Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylppäriremontti

Vierailija
11.11.2018 |

Mitä maksaa kylppäriremontti maaseudulla?Eli sellaisen pikkufirman tai kirvesmiehen tekemä. Kokemuksia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.urakkamaailma.fi//

Tuolta löytyy kokemuksia, ja voi jättää myös omansa tarjolle ja valita sitten parhaaksi katsomansa urakoitsijan.

Vierailija
2/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu laattojen ja kalusteiden hinnasta, kylppärin koosta, tekijän palkasta jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10000-20000 euron haarukassa. Samalla kannattaa tehdä putkiremonttia. Kaiken voi tehdä itse, vaikka usein väitetään vesieristykseen vaadittavan seritifikaatteja. Omakotitalossa ei tarvita. Pääasia, että noudattaa ohjeita ja suojeluohjetta.

Vierailija
4/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10000-20000 euron haarukassa. Samalla kannattaa tehdä putkiremonttia. Kaiken voi tehdä itse, vaikka usein väitetään vesieristykseen vaadittavan seritifikaatteja. Omakotitalossa ei tarvita. Pääasia, että noudattaa ohjeita ja suojeluohjetta.

Ei maksa noin paljon, hyvänen aika!!

Vierailija
5/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä "tein itse ja säästin"-tapauksia sitten kummasti päätyy otsikoihin kun on talokauppojen jälkeen paljastunut jotain edellisen asukkaan omia räpellyksiä. Good luck.

Vierailija
6/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydäppä tarjouksia. Mikäli tehdään avaimet käteen, vanhat purkien, mahdoliset asbestikartoitukset (pitää tehdä ennen 1990 valmistuneille taloille), tasoituksia jne. niin ei riitä 10 000 euroa millään.

Vierailija
7/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maalasin taloni kokonaan ruskeaksi.

Vierailija
8/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä "tein itse ja säästin"-tapauksia sitten kummasti päätyy otsikoihin kun on talokauppojen jälkeen paljastunut jotain edellisen asukkaan omia räpellyksiä. Good luck.

Suurin osa "ammattilaisten" tekemistä näyttää olevan täyttä paskaa myös. Erityisesti uudet kerrostalot homehtuu käsiin.

Vierailija
9/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, edes kaupungissa ei maksa kahtakymmentä tonnia. Ok, jos samalla uusii kaivon, vesivaraajan ja putket ja pistää marmoria seiniin, niin saahan siihen toki rahaa uppoamaan.

Mutta pelkkään kylppäriin ei kyllä yli kymppitonnia saa uppoamaan. Muista tehdä urakkasopimus aina kirjallisena ja kirjata siihen ylös tarkkaan kaikki teetettävät työt sekä aikataulu.

Vierailija
10/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kaiken tehdä itse. Ja kannattaakin, jos osaa. Jos ei ole kokemusta remppahommista, ei kyllä kannattais niiden hommien opettelua aloittaa kylppäristä. Siinä jos menee jotain pieleen, vahinko on suurempi kuin kuivia tiloja rempatessa.

Vierailija
11/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa "ammattilaisten" tekemistä näyttää olevan täyttä paskaa myös. Erityisesti uudet kerrostalot homehtuu käsiin.

Ei kai se heidän vikansa ole, jos modernit määräykset edellyttää supertiivistä ja energiatehokasta rakennustekniikkaa jossa ei ilma kierrä.

Vierailija
12/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä https://www.etuovi.com/koti/blogi/kylpyhuoneremonttien-hinnat-paljastet…

Kylpyhuoneen täysremontti sekä saunan lattialaatoitus

Turussa sijaitseva 1990-vuonna rakennettu paritalohuoneisto halusi remontoida kylpyhuoneremontin kokonaisuudessaan, sekä uudelleen laatoittaa saunan lattia. Kylpyhuoneen pinta-ala oli 3,3m2 ja saunan 3m2. Putki- ja sähkötyöt haluttiin saada pääurakoitsijan kautta samaan hintapakettiin kuuluvana. Laatat remontin tilaaja hankki itse, eli ne eivät kuulu ko. urakkahintaan. Tutustu tähän remonttiin tarkemmin.

