Mihin käytätte granaattiomenaa. Sehän on pahaa.
Ostin kaksi isoa möllykkää kun olivat tarjouksessa. Olen joskus ennenkin hiukan maistanut ja todennut mauttomaksi. Kokeilin kuitenkin. Miten sitä käytetään. Pelkkiä siemeniä ja mautonta hedelmälihaa. Pitääkö sitä kypsyttää että makeutuisi jotenkin.
Kuulemma terveellistä ihan superfoodia. Mutta ei mistään kotosin.
Kommentit (30)
Minä laitoin sitä salaattiin, sopi hyvin.
Tykkään, hyvää. Lapset syö pelkkää granaattiomenaa. Mä syön salaatin seassa tai jogurtin tai rahkan.
Joskus voi olla kuivunutta, silloin ei ole hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Hei trolli, ne siemenet siitä syödään.
No en kyllä ole trolli. En oikeasti ole käyttänyt sitä hedelmää. No mihin ne siemenet sitten lykätään. Salaattiin, jugurttiin vai mihin.
Siemenet salaattiin tai smoothien joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään, hyvää. Lapset syö pelkkää granaattiomenaa. Mä syön salaatin seassa tai jogurtin tai rahkan.
No ehkä nää oli sitten kuivunutta koska tuntuu ihan hölmöltä että isossa palluskassa on suurin osa sitä mautonta kuivan oloista lihaa ja sitten ne siemenet. Ei siitä isosta hedelmästä sa kuin muutaman lusikallisen niitä siemeniä.
Hyvää ja makeaa mun mielestä. Ovatko sun granaattiomenat kenties olleet raakoja vai söitkö ylipäätään niitä siemeniä yhtään?
Minusta se on hyvää, mutten ole jotenkin tottunut niiden siementen rouskuttamiseen. Häiritsevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä nää oli sitten kuivunutta koska tuntuu ihan hölmöltä että isossa palluskassa on suurin osa sitä mautonta kuivan oloista lihaa ja sitten ne siemenet. Ei siitä isosta hedelmästä sa kuin muutaman lusikallisen niitä siemeniä.
Mitä?? Niitähän on siinä hedelmässä ihan hirveä määrä.
Prototyyppi kirjoitti:
Hyvää ja makeaa mun mielestä. Ovatko sun granaattiomenat kenties olleet raakoja vai söitkö ylipäätään niitä siemeniä yhtään?
Nö söin niitä vähiä mitä siitä nyt irtosi. Käytännössä se koko kuiva möllyskä menee nyt roskiin koska suurin osa on sitä kuivaa hedelmälihaa.
No ok. Ilmeisesti nää tarjouksessa olleet oli jotain vanhoja tms. Niitä oli iso lootallinen tarjouksessa K-marketissa.
Kun ei mene jakeluun, niin laitetaan nyt vielä kerran...
Se "hedelmäliha" ei ole hedelmää, vaan vain kennosto niille siemenille. Ne siemenet on siinä se syötävä osa, ja tavallisesti ne kyllä täyttää sen hedelmän miltei kokonaan.
Jos et pidä granaattiomenasta, se on sinun asiasi, mutta älä ehdoin tahdoin valehtele siitä millainen se hedelmä on.
Hyi, granaattiomena maistuu ihan yrjölle.
Ostin tällä viikolla elämäni ensimmäiset granaattiomenat. Terveellistä varmasti, mutta maku ei kyllä kummoinen. No se yllätti, miten paljon syötävää yhdessä hedelmässä oli. Voi olla, että jää jatkossa ostamatta, oli niin isotöistä valmistella se syömiskuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ostin tällä viikolla elämäni ensimmäiset granaattiomenat. Terveellistä varmasti, mutta maku ei kyllä kummoinen. No se yllätti, miten paljon syötävää yhdessä hedelmässä oli. Voi olla, että jää jatkossa ostamatta, oli niin isotöistä valmistella se syömiskuntoon.
Googlella löytyy vaikka kuinka monta videota eri tavoista päästä käsiksi siemeniin, kannattaa katsoa ja kokeilla muutamaa mitkä vaikuttavat sopivilta omaan tyyliin. Vuosien sähläämisen jälkeen löysin oman tyylini, (iso laakea metalliastia+puukapula) ja nyt on helppoa ja nopeaa.
Mutta tietty jos ei maku miellytä, eihän sitä pakko ole syödä on niitä muitakin terveellisiä hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä ole trolli. En oikeasti ole käyttänyt sitä hedelmää. No mihin ne siemenet sitten lykätään. Salaattiin, jugurttiin vai mihin.
Suuhun
Omena vaakasuoraan puoliksi, puristelua ja lusikointia, niin se on hetkessä tyhjä. Keittelen granaattiomenahilloa ja se on melkeinpä parempaa kuin vadelmahillo.
Laitan salsan sekaan, rahkaan, puuroon, salaattiin
Jos minulla ois mielitietty niin sisällyttäisin kyllä päivittäiseen ruokavalioon meille granaattiomenan :) Onhan siinä kaikenlaisia vitamiineja ja lisäksi:
https://www.iskelma.fi/uutiset/terveys-ja-hyvinvointi/a-106320
.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Granaattiomenoilla räjäyttelen mm. kantoja ja isoja kiviä.