Miksi jotkut syövät pelkkää kasvisruokaa vaikka paljon muutakin olisi tarjolla?
Kommentit (30)
Minulla ei ole mitään ruokarajoitteita, mutta usein valitsen kasvisvsihtoehdon, koska liha nyt ei vain maistu miltään. Toisin kuin vaikka yrtit, avokado, tomaatit, pähkinät, pinjansiemenet, rucola... kaikki hyvä on oikeasti kasvista, ja monesti ravintoloiden kasvisannoksissa näihin maukkaisiin osiin panostetaan enemmän.
{quote=Vierailija]Miksi jotkut syövät pelkkää kasvisruokaa vaikka paljon muutakin olisi tarjolla?[/quote]
Puhut roskaa. Meillä vaimo vastaa ruokahuollosta, eikä satavarmasti ole koskaan mitään muuta tarjolla kuin kasvisruokaa. Ei siis ole "paljon muutakin tarjolla".
Vierailija kirjoitti:
{quote=Vierailija]Miksi jotkut syövät pelkkää kasvisruokaa vaikka paljon muutakin olisi tarjolla?
Puhut roskaa. Meillä vaimo vastaa ruokahuollosta, eikä satavarmasti ole koskaan mitään muuta tarjolla kuin kasvisruokaa. Ei siis ole "paljon muutakin tarjolla".
Pihvin paistohan onkin äärimmäisen vaikeaa, jos sellaista mieli tekee.
Vierailija kirjoitti:
Olen sekaani, mutta kun aloin laihduttaa, niin puolihuomaamatta lähes kaikki liha on jäänyt ruokavaliosta pois ihan pakosta. Punaisessa lihassa on vain niin jumalattomasti kaloreita, sama kuin vetäisi aamupalaksi suklaamuroja.
Eihän suklaamuroissa ole erityisen paljon kaloreita jos ottaa normaalin annoksen aamupalaksi.
Vierailija kirjoitti:
{quote=Vierailija]Miksi jotkut syövät pelkkää kasvisruokaa vaikka paljon muutakin olisi tarjolla?
Lapsilla ja muilla holhouksenalaisilla on tällaisia ongelmia. Täysjärkiset aikuiset osaavat itse tehdä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla ja muilla holhouksenalaisilla on tällaisia ongelmia. Täysjärkiset aikuiset osaavat itse tehdä ruokaa.
"In your face, lihapäät."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos vaimoni on tehnyt selväksi, että keittiö on hänen tonttinsa, niin eipä sinne paljon mennä mestaroimaan. 'Ei voi kuvitellakaan, että meidän taloon voisi tuoda "kuolleita eläimiä".
Koska se on parempaa ja siitä jää parempi olo? Ihan sekasyöjä olen, mutta liharuoka ei vain ole kovin hyvää suoraan sanottuna ja siitä tulee inhottavan tunkkainen ja raskas olo, etenkin lämpimämmässä ilmanalassa.
No, kasvisruualla voin hyvin. Sekaruualla mulla oli jatkuvia vatsakipuja, ilmavaivoja, vuoroin ummetusta, vuoroin ripulia. Tutkimuksissa ei löytynyt muuta kuin vähän "hiekkaa" sapessa, eli pienenpieniä kiviä. Hoidoksi sain milloin mitäkin, josta ei ollut minkäänlaista hyötyä, esim. happosalpaajia ja jotain lääkettä sappikohtauksiin, joita minulla ei kuitenkaan edes ollut, oli vain lähes jatkuvaa kipua. Vegaanisapuskalla vatsa on kivuton ja niin hiljaa, että mietin joskus, että onkohan mulla mahaa enää ollenkaan.
Eli ei mun tarvi miettiä ollenkaan, että söisinkö tuon eläinpihvin vai kasvispihvin. Ajan myötä on myös käynyt niin, että eläintuotteet jo ajatuksenakin iljettää, raaka lihakin haisee aivan järkyttävältä. Inhottaa myös ajatus, että ne lihakimpaleet on osia jostain vielä äsken eläneestä eläimestä, jolla olisi oikeasti täysi oikeus elää. Eihän ihmisen ole mikään pakko syödä eläimiä, maailman pitkäikäisimmät ja terveimmät kansat syövät hyvin vähän tai ei ollenkaan eläimiä tai edes mitään eläintuotteita.
Ja sitten kolmanneksi: kasvisruoka vaan on niin älyttömän hyvää, maut on ihan toiselta planeetalta kuin jotkut paistetut lihaklöntit.