Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä "käsillä puhuminen" johtuu?

Vierailija
09.11.2018 |

Ongelmia hahmottamisen kanssa niin pitää kuvioida sanojen lisäksi käsin?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä ole todettu että viestinnässä sanojen osuus on yllättävän pieni ja kehonkieli kokonaisuutena merkitsee aivan valtavan paljon. Esim. jos ihminen on valtavan torjuvassa asennossa mutta puhuu mukavia, viesti on että nyt on jotain vialla.

Vierailija
2/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkona: itse huomaan puhuvani käsilläni etenkin kun yritän selittää toiselle jotain monimutkaista asiaa valmistautumatta siihen etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien heiluttaminen puhuessa on havainnollistavaa ja voi auttaa kuulijaa ymmärtämään asiaa paremmin. En ole koskaan ollut millään puheenpito- tai viestintäkursseilla tms., mutta veikkaisin, että sellaisissa nimenomaan neuvotaan liikuttamaan käsiä puhuessa, tavalla joka tukee sanomaa.

Mulla muuten unohtuu sanoja usein (varmaan joku alkava muistisairaus?), ja joskus saatan viestittää asiani nopeammin käsillä kuin sanoilla, ei välttämättä edes ole pakko löytää oikeaa sanaa, koska joskus pelkistä käsistäkin tajuaa, miten lause päättyy.

Vierailija
5/54 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmetyttää sellaiset, jotka eivät millään tavalla elehdi puhuessaan.

Vierailija
6/54 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nerokkuudesta

Vierailija
7/54 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamutv:n Juha Kanerva on varsinainen tuulimylly.

Vierailija
8/54 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja ovat ne, joiden käsieleet ovat ristiriidassa puheen kanssa. Kun kuvailevat jotain paikkaa, reittiä, jokin asia on toisen asian takana ja kädet viuhtoo just vastakkaista asiaa.

Itse kiinnitän tähän usein huomiota, koska olen viittomakielen tulkki. Olen niin tottunut seuraamaan käsien liikettä, että tukeudun siihen infoon myös niiden kanssa, jotka eivät osaa mitään viittomakieltä.

Vierailija
9/54 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hjuuuts melons.

Vierailija
10/54 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hjuuuts melons.

Thaaaini nipls.

Vierailija
11/54 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kansallisuudesta. Näkisipä kuinka esim. eteläeurooppalaiset, mm. ranskalaiset puhuvat käsillään. Tätä ei suomalainen ymmärrä. Herääkin kysymys, liikkuuko sillä päässä mitään?

Ihmettelen  niitä jotka ovat ilmeettömiä, eivätkä koskaan elehdi käsillään. Ahdistaa tuollainen sulkeutuneisuus.

Vierailija
12/54 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hjuuuts melons.

Thaaaini nipls.

Could i pinch littlebitt.

Vierailija
13/54 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta yhdessä hupaisassa videossa trumpin käsien väliin oli animoitu pikku haitari ja eri puhetilaisuuksista koostettu "konsertti". 

Vierailija
14/54 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut opettelevat sen vaikuttaakseen arvokkailta asiantuntijoilta.

Vierailija
15/54 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun käsilläni. Minulla on vahva visuaalinen ajattelu, mutta huono ulosanti. Sanat unohtuvat helposti päästä ja paikkaan sitä sitten elekielellä.

Vierailija
16/54 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutistenlukijat eivät puhu käsillään, vaan jököttävät paikoillaan. 

Vierailija
17/54 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auuttaa samaaan fokusta ajatukseeen ja läsnäoloon joos on esim vaikeaa olla läsnä, kuuunnella, keskittyä ja ajatellla niiin se antaa konkretiiista viestiä aivoilllle että olllaan tässä ja nyt jos ei kykeeene pelkästään aivojen kauttta sitä saavutttamaan.

Vierailija
18/54 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutistenlukijat eivät puhu käsillään, vaan jököttävät paikoillaan. 

Uutistenlukijat lukevat valmista tekstiä, eivät tuota sitä itse. Harvan tarvitsee elehtiä lukiessaan, mutta sitten kun asia pitäisi omin sanoin sanoa tulee elehtiminen mukaan.

Vierailija
19/54 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamutv:n Juha Kanerva on varsinainen tuulimylly.

😂

Vierailija
20/54 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmaan luonnollista mutta itse yritän vältellä kun näyttää mun mielestä tyhmältä ja vie liikaa huomiota itse asialta 😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan