Jos et halua uskoa Jumalaan niin
se on vain ja ainoastaan sun henkilökohtainen tappiosi.
Kommentit (6)
Halua? Siis kyllä mä periaatteessa haluaisin uskoa myös hammaskeijuun, mutta järki sanoo muuta.
Ei ihminen omasta tahdostaan voikkaan uskoa, vaan usko tulee Jumalalta.
Uskon lahjaa voi ja kannattaa pyytää vaikka rukoilemalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen omasta tahdostaan voikkaan uskoa, vaan usko tulee Jumalalta.
Uskon lahjaa voi ja kannattaa pyytää vaikka rukoilemalla.
Lisään vielä, että jos vaikka tuntee jonkun uskovan, kannattaa häntäkin pyytää rukoilemaan puolestasi, jos hänen uskonsa on aitoa hän myös tekee sen vilpittömästi.
Ja tämän halusit meille kertoa koska? Ei Jeesus tai Jumala pakota ketään itseensä uskomaan, oletettavasti toivovat mahdollisimman monen heihin uskovan, mutta aidosti, ei mitenkään tekopyhästi vain koska joku niin käskee. Usko ei tule pakottamalla, jokaisella on varmaankin mahdollisuus se löytää aikanaan, mutta sinä et muita mollaamalla ja arvostelemalla saavuta Jumalan silmissä suurempaa arvoa.
Mikä nyt on totuus? Toiset sanovat, että usko on lahja jumalata ja sitä pitää pyytää. Toiset sanovat, että usko on vapaaehtoista ja meistä kiinni.
Itse en usko jumalaan, kun olen sitä uskoa rukoillut enkä sitä saanut.
Ei kai se usko haluamalla tule, vai tuleeko? Jos ei ole koskaan saanut elämässään mitään syytä usko, niin mistä sen uskon voi löytää? Olisihan se tietty helppoa, jos vois kaikki vastoinkäymiset aina kuitata Jumalan tahdolla ja ajatella että kaikella on tarkoituksensa Jumalan luomassa maailmassa.