Paljonko käytät rahaa joululahjoihin?
Itseltäni meni viime jouluna noin 1200€ lahjoihin kun piti ostaa muutama puhelin ja lisäksi kaikkea muuta melko kallista. Tänä vuonna ei kyllä ole varaakaan yli 800€ käyttää lahjoihin. Tiedän että moni ei käytä lahjoihin läheskään näin paljon rahaa mutta minä tykkään ostella jouluna paljon kaikkea :). Entä teillä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kun yhtään lahjaa en ole ostanut.
Voithan kertoa että kuinka paljon viime vuonna käytit :)
Ap
Varmaan menee 500-1000 euroa lahjoihin. Ei mitään muistikuvaa paljonko meni viime vuonna, varmaan saman verran 😊
Viime vuonna annoin lapsille muistaakseni 50 euroa/hlö. Tänä vuonna en anna mitään. Saivat just uudet kännykät. Meillä ostetaan tarpeellinen tarpeelliseen aikaan ja ei mitään joululahjoja ja krääsää.
Varmaan lapset 8v noin 250€, 6v noin 150€ ja 0v 0€. Omat vanhemmat ja miehen äiti sekä sisko yhteensä 200€. Miehen kanssa ei osteta toisillemme mitään ku ei tarpeita ole... Eskariopet noin 20€ ja ope 20€. Ei kait muille... Ruokaan sit meneekin se 250€ minimi + viinit yms juomat 100-150€. Kallista näin mammalomalaiselle...
En laita summia ylös, mitä jokin on maksanut. Joulunlapsi.fi paketit tein jo ja seuraavaksi pitäisi ostaa sukulaisten lahjat.
N. 800-1000 euroa on budjetoitu joka joulu.534 Tämä menee, mutta tässä myös pysytään.
Omille opiskeleville nuorille on kiva ostaa kaikkea tarpeellista ja lisäksi jotain pientä hemmottelua. Lisäksi anopille jotain, välillä jotain ihan pientä muistamista, välillä - jos tietää että on tarvetta -jotain isompaa, mm. viime jouluna puhelin. Samoin veljeni vaimolle jotain pientä (veli on kuollut, haluan hänen vaimoonsa pitää yhteyttä).
Miehen kanssa välillä ostetaan lahjat, jos tietää, että toinen jotain kovasti toivoo, välillä ei. En itse halua ns. pakkolahjoja.
Sen verran kuin joku hyvä lukuromaani maksaa, jonka ostan itselleni. Lahjottavia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan kertoa että kuinka paljon viime vuonna käytit :)
Ap
Mistä sen voisin tietää? En ole koskaan laskenut lahjojen hintaa. En todellakaan muista mitä olen viime vuonna kenellekin ostanut.
100-200 euroa, hyötylahjoihin. Olen todellahuono ostamaan mitään lahjoja.
200-250€. Omien lasten yhteensä noin 50€, sisarusten lapsiin 70€ ja loput menee sukulaisten ruokakoreihin, joiden sisällön teen itse.
Ostan tyttären kissoille säkin ruokaa ja toisen kunnollista kissanhiekkaa, noihin menee n. 60€. Tytär on opiskelija ja asuu opinkelupaikkakunnallaan yksin, joten rahaton tiukilla, vaikka töissä käykin opintojen ohessa. Mies ei halua mitään, sai isänpäivälahjaksi sen mitä tarvitsi, poika asuu omillaan ja sanoi olevansa tyytyväinen, kun pääsee jouluna meillä saunomaan. Suvun kanssa on sovittu vuosia sitten, ettei ostella lahjoja toisillemme. Itsekään en halua mitään, riittää kun perhe on koossa muutaman päivän.
Minulla meni joululahjoihin 215 euroa. Lähetin veljen (kuollut) pojan lapsille (4- ja 9-v pojat, toinen huostaanotettu) kaksi kenkälaatikko "avustuslahjaa" hinnaltaan 40 eur/kpl sekä 10 v tytölle (huostaanotettu) rukkaset ja lapaset, lähetin paketin maalle. Siskolleni annoin seinäkalenterin ja 80 eur ruokarahaa, 4-henkinen perhe, aikuinen autistinen poika, 32 v ja omillaan asuva tytärkin käyvät syömässä jouluna. Enolle (90 v) ja sisaren pojalle (51 v) seinäkalenterit. Kortteja 11 kpl. Eräälle tutulle neuloin sukat ja lapaset, kun häntä paleli, se on sitä hyvää joulumieltä. Lisäksi tulivat postimaksut, joten 215 euroa meni kaikkiaan. Olen köyhyysrajalla elävä yksinäinen eläkeläinen. Itse saan kymmenkunta korttia, en lahjoja (tosin tilaajalahja tuli Sanoma Oy:ltä). Niin että hyvää joulua.