Tuttavan veltto olemus ällöttää
Pakko saada avautua vaikka varmaan saan osakseni paheksuntaa.
Olen päivittäin tekemisissä yhden naispuolisen tuttavan kanssa, jonka fyysinen olemus on kuin kohotettu taikina. Ihokin on juuri sellainen taikinan värinen ja näyttää siltä että jos sitä tökkäisi sormella niin siihen jäisi painauma. Kyseinen henkilö ei koskaan kuntoile kunnolla, ja se todella paistaa päällepäin. Hän on jonkin verran ylipainoinen, mutta ylipainoa enemmän ulkoisesta olemuksesta leimaa tuo taikinamainen velttous. On ikävä sanoa näin, mutta se saa minussa aikaan melkein fyysistä pahoinvointia. Esimerkiksi hartioita tai leuan linjaa ei juurikaan ole, joten syntyy vaikutelma että koko ihminen vain valuu alaspäin vähän niin kuin barbapapa. Kokonaisuutena olemus ei mielestäni ole hyvinvoivan ihmisen, vaikka mitään kuntoilua rajoittavia sairauksia tai esim. masennusta hänellä ei ole. En voi ymmärtää miksi joku ihminen valitsee terveen, ryhdikkään olemuksen sijaan tuollaisen vetelän habituksen, mutta selvästi liikunta ja kuntoilu eivät vain kuulu hänen elämäänsä. Joku varmaan kohta tulee kertomaan, että asia ei kuulu minulle, ja tottahan se on. Kunhan nyt koin tarvetta avautua.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
No voiko alkoo kayttava olla hebkisesti taysin hyvinvoiva????voiko xtreme lajia harrastava olla henkisesri taysin hyvinvoiva??voiko vaab kavelya harrastava olla henkisesti hyvnvoiva?lapsellinen oot
Ota lääkkees.
Mistä ap tietää varmasti, ettei kyse ole jostakin sairaudesta? Miksi tuttavasi kertoisi kaikista terveysasioistaan sinulle? Esim. kilpirauhasen sairaudet aiheuttavat tuollaisia muutoksia. Sitäpaitsi ihmiset ikääntyvät eri tavoilla, ja nuo muutokset voivat johtua vanhenemisesta, vaikka ruokavalio ja elintavat olisivat terveelliset. Mistä ap edes olettaa tietävänsä niin tarkasti, mitä tuttava syö ja minkä verran hän liikkuu? Ei sitä näe pelkästä ihonväristä.
Jos ap kerran on noin kiinnostunut tuttavan terveydestä, mikä estää ap:ta tarjoutumasta tuttavalle "ilmaiseksi personal traineriksi"? Pyydät tuttavan mukaan salille ja tarjoudut suunnittelemaan hänelle ruokavalion. Esität asian kevyeen sävyyn niin, että jos hän haluaa kokeilla nuorentavaa kuntokuuria, voit auttaa häntä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mielenvikainen saa siis vain yläpeukkuja? Käsittämätöntä.
Tervepäistä ihmistä ei inhota kenenkään "veltto olemus".
Tuo kommentti nyt kertoo enemmän sinusta itsestäsi kun pitää ryhtyä suu vaahdossa diagnosoimaan tuntematonta ihmistä mielenvikaiseksi.
Sitä voit itseksesi miettiä mikä tuossa aloituksessa osui niin arkaan paikkaan ja kuinka tasapainoinen persoona itse olet.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se, mikä muissa ällöttää kertoo jotain sinusta itsestäsi. Mitä siis pelkäät/inhoat itsessäsi?
Minua ällöttää likaiset ihmiset ja humalaiset. Tämä kertonee minusta sen, että inhoan olla likainen ja humalassa...
Kaikista ei millään tule energiaa ja voimaa pursuvia, vaikka kuinka yrittäisi. Olen käynyt vuosia baletissa ja pilateksessa ja olen yhä sellainen veltto ja hidas.
Mua ei haittaa mikään tuollainen,itsellänikin ylipainoa, joskin muuten olen siisti ja nätti. Mua järkyttää epäsiisteys, paskaset hiukset, lemu pesemättömistä vaatteista, rasvanen paskasen näköinen hoitamaton iho, tympeä hien tai pissan haju, pesemättömän näköiset hampaat, keltaiset rumat vinksvonks mädäntyneen näköiset hampaat, paskaset kynnenaluset. Yäk!!!! Yllättävän moni muuten ei pese ulkovaatteita, ulkotakista leijailee tunkkainen paha pesemätön lemu.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap tietää varmasti, ettei kyse ole jostakin sairaudesta? Miksi tuttavasi kertoisi kaikista terveysasioistaan sinulle? Esim. kilpirauhasen sairaudet aiheuttavat tuollaisia muutoksia. Sitäpaitsi ihmiset ikääntyvät eri tavoilla, ja nuo muutokset voivat johtua vanhenemisesta, vaikka ruokavalio ja elintavat olisivat terveelliset. Mistä ap edes olettaa tietävänsä niin tarkasti, mitä tuttava syö ja minkä verran hän liikkuu? Ei sitä näe pelkästä ihonväristä.
Jos ap kerran on noin kiinnostunut tuttavan terveydestä, mikä estää ap:ta tarjoutumasta tuttavalle "ilmaiseksi personal traineriksi"? Pyydät tuttavan mukaan salille ja tarjoudut suunnittelemaan hänelle ruokavalion. Esität asian kevyeen sävyyn niin, että jos hän haluaa kokeilla nuorentavaa kuntokuuria, voit auttaa häntä siinä.
Vietämme päivittäin tuntikausia yhdessä ja vaihdamme kuulumisia ihan koko ajan. Että kun nyt kysyit, niin tiedän tasan tarkkaan hänen harrastuksensa ja perheenjäsentensäkin sairaudet.
Täällä ei näköjään vain haluta uskoa, että jotkut ihmiset eivät halua harrastaa liikuntaa tai se ei kiinnosta heitä tai heidän prioriteettinsa ovat muualla kuin omassa terveydessä.
Ja kuten sanottu, se on heidän oma asiansa. Tämä ihminen josta kerroin on paljon muutakin kuin ulkoinen olemuksensa, hänessä on paljon hyviä puolia joista pidän ja joita arvostan. Kyse ei ole siitä että joka hetki hänen seurassaan ajattelisin taikinamaista ihoa ja värisisin inhosta. Päinvastoin, yritän ajatella kaikkia niitä hyviä puolia ja se tietysti auttaa. Mutta tuntemuksilleen ihminen ei mitään voi, ja minusta juuri tuo ulkoinen olemus on häiritsevä. En ole tuntemuksistani mitenkään ylpeä, mutta jos ei tällaisista asioista voi Vauva-palstalla avautua niin missä sitten.
Mutta kiillottakaa te vain sunnuntain kunniaksi sädekehiänne, teillä on varmaan aina pelkkiä myönteisiä ajatuksia ja näette kanssaihmisistänne vain sisäisen kauneuden.
Mitä lisäarvoa se tuo sun elämällesi, että avaudut asiasta täällä? Että joku toinen nuija päivittelee kanssasi? Tuttavas nyt on sellainen kuin on. Kannattaa totuttautua ajatukseen, että kaikki ihmiset eivät ole sellaisia kuin heidän itse toivoisi olevan.
Ap hyvä.
Minä harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti, en juo enkä polta, jne. Minulla on tästä huolimatta taikinamainen iho. Se on geneettinen ominaisuus, enkä voi sitä millään tempuilla muuttaa vaikka haluaisin! Synnytyksessä siitä olisi kuulemma etua että on joustava kudostyyppi, koska repeämiä ei tule niin helposti. En kuitenkaan voi saada lapsia muusta syystä, joten siinäkin tämä hyöty jää ns. käyttämättä.
Sinua kehottaisin hankkimaan apua tuohon ongelmaasi, sille kun voi sentään jotain tehdä - toisin kuin kudostyypille.
Suvussa kanssa yksi tälläinen elämänkoululainen, alle 30v taikinanaama. Mutta menisi helposti 48 vuotiaasta.
Kun Kela ja sossu lyö rahaa vasemmalta ja oikealta, mitäpä tuolle voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooh..no esim mul on taipumusta painonvaihteluun,ja mulla se painon heittely just aiheuttaa loysyytta.viiminen vaihtoehto mika mut tekis elinvoimaseks ois sellanen seura,mika piikittelee hatkuvasti kaikesta:Dse vaan vasyttaa mut entisestaa.
Korostan vielä, en ole arvostellut enkä ikinä arvostelisi hänen olemustaan hänelle päin naamaa koska tiedän että se on loukkaavaa eikä minulla ole sellaiseen mitään oikeutta, hänen painonsa ja ulkonäkönsä on hänen oma asiansa. Sääli sinänsä kun tiedän että hän on ollut nuorempana kaunis ja olisi takuulla vieläkin, jos pitäisi itsestään paremmin huolta.
Onko se paljonkaan parempi, että sen sijaan että kohdistat loukkauksen yhteen ihmiseen, kerrot täällä monen ihmisen nähden, mitä mieltä tuollaisesta ulkonäöstä olet? Tätä ketjua saattaa lukea useakin, joka näyttää kuvailemaltasi.
Ja vaikka selität että tuo ulkonäkö johtuu liikkumattomuudesta, niin tuskin sinua kuitenkaan se liikkumattomuus itsessään ällöttää, vaan nimenomaan tuo ulkonäkö. Tämäkin keskustelu on ulkonäön haukkumista, vaikka et kohdistaisi sitä kenellekään henkilökohtaisesti.
No ei kyllä kerro.