Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono ensivaikutelma haittaa töissä vuosienkin jälkeen

Vierailija
09.11.2018 |

Ensivaikutelman vaikutuksesta puhutaan aika vähän. Mietin tänään töissä, miksi tässä työyhteisössä koen itseni niin erilaiseksi kuin aiemmassa. Ero on arvostuksessa, joka edellisessä työpaikassa oli parempaa. Jotenkin harmittaa, että vaikka tekisin mitä, siitä vaikutelmasta jonka alussa antaa, on niin vaikea päästä eroon.

Luulen, että olin ensimmäisinä työpäivinäni eräässä palaverissa liian innokas antamaan kommentteja, kun paikalla oli asiasta vastaava johtaja. Olin tavallaan vielä siinä tunteessa, joka oli vanhassa työpaikassa, jossa ei sellaista hierarkista asetelmaa johtajien kanssa ollut. Tarkoitus oli vilpittömästi auttaa kehittämään sitä käsittelyssä olevaa asiaa. Ehkä en valinnut sanojakaan kauhean asiantuntevasti.

Johtaja piti minua varmaan liian koppavana ja varmaan vähän yksinkertaisenakin (jota en oikeasti ole). Koen itseni hänen silmissään pysyvästi ärsyttäväksi. Tämä edelleen vaikuttaa työtehtäviini vaikka olen ollut töissä kaksi vuotta.

Jos ensikohtaaminen olisi ollut eri, meillä voisi olla jopa hyvät kemiat.

Muistakaa siis uudessa työpaikassa kuulostella tunnelmaa tarkemmin, ennen kuin annatte vilpitöntä palautetta ja antakaa sitä varovasti. Parempi katsoa kuin katua.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaakseen jotain pitää myös ymmärtää. Moni luulee ymmärtävänsä mutta erehtyy pahan kerran.

Vierailija
2/5 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa tekemisessä vaaditaan avointa keskustelua, mutta nykymaailmassa se ei vaan toimi, kun kaikki ovat niin pumpulissa kasvaneita itsekeskeisiä herkkiksii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytymiseni johtui pitkälti jännityksestä. Antamani kommentit eivät välttättä olleetkaan mitenkään vakuuttavia. Ärsyttää se leima joka siitä jäi. Ensivaikutelman voi antaa vain kerran.

Ap

Vierailija
4/5 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat nykyään muutenkin koko ajan tuntosarvet pystyssä ja ensivaikutelman saatuaan iskevät heti leiman otsaan.

Vierailija
5/5 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välii.