Hinta remontille: 10493€ (urakkahinta pl. laatat)

Vierailija
13/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydäppä tarjouksia. Mikäli tehdään avaimet käteen, vanhat purkien, mahdoliset asbestikartoitukset (pitää tehdä ennen 1990 valmistuneille taloille), tasoituksia jne. niin ei riitä 10 000 euroa millään.

Pyydäpä (sanaan ei tule kahta p-kirjainta loppuun, -pä, -kin, -pi, -kaan, -kään lisätään sanavartaloon sellaisenaan) kuule itse.

Juuri teetimme kylpyhuoneremontin, jossa purettiin iso vanha kylpyhuone pois, kuivatettiin, asennettiin lattialämmitys, laatoitettiin seinät ja lattia, vaihdettiin kaikki kalusteet, siirrettiin oven paikkaa, vaihdettiin saunaan ovi ja lattialaatat, tehtiin lasitiilestä kahdet sermit - loppusumma oli kalusteineen ja materiaaleineen stadissa 10.700.

Ja täällä työ maksaa enemmän kuin maalla.

20 tonnia ei siihen saa uppoamaan millään. Kymppitonnin kyllä, mutta sähän puhuitkin jopa paristakymmenestä tuhannesta eurosta.

Ohis

Vierailija
14/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydäpä (sanaan ei tule kahta p-kirjainta loppuun, -pä, -kin, -pi, -kaan, -kään lisätään sanavartaloon sellaisenaan) kuule itse.

Juuri teetimme kylpyhuoneremontin, jossa purettiin iso vanha kylpyhuone pois, kuivatettiin, asennettiin lattialämmitys, laatoitettiin seinät ja lattia, vaihdettiin kaikki kalusteet, siirrettiin oven paikkaa, vaihdettiin saunaan ovi ja lattialaatat, tehtiin lasitiilestä kahdet sermit - loppusumma oli kalusteineen ja materiaaleineen stadissa 10.700.

20 tonnia ei siihen saa uppoamaan millään. Kymppitonnin kyllä, mutta sähän puhuitkin jopa paristakymmenestä tuhannesta eurosta.

Ohis

Kielioppinatsit teettävät ilmeisesti pimeästi? Tuolla hintaa ei varmasti yksikään tähän maahan veroja maksava firma tee tuollaista remonttia. Tai sitten olet maksanut osan luonnossa.

Vierailija
15/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Laita laskusta erittely tähän eli materiaalit,työt, sähkötyöt, putkityöt jne.

Jostain syystä kun en usko tuohon, lasku on ollut lähempänä 20 000 e tai sitten et maksanut työstä mitään.

Vierailija
16/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti noin  5 neliön kylppäri. Purkuineen, uusine ovineen, sähkö- ja putkitöineen sekä valvontamaksuineen remontille tuli hintaa vähän yli 12000 e.

Maalla remonteissa työ maksaa saman verran kuin muuallakin.

Vierailija
17/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kylpoäri n. 11t ja sauna+pesuhuone 30t. Ei isoja kumpikaan ja ihan perusjutut.

Vierailija
18/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta riippuu monesta asiasta.

Onko tarkoitus rempata pelkästään kylppäri vai myöskin sauna? Minkä kokoinen rempattava tila on? Entä löytyykö osaamista tehdä itse, vai teetättekö muilla? Kuinka isosti remonttia pitää tehdä eli tarvitaanko lämmitysjärjestelmään muutoksia, pitääkö lattiaa valaa? Pitääkö tehdä putkiremppaa?

Mitä enemmän teetät muilla, sitä enemmän lysti maksaa. Mitä enemmän hienouksia haluat, sitä enemmän lysti maksaa. Pienistä asioista kertyy nopeasti satasia ja tonneja.

Sertifikaatit pitää kyllä olla kunnossa jotta tyyppi tietää ihan oikeasti mitä tekee. Et varmaan halua teille vesivahinkoa tai muitakaan ongelmia.

Pesuhuoneremppa maksaa keskimäärin 10-15000e.

Vierailija
19/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta koska en luota nykyisiin "ammattilaisiin", niin tein vesieristeet itse. Tietää ainakin, että tuli tehtyä kunolla.

20/27 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä kylppärirempat ovat maksaneet päälle 20 000 €, eikä materiaalit ole edes lähellekään kalleinta mahdollista, ei tosin halvintakaan. Isot kylppärit+saunat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi