Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hylättyjä kissoja niin paljon, että niitä joututaan lopettamaan jos sijaiskoteja ei löydy. :/

Vierailija
09.11.2018 |

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/719090-suomessa-jyllaa-kissak…

Keitä nämä ihmiset ovat jotka hylkäävät kissoja? Ovatko he vain normaaleja ihmisiä jotka eivät jaksa etsiä omaa kissaansa löytöeläintalolta?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt katit kotiin!

Vierailija
2/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miten tämä ongelma on meillä joka syksy, ja tänä vuonna tuntuu taas pahentuneen. Leikkauttamisen tärkeydestä, kesäkissoista ym. on kampanjoitu varmaan viimeiset 20 vuotta. Itse työskentelen paikallisella löytökissakodilla ja tuntuu turhauttavalta, että mikään ei ponnisteluista huolimatta muutu. Kaupunkimme maaseutukunnista tullut tänäkin syksynä useita populaatiota. Apua tarjotessamme sitä ei aina edes huolita. Eräskin kuulemma ennemmin ampuu ei-toivotut kissanpennut kuin antaa meidän auttaa ILMAISEKSI leikkauttamalla sukukypsät kissat, jotka palautettaisiin omistajalle leikkuusta toipumisen jälkeen. 

Täysin kesyjä ja kilttejä kissoja myös saapunut huostaamme, osa pahasti nälkiintyneitä,kun ovat olleet ilmeisesti koko syksyn itsekseen luonnon armoilla. Selvästi jonkun omia, kun ovat niin luottavaisia ihmisen suhteen. Haluaisin todella saada kasvot kaikille näille ihmisille, jotka näin julmasti kohtelevat eläimiä. On väärin, että tämänlainen piittaamattomuus ei johda minkäänlaiseen rankaisuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin naapurin rivitalossa asuu syrjäytyneitä ja yhdellä oli alkuvuodesta 2 kissaa ja nyt taas 9 kissaa. Ne sikiää keskenään ja tartuttaa sitten tauteja kun paskovat meidän pihalle lapsen hiekkalaatikolle tms. Viime vuonna luvan kanssa niitä lopetettiin ja nyt sama ongelma.

Vierailija
4/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimistä huolehtiminen on kallista, joten siinä voi olla syy siihen, että ihmiset hylkäävät lemmikkejään. Hankin 10 vuotta sitten eläinsuojeluyhdistyksestä kaksi kissaa ja niiden ruoat, hiekat jne. vievät todella paljon rahaa. Käydessäni työssä selvisin menoista, mutta pitkän syöpäsairauslomani aikana olen ollut pulassa mm. eläinlääkärilaskujen vuoksi. Onneksi läheiseni ovat auttaneet.

En ymmärrä, miksi maaseudulla ei leikkauteta eläimiä. Vaihtoehtoina ovat julma kissojen hukuttaminen tai villiintyneet kissalaumat.

Vierailija
5/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuttu, joka oli omien sanojensa mukaan kovin eläinrakas.

Sitten hän tarjosi minulle kissanpentua.

Kävin katsomassa sitä touhua; kaksiossa oli kaksitoista kissaa. Otin kaksi pentua.

Molemmat ovat nyt leikattu, rokotettu ja sirutettu. Ulkoilevat verkotetulla parvekkeella.

Siinä kissalaumassa oli 19 yksilöä, kun tuttava sai häädön ja eläimet toimitettiin tarhaan.

Vierailija
6/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miten tämä ongelma on meillä joka syksy, ja tänä vuonna tuntuu taas pahentuneen. Leikkauttamisen tärkeydestä, kesäkissoista ym. on kampanjoitu varmaan viimeiset 20 vuotta. Itse työskentelen paikallisella löytökissakodilla ja tuntuu turhauttavalta, että mikään ei ponnisteluista huolimatta muutu. Kaupunkimme maaseutukunnista tullut tänäkin syksynä useita populaatiota. Apua tarjotessamme sitä ei aina edes huolita. Eräskin kuulemma ennemmin ampuu ei-toivotut kissanpennut kuin antaa meidän auttaa ILMAISEKSI leikkauttamalla sukukypsät kissat, jotka palautettaisiin omistajalle leikkuusta toipumisen jälkeen. 

Täysin kesyjä ja kilttejä kissoja myös saapunut huostaamme, osa pahasti nälkiintyneitä,kun ovat olleet ilmeisesti koko syksyn itsekseen luonnon armoilla. Selvästi jonkun omia, kun ovat niin luottavaisia ihmisen suhteen. Haluaisin todella saada kasvot kaikille näille ihmisille, jotka näin julmasti kohtelevat eläimiä. On väärin, että tämänlainen piittaamattomuus ei johda minkäänlaiseen rankaisuun. 

Hyvä kirjoitus. Minäkään en ymmärrä kuinka tänä voi vielä tänäpäivänäkin näin iso ongelma. Juuri nuo asenteet kissojen leikkauttamista kohtaan ovat ihan käsittämättömiä.

Löysimme pari viikkoa sitten nälkiintyneen kissanpennun tienposkesta. Pentua ei ehditty pelastamaan, tilanne oli jo liian huono. Pieni raasu kuoli siskoni syliin, mutta kehräsi loppuun asti. Kuinka moni kuolee tuonne ulos hitaasti riutuen tai kissavihaajien kynsiin?

Vierailija
7/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimistä huolehtiminen on kallista, joten siinä voi olla syy siihen, että ihmiset hylkäävät lemmikkejään. Hankin 10 vuotta sitten eläinsuojeluyhdistyksestä kaksi kissaa ja niiden ruoat, hiekat jne. vievät todella paljon rahaa. Käydessäni työssä selvisin menoista, mutta pitkän syöpäsairauslomani aikana olen ollut pulassa mm. eläinlääkärilