Miksi jotkut syövät pelkkää kasvisruokaa vaikka paljon muutakin olisi tarjolla?
Kommentit (30)
Olen sekaani, mutta jos lihaksi on tarjolla vain sianlihaa, niin ei kiitos. Silloin syön kasvisvaihtoehdon ja toki joskus muutenkin, esim. kasvislasagnen.
En oikein usko että lihansyöjät sanovat itseään sekaaneiksi, vegaanit käyttävät tuota nimitystä jostain syystä.
Voin syödä pieniä määriä lihaa ja kalaa, kunhan joku toinen valmistaa ruuan. Mua etoo lihan, kalan ja sisäelinten käsittely ja sen vuoksi en laita liha- ja kalaruokia itse.
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko että lihansyöjät sanovat itseään sekaaneiksi, vegaanit käyttävät tuota nimitystä jostain syystä.
Saat luvan alkaa uskoa, se on nimittäin leviämässä. Ja kyseessä ei ole niinkään lihansylöjä kuin SEKASYÖJÄ. Siksi ne kasviksetkin kuuluvat ruokavalioon ja monella isostikin.
Vierailija kirjoitti:
Olen sekaani, mutta jos lihaksi on tarjolla vain sianlihaa, niin ei kiitos. Silloin syön kasvisvaihtoehdon ja toki joskus muutenkin, esim. kasvislasagnen.
Täysin sama. :) Ja ei, en ole syömättä sianlihaa uskonnollisista syistä, en vaan pidä sen mausta (paitsi ehkä itsetehdyssä hernekeitossa).
Siksi kun toinen nisäkäs kuolleena oman kehon sisällä tuntuu inhottavalta.
Kasvisruokavalio on globaalin tuhon viimeisiä vouhotuksia!
Vierailija kirjoitti:
Mutta kalaa ja kanaa syöt ja esim matelijoita?
Vierailija kirjoitti:
No ei kai ny lihansyöjä itseään sekasyöjäksi sanoisikaan, duh.
Olen sekaani, mutta kun aloin laihduttaa, niin puolihuomaamatta lähes kaikki liha on jäänyt ruokavaliosta pois ihan pakosta. Punaisessa lihassa on vain niin jumalattomasti kaloreita, sama kuin vetäisi aamupalaksi suklaamuroja.
Miksi ihmeessä minä söisin jotain toista elävää olentoa, kun pärjään täysin hyvin ilmankin? Minusta ei olisi myöskään tappamaan ja nylkemään eläintä jotta saisin ravintoa, niin en koe sitä edes oikeudekseni.
Olen kasvissyöjä myös eläinsuojelun ja ilmaston vuoksi.
Ne saa siitä kicksejä. Kuvittelevat olevansa parasta A-luokkaa. Masokistisia maailmanhalaajia.
Ne saa siitä kicksejä. Kuvittelevat olevansa parasta A-luokkaa. Masokistisia maailmanhalaajia.
Olen kalaani. Harkitsen ryhtyväni munaaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika pahasti haiskahtaa alemmuuskompleksi sun kommentissa. Muutenkaan en oikein ymmärrä mitä masokistista on siinä, että syö mitä haluaa. Niinhän säkin teet?
Ap taisi provoilla. Käsitin otsikon olevan suunnattu sekasyöjille, jotka syövät kasvisruokaa kun tarjolla on muutakin.
Mutta ilmeisesti kyseenalaistitkin koko kasvissyönnin? Pööh.
Olen sekaani (ja käytän sitä termiä), mutta kasvisruoissa on todella paljon loistavia vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kalaa ja kanaa syöt ja esim matelijoita?
En.
koska se on hyvvää