Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kahvia teillä juodaan?

Vierailija
11.11.2018 |

Meillä mies ei suostu juomaqn mitään muuta kuin Juhla Mokkaa, mikä on omaan suuhuni ihan litkua ja toisaalta mä hyvin harvoin juon kahvia kotona, mutta kun juon niin haluaisin jotain tummempi paahtoista esim. Löfbergiltä jotain. Mies taas ällöttelee näille tummemmille kahveille...

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Espresso.

Vierailija
42/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espresso Housen Signature Brew

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan Juhla Mokassakin tumma ja tositumma paahto. Eikö riitä?

No mies ei nimenomaan juo mitään muuta kuin sitä Juhliksen 1 paahtoista eli ei kelpaa ne saman merkin tummemmatkaan. Ja ei tää nyt mikään hirveä ongelma ole, mutta tosiaan jos ostettais molemmille omat kahvit niin molemmat ehtis kyllä jo mennä huonoksi ennen kun ne sais käytettyä, kun mies juo yhden kupin päivässä ja minä ehkä 0-3 kuppia viikossa. Yleensä juon sit töissä, jos mieli tekee niin haen erikoiskahvin tai sitten keittelen ihan työpaikalla, kun siellä on noita tummapaahtoisia tarjolla. Ap

Kahvi kannattaa säilyttää jääkaapissa. Säilyy hyvänä pitempään.

Minä säilytän nykyään jääkaapin pakastelokerossa.

Vierailija
44/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nespressokapselikahvia. Kunnon crema syntyy 19 barin paineella. Kun kerran sain sitä, muu ei enää kelpaa.

Vierailija
45/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkaa mutteripannusta. Kahvit tuon Italiasta kun käyn siellä parikymmentä kertaa vuodessa.

Vierailija
46/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin luomu pikakahvia

Vierailija
47/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai pitäisi mainita joku "hieno" kahvimerkki ollakseen arvostettu palstailija, mutta kyllä se on  se Juhla-Mokka normaalipaahtoisena ja joskus harvoin Presidentti. Olen nuorena asunut sekä Ruotsissa että Saksassa, joten niin Löfberg kuin Melittakin ovat tuttuja. Kun huomasin Melittan Lidlin kahvihyllyssä, niin nappasin paketin mukaani. Mikä pettymys: maku oli aivan eri kuin ennen, jolloin se maistui parhaiten suomalaisen suuhun saksalaisesta valikoimasta. Sama koskee muuten myös Löfbergin lilaa, joka oli ennen suuhun sopivaa, mutta ei enää. Vai olisiko ollut keittäjässä syy, sillä hänen keittämänsä kahvi harvoin maistuu todella hyvältä.

Vierailija
48/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse teititellä. Ostan eri kahveja fiiliksen mukaan, kuitenkin aina tummapaahtoista.

Vierailija
49/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun ei yhtään kulta katriinaa tai juhla mokkaa näy täällä, vaikka niitä juuri hamstrataan aina hirmuiset määrät cittarista ja prismasta alennuksista 😂

Paitsi että yhdessäkään Prismassa ei ole reiluun vuoteen ollut mitään kahvia missään tarjouksessa, kun ne on halpuuttaneet ne kahvitkin eurosta - puoleentoista euroon kalliimmiksi, kuin mitä samoja saa ostaa viikoittain tarjoushinnalla vaikkapa.  K-kaupoista, Tokmannilta ja Lidlistä.

Kyllä täällä on Prismoissa ollut Juhla Mokkaa 2.98 €.

Vierailija
50/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan tummaa costa ricaa. Juon niin harvoin kahvia, että en jaksa panostaa kahviin, keskityn teehen.

Vierailija
51/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies ei nimenomaan juo mitään muuta kuin sitä Juhliksen 1 paahtoista eli ei kelpaa ne saman merkin tummemmatkaan. Ja ei tää nyt mikään hirveä ongelma ole, mutta tosiaan jos ostettais molemmille omat kahvit niin molemmat ehtis kyllä jo mennä huonoksi ennen kun ne sais käytettyä, kun mies juo yhden kupin päivässä ja minä ehkä 0-3 kuppia viikossa. Yleensä juon sit töissä, jos mieli tekee niin haen erikoiskahvin tai sitten keittelen ihan työpaikalla, kun siellä on noita tummapaahtoisia tarjolla. Ap

Miten jääkaappi mahtuu pakastelokeroon?

Vierailija
52/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kapselikeitinkahvia, yleensä latte macchiatoa tai caramel lattea. En tykkää tavallisesta mustasta kahvista, kyllä se nyt kylässä maidon kanssa menee, mutta kotona herkuttelen makukahveilla.

Vierailija
53/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla-Mokkaa tavallista aina vaan päivästä toiseen ja paljon.

Vierailija
54/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jääkaappi mahtuu pakastelokeroon?

Mä säilytän taas pakastelokeron nykyään kahvipaketissani.

Vierailija
55/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukahvia puulämmitteisellä hellalla keitettynä. Juodaan mustana teevadilta ryystäen sokeripala hampaiden välissä. Tätä herkkua ei kyllä joka päivä saa, vaan pari kolme kertaa arkena ja sitten tietty pyhänä kirkonmenojen jälkee.

Vierailija
56/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jacobs Krönung. Erinomaista kahvia!

Vierailija
57/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tummapaahtoisen kahvin juomisen maidon kera tai espressona se tietysti menee ilman maitoa.

Vierailija
58/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten (lähes) kaikki valmiiksi jauhettu kahvi myydään jossain 500g paketeissa?

Jotta se varmasti ehtisi väljähtyä ennen kuin loppuu? Papuja (jotka muutenkin kestävät säilytystä paremmin) myydään kyllä pienemmissä pakkauksissa :-/

Vierailija
59/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tää oo todettu jo humpuukiksi? Paitsi jos tarttee useamman vuoden saada kahvi säilymään edes jotenkin juontikelpoisena. Kun otat sen kahvin sieltä kylmästä, se imaisee itseensä kosteutta lämpimämmästä huoneilmasta, se kosteus jäätyy kun laitat sen takaisin sinne pakastimeen, ja sulaa kun otat sen pois käyttöä varten. Ei tee hyvää kahvin rasvoille.

Vierailija
60/63 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löfbergs lilan crescendo, join aiemmin jauhettuna kahvia tätä merkkiä. Sitten hankin pavunjauhajan, kokeilin eri papuja mutta heti kun olin ostanut crescendoa papuina niin kaikki loksahti taas kohdalleen:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan