Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko itsemurhat lisääntyneet vai onko tämä sattuma?

Vierailija
11.11.2018 |

Omassa lähipiirissä ja tuttavien tutuissa ja kuulopuhetutuissa on tänä vuonna ollut itsemurhatapauksia masentavan paljon. Mistään tartunnasta ei ole kyse, kun on eri ikäisiä ihmisiä eri puolilta Suomea. Onko nyt vain minun tietoon sattunut harvinaisen paljon, vai onko tilastoissa jotain piikkiä?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikohan mahtaa hirttosilmukka kaulassa olevaa jormaa pännivän enemmän. Ilmastonmuutos vai m a t u t. Kyllä varmaan jälkimmäinen.

Jorman kohdalla pitänee paikkansa. Me normaalijärkiset aikuiset ajattelemme taas aika toisin.

Vierailija
42/57 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen ilmapiiri on koventunut entisestään, ahdistus tulevaisuudesta, ympäristön tuhoutuminen ja tuhoaminen, ilmastonmuutos, yleinen yksinpärjäämisen kulttuuri, materiaan ja kilpailemiseen perustuva jatkuvan "kasvun" (lue riiston) kulttuuri. Lajien massasukupuutto, epävarma työelämä, Suomi kärkimaana työpaikkakiusaamisissa, epäesteettinen rakentaminen ja kaupunkisuunnittelu.

Onko ehdotuksia, kuinka edes jotakin voitaisiin muuttaa paremmaksi?

Kaikki sosiaaliset tuet pois ja ihmiset ottavat vastuun itsestään. Julkinen terveydenhoito pois kokonaan ja saadaan parempi yksityinen taho hoitamaan ihmisiä.

Jerk. Jätetään sulle pelkät kalsarit jalkaan niin pärjäät ja karaistut pakkasessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen ilmapiiri on koventunut entisestään, ahdistus tulevaisuudesta, ympäristön tuhoutuminen ja tuhoaminen, ilmastonmuutos, yleinen yksinpärjäämisen kulttuuri, materiaan ja kilpailemiseen perustuva jatkuvan "kasvun" (lue riiston) kulttuuri. Lajien massasukupuutto, epävarma työelämä, Suomi kärkimaana työpaikkakiusaamisissa, epäesteettinen rakentaminen ja kaupunkisuunnittelu.

Kaikki sosiaaliset tuet pois ja ihmiset ottavat vastuun itsestään. Julkinen terveydenhoito pois kokonaan ja saadaan parempi yksityinen taho hoitamaan ihmisiä.

Jerk. Jätetään sulle pelkät kalsarit jalkaan niin pärjäät ja karaistut pakkasessa.

Minä maksan veroja enemmän vuodessa mitä sinä tienaat elämäsi aikana! MINÄ olen kauppatieteiden maisteri ja omaa puolueen jäsenkirjan! Joten ole hiljaa. Vanhempani omistavat enemmän asuntoja kun sinä ikinä voit asua!

Vierailija
44/57 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan veroja enemmän vuodessa mitä sinä tienaat elämäsi aikana! MINÄ olen kauppatieteiden maisteri ja omaa puolueen jäsenkirjan! Joten ole hiljaa. Vanhempani omistavat enemmän asuntoja kun sinä ikinä voit asua!

Ja sitä paitsi, vaikka kikulini on pieni, se heilahtelee iloisesti MINUN omassa MINUN kodissa, kun MINÄ juoksen alasti ympäri MINUN LUXUSLUKAALIA!

Vierailija
45/57 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme poikkeusaikoja, maailma on suuressa muutoksessa ja suurta ahdistusta on ilmassa. Kaikki eivät tätä kestä, heitä ei tule siitä tuomita.

Vierailija
46/57 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein vaimollesi äskettäin kermapiirakan. 

Vierailija
47/57 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko näkökulma johtua iästäsi? Kun olin 18-25 tiesin, tunsin monia itsemurhan tehneitä.

Vierailija
48/57 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko näkökulma johtua iästäsi? Kun olin 18-25 tiesin, tunsin monia itsemurhan tehneitä.

49-50v on yleisin ikä tehdä itsari kuitenkin niin miehillä kuin naisillakin. En ihmettele yhtään, paska ikä ja itellä mielessä jatkuvasti. 

Vierailija
49/57 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, ketjun aloittaja on 54 ja nuo tietämäni itsemurhaan päätyneet n. 19-60 -vuotiaita.

Vierailija
50/57 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

49-50v on yleisin ikä tehdä itsari kuitenkin niin miehillä kuin naisillakin. En ihmettele yhtään, paska ikä ja itellä mielessä jatkuvasti. 

Voi ei. :/ Toivottavasti helpottaa. Miksi se on paska ikä?

Vierailija
51/57 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitä paitsi, vaikka kikulini on pieni, se heilahtelee iloisesti MINUN omassa MINUN kodissa, kun MINÄ juoksen alasti ympäri MINUN LUXUSLUKAALIA!

Minun siittimen koko ei liity tähän keskusteluun mitenkään. JA jos minulla olisi pienisiitin niin se on minun ja lääkärin välinen asia! Minulla on oma koti ja oma kesämökki ja rahaa!

Vierailija
52/57 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terra Gaia on nousemassa viidennen ulottuvuuden tietoisuuteen.

Vierailija
53/57 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaaoksen kautta harmoniaan, se on ihmiskunnan tie. Eletään suurta murroskautta ja koko järjestelmä tulee muuttumaan, tulee puhdistumisen ja uudistumisen aikakausi mutta sitä ennen on isompi romahdus, taloudellinen ja paljon kaaosta ja epätietoisuutta. Itse uskon asioiden menevän tällä tavalla. Planeetan sietokyky on tullut äärirajoille. Uusi verso nousee tuhkasta.

Vierailija
54/57 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Ja he, jotka eivät onnistu saamaan töitä tai muuten huolehtimaan itsestään, ammutaanko, leiritetäänkö vai odotellaanko, kun ryöstelevät meitä hyviä ihmisiä?

Omituista jos aikuinen ihminen ei pysty huolehtimaan itsestään? Sairas tai muuten vajaa kuuluu holhouksen alle laitokseen. Tiukka kuri ja ruokana kaurapuuroa puolukkahillolla sekä näkkileipää. Ei meillä ole varaa paapoa taakkaa enään!

Suomi on rikkaampi kuin koskaan eli varaa kyllä on. Se ettei haluta "paapoa" ketään voidaan kätevästi naamioida varojen puutteeksi niin ei näytä niin ahneelta roistolta itse.

Vierailija
55/57 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhan tehneistä 98% on omannut mt-diagnoosin ennen itsemurhaa, eli saaneet hoitoa sairauteensa. Mitä tämä kertoo mielenterveyspalveluiden toimivuudesta?

Vierailija
56/57 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöt terveydenhuollossa. Sairaalapaikkoja rajoitettu, päiväosastoja lopetettu ja avohoitoa karsittu kaikkialla

materialistinen kilpavarustelu, kaikesta syyllistäminen, työttömyys, vaatimusten kasvu työelämässä, kiusaaminen päiväkodissa, koulussa, työpaikassa, terveydenhoidon laiminlyöminen, kylmyys ja julmuus, itsekkyys, jokainen on oman onnensa seppä-ajattelumalli jne. Onhan näitä syitä satoja kun hetken miettii. Suomi tarvitsisi ison kriisin että löytyisi taas se yhteishenki millä tämä maa on rakennettu viime sodan jälkeen. Nyt kaikki jätetään ongelmineen ypöyksin, mihinkään asiaan ei saa/uskalla puuttua. Kukaan ei kuitenkaan selviä täysijärkisenä elämästä yksin. Jokainen voisi aloittaa katsomalla peiliin ja miettimällä omia tekosiaan. Turhan monen itsemurhan/murhan takana on kiusaaminen.

Vierailija
57/57 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhan tehneistä 98% on omannut mt-diagnoosin ennen itsemurhaa, eli saaneet hoitoa sairauteensa. Mitä tämä kertoo mielenterveyspalveluiden toimivuudesta?

Olin vuoden mt palveluiden piirissä. Täysin väärä diagnoosi alkuun ja täysin haluton henkilökunta auttamaan minua kohtaamassani traumaan johtaneessa tragediassa. Työllistävä vaikutus oli käynneilläni... Olin lopettamassa useasti, mutta jotenkin päädyin käymään loppuun. Nyt pelottaa mitä sinne tiedostoihin on kirjoitettu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme