Minkälaiset ihmiset äänestävät nyky-Kokoomusta?
Kuri-suurpääoma -ihannoijat. Mutta keitä he ovat. Miten Kokoomus on mennyt niin kamalaksi. Ennen sitä äänestivät kuitenkin ihan normaalitkin ihmiset. Ehkä niiden kanssa oli eri mieltä, mutta silti. Ei tämä poliisivaltio-Kokoomus voi olla kolmen suuren joukossa ensi keväänä.
Vai mikä ihme teitä ihmisiä vaivaa?
Kommentit (48)
Ansaitsen 4000e/kk ja en halua maksaa enempää ansiotuloveroa. Tällä hetkellä vain Kokoomus on ilmaissut halunsa alentaa verotaakkaani. Julkisia palveluita en tarvitse nykyisessä laajuudessa.
Täydelliset hyödylliset idiootit ja vallan vahtik... puudelit. Syövät isännän kädestä ja antavat vielä tassua.
"Omilla masseilla elävät" buahhahhahaaa. Not even wrong.
Minä. Ei ammattia, ei koulutusta, Tl-eläkkeellä koska olen pipipää. Äänestin viime kunnallisvaaleissa lapsuiden ystävääni joka nyt oli kokoomuksen listoilla. Hän pääsi läpi ja olin iloinen hänen puolestaan.
Minun kaltaisillani ihmisillä ei ole puolestapuhujia, eikä meidän ääniä pidetä tärkeinä. Minä äänestän kuitenkin aina, fiilispohjalta, mutta en koskaan Perussuomalaisia enkä SDP:tä. En ole kiinnostunut vaalilupauksista, kunhan näytän mallia lapsilleni ja ärsytän normaaleja ihmisiä joiden mielestä minulla ei saisi olla edes mielipidettä. En koe kuuluvani mihinkään vaikka viimeksi ääneni sai Kokoomus.
Itselle riittää ihan se, että joidenkin tonnien pääomatuloista ei tarvitsisi maksaa enempää veroa mediaanituloisena. Mieluiten ottaisin pienemmät pääomaverot, jotta saisin hankittua valtiolle lisää verotettavaa. Ei tätä oikein aja muut kuin kokoomus ja RKP edes melkein vakavissaan eli jää yleensä vaalilupauksen tasolle. Tasa-arvoisempaa pääomaverotusta ei aja oikein kukaan tosissaan.
Vassareillehan pääomatulot ovat kamalaa luksusta, kunhan saaja on mikä tahansa muu taho kuin ay-liike. Onhan se hirveetä, kun toiset saavat vuosikymmenien aikana vähän säästettyä palkastaan jatkuvalla sossukerjuulla roikkumisen sijaan, siitä pitää rangaista. Tosin demarit koittavat mielistellä kaikkia äänien toivossa eli ehdottavat myös ay-liikkeelle aivan "valtavaa" 5%:n osinkoveroa, joka tuskin toteutuu sekään.
Vierailija kirjoitti:
Wannabe-varakkaat. Sairaanhoitajat ja muut keskituloiset insinöörit kuvittelevat olevansa kroisoksia 50k vuosituloilla ja silti eivät ymmärrä sahaavansa omaa oksaansa.
NAULAN KANTAAN!!! Kokoomusta äänestää tosi moni sellainen, joka _haluaisi_ olla suurituloinen. Ilmeisesti raukat kuvittelevat, että hyväosaisuus jotenkin tarttuu heihin, kun äänestävät hyvätuloisten puoluetta. Vastaavasti eivät halua äänestää vasemmistopuolueita, jotka ajavat huonompiosaisten asioita, kun pelkäävät, että huono-osaisuus tarttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihminen äänestää oikeistoa joka elää omilla rahoillaan, eikä makaa kotona sohvalla kitisemässä yhteiskunnan tukien perään. Tosin turhaa on kokoomuksen tai muidenkaan äänestäminen koska todellinen valta (muttei vastuu) on näköjään SAK:lla.
Miksi se ihminen ei halua, että muutkin ihmiset voisivat ja haluaisivat tehdä työtä?
Tottakai haluaa. Juuri näin sen pitää mennä. Eli työkuntoiset töihin. Välillä heitä pitää vain vähän "potkia" aivan kuten lasta siivoamaan huoneensa.
Osaako ap kertoa, millainen sitten olisi hyvä talousoikeistolainen puolue? Kokoomuksessa on omat ongelmansa, mutta pitäähän jonkun puolueen ajaa keskimääräistä suurituloisempien asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntemani kokoomuslaiset ovat sellaisia jotka eivät ole päivääkään tehneet töitä kun vanhempiensa bisneksissä ja saaneet kaiken valmiina. Sellaisia kuin esim. Harkimon poika, vähän pienemmässä mittakaavassa vaan.
Ystäväni on kokoomuksen kannattaja. Aina leuhkii, miten on työaikakirjanpitoaan väärentämällä saanut huijattua itselleen töistä pitkiä viikonloppuja. Ja puhuu vasemmistosta "vastenmielisinä muiden rahojen kuppaajina".
Mun äiti joka teki Fazerilla liukuhihna hommia 2500€ kk palkalla ja luuli olevansa porvari ja parempaa väkeä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihminen äänestää oikeistoa joka elää omilla rahoillaan, eikä makaa kotona sohvalla kitisemässä yhteiskunnan tukien perään. Tosin turhaa on kokoomuksen tai muidenkaan äänestäminen koska todellinen valta (muttei vastuu) on näköjään SAK:lla.
Miksi se ihminen ei halua, että muutkin ihmiset voisivat ja haluaisivat tehdä työtä?
Tottakai haluaa. Juuri näin sen pitää mennä. Eli työkuntoiset töihin. Välillä heitä pitää vain vähän "potkia" aivan kuten lasta siivoamaan huoneensa.
Voin vinkata, potkiminen ei ole kestävä ratkaisu. Se, että pidetään ihmisiä typeryksinä, kannustaa ihmisiä olemaan typeryksiä. Jos ihmisiä kohdellaan fiksuina, suurin osa käyttäytyy fiksusti. Holhoava potkiminen on vastenmielistä ja lamauttaa.
Nuoret Kaupptieteiden opiskelijat, jotka kuvittelevat, että menestykeen riittää samanlainen liimaletti kuin oikeusministerii Häkkäsellä. Ja jjotka aloittavat viimeistään ensimmäisen oluen juotuaan uhoamisen siitä, että kuinka verot on syvältä. Huomattava osa heistä ei opiskelisi montaakaan päivää, jos joutuisivat rahoittamaan omat opintonsa suuren maailman tyyliin. Moni ymmärtää myös tekniikan päälle niin, että osaa kertoa, että Audi on kyllä hyvä auto. Ja quattro tarkoittaa niinku hei nelivetoa. Se on vähän jotan muuta keilaniemessä ajaessa kuin jos kulkisi vihreitten lailla julkista liikennettä tukien. Näkyyks mun kello?
Vierailija kirjoitti:
Osaako ap kertoa, millainen sitten olisi hyvä talousoikeistolainen puolue? Kokoomuksessa on omat ongelmansa, mutta pitäähän jonkun puolueen ajaa keskimääräistä suurituloisempien asiaa.
Uskoisin, että Elina Lepomäen linja olisi fiksumpi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wannabe-varakkaat. Sairaanhoitajat ja muut keskituloiset insinöörit kuvittelevat olevansa kroisoksia 50k vuosituloilla ja silti eivät ymmärrä sahaavansa omaa oksaansa.
NAULAN KANTAAN!!! Kokoomusta äänestää tosi moni sellainen, joka _haluaisi_ olla suurituloinen. Ilmeisesti raukat kuvittelevat, että hyväosaisuus jotenkin tarttuu heihin, kun äänestävät hyvätuloisten puoluetta. Vastaavasti eivät halua äänestää vasemmistopuolueita, jotka ajavat huonompiosaisten asioita, kun pelkäävät, että huono-osaisuus tarttuu.
Asia on juuri näin, mutta en oikein ymmärrä mitä vikaa on siinä, että haluaisi olla suurituloinen. Ei saa olla tavoitteita rahan suhteen, vaan se tipahtaa jonkun jyrihäkärikuaallon lahjana? Mehän elämme kuitenkin yhteiskunnassa, jossa viimeistään verotus hoitaa sen, että lähes kaikki ovat enemmän tai vähemmän keskituloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia on juuri näin, mutta en oikein ymmärrä mitä vikaa on siinä, että haluaisi olla suurituloinen. Ei saa olla tavoitteita rahan suhteen, vaan se tipahtaa jonkun jyrihäkärikuaallon lahjana? Mehän elämme kuitenkin yhteiskunnassa, jossa viimeistään verotus hoitaa sen, että lähes kaikki ovat enemmän tai vähemmän keskituloisia.
Ei kai ole mitään vikaa haluta olla suurituloinen. Mutta antaa hieman hölmön kuvan jos nuolee toisten peppureikää, eikä itse edes ymmärrä mitä on tekemässä... Ei se, että vingut ja piipität suurkapitalistien marginaaliin kuuluvien etuja tukevaaa ja ylläpitävää politiikkaa tee sinusta itsestäsi juurikaan rikkaampaa. Suuri osa tälaisista sirkuttajista on vain hyödyllisä typeryksiä, joille on usein paljon suurempi etu siitä, että on verraten matalat tuloeot ja progressiivinen verotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ole mitään vikaa haluta olla suurituloinen. Mutta antaa hieman hölmön kuvan jos nuolee toisten peppureikää, eikä itse edes ymmärrä mitä on tekemässä... Ei se, että vingut ja piipität suurkapitalistien marginaaliin kuuluvien etuja tukevaaa ja ylläpitävää politiikkaa tee sinusta itsestäsi juurikaan rikkaampaa. Suuri osa tälaisista sirkuttajista on vain hyödyllisä typeryksiä, joille on usein paljon suurempi etu siitä, että on verraten matalat tuloeot ja progressiivinen verotus.
Joo mutta ehkä vielä vähän hölmömpää on kuvitella, että näiden suurkapitalistien varallisuuteen pystyisi jotenkin oleellisesti vaikuttumaan tasaamalla tuloja tämän promillen sisällä, jota Suomeksi kutsutaan. Tuli vaan mieleen siitä omien tekemistensä ymmärtämisestä... Se pääoma ei katsos tunne niitä rajoja, ja jos epäilee asiaa, kannattaa kysyä Wahlroosin Nallukalta, jossa tämä meidän promille lähinnä menetti isosti verotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Ei ammattia, ei koulutusta, Tl-eläkkeellä koska olen pipipää. Äänestin viime kunnallisvaaleissa lapsuiden ystävääni joka nyt oli kokoomuksen listoilla. Hän pääsi läpi ja olin iloinen hänen puolestaan.
Minun kaltaisillani ihmisillä ei ole puolestapuhujia, eikä meidän ääniä pidetä tärkeinä. Minä äänestän kuitenkin aina, fiilispohjalta, mutta en koskaan Perussuomalaisia enkä SDP:tä. En ole kiinnostunut vaalilupauksista, kunhan näytän mallia lapsilleni ja ärsytän normaaleja ihmisiä joiden mielestä minulla ei saisi olla edes mielipidettä. En koe kuuluvani mihinkään vaikka viimeksi ääneni sai Kokoomus.
Mukavaa, että sait olla jeesaamassa kaveriasi. En tiedä oletko tietoinen siitä, että Suomessa on aika paljon porukkaa ahdingossa, koska Kokoomuksen johtama hallitus (voiko noin sanoa?) on tehnyt sellaisia päätöksiä, jotka vaikuttavat näiden ihmisten toimeentuloon ja hyvinvointiin. Näiden ihmisten (joihin kuulun itsekin) puolesta vetoan, että jos sinulla ei ole omaa suurempaa henkilökohtaista agendaa äänestyslogiikkasi takana, että voisitko ajatella tätä satojen tuhansien kanssakansalaisten tilannetta ja harkita äänestäväsi jotain muuta puoluetta seuraavissa vaaleissa. Olisimme suuresti kiitollisia siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kätsyä, jos olisi niitä työpaikkojakin mihin tulla potkituksi. Nyt niitä vaan pätkitään ja pätkitään, ja se silppu hankaloittaa toimeentuloa. Työpaikkoja tulisi olla lisää, enemmän, vapaammin, kaikenlaisia. Käsittääkseni työpaikkoja on kaikenlaisten potkujen ja YT-neuvotteluiden sun muiden myötä tässä viime aikoina vain lakannut olemasta. Nyt siellä toki pyörii paljon näitä "9 e päivässä" tyyppejä "harjoittelemassa", kun eihän sen työmäärä oikeasti ole mihinkään kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, että suurituloiselle nämä valtion talousasiat aiheuttavat pahimmillaan närästystä, mutta yhtään juustopakettia ei heillä jää sen niiden kauppaan. Pienituloisilla, joita on tässä maassa uskomattoman paljon enemmän, se näkyy suoraan esimerkiksi siinä ruokapöydässä. Ja muissakin tärkeissä asioissa, joista pienituloinen ja hänen perheensä - mukaanlukien yhteiskuntamme seuraavan sukupolven jäsenet - joutuvat jäämään kokonaan ilman, siinä missä suurituloinen joutuu vaihtamaan sen asian vain edullisempaan.
Siksi tulee sellainen olo, että onko pakko noudattaa niin jäätävän tiukkaa linjaa siinä omassa agendassaan. Voisiko oikeasti ottaa huomioon sen, miten moneen ihmiseen se itselle edullinen politiikka vaikuttaa negatiivisesti. Ymmärrän, että omista eduista pidetään puolta, niinhän me kaikki, mutta tuntuu yhteiskunnallisesti niin epäreilulta että esim. tämä Kokoomuksen politiikka aiheuttaa niin monelle suoranaista kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun äänestit Kokoomusta, äänestä jatkossakin. Vain oikeistopuolueet ajavat sosiaaliturvaa sitä tarvitseville ja jopa nykyistä parempaa heille. Muille me Kokoomuksessa halutaan sitten alempaa verotusta sekä kohtuullista ilmaista tai tuettua terveyden- ja sairaanhoitoa sekä koulutusta. Vasemmistopuolueiden mielestä verotuksella tasataan kaikki ja kaikille sama sosiaaliturva, terveyden-/sairaanhoito ja koulutus.