeen vaikutuksesta vereksi ja lihaksi jo suussa, vai vasta mahassa? Koska minua kuvottaa kypsentämättömän lihan (vieläpä ihmislihan!) syönti ja veren juonti ihan tolkuttomasti. Jos vasta mahassa, niin ehkä sen kestäisi, mutta en pystyisi nielemään raakaa lihaa.
Voisivatko kristityt kertoa, että suussa vai mahassa? Kiitos.
Olen syvästi kristitty ja vaikka kysymyksesi pyrkiikin loukkaamaan, niin olen monta kertaa kokenut Pyhän Hengen voitelun ehtoollisella ja aidosti kokenut Pyhän Sakramentin ja Herran Ihmeen voiman ja tiedän totisesti että ehtoollinen muuttuu Jeesuksen Kristuksen Herramme Lihaksi ja Vereksi jo suussa. Juuri tämä on se Suuri Mysteeri ja Kristinopin kuolematon VOIMA.
Uusi maailmanjärjestys on tulossa! Oletko valmis? Kun sinä kerran tulet ymmärtämään, mikä tämä "Uusi maailmanjärjestys" todella on ja kuinka sitä asteittain valmistellaan. Kadu ja vapise ja ota vastaan Ainoan Oikean Herramme Armo ja Rakkaus tai koe Hänen Vihansa ja Kostonsa. Sinua on VAROITETTU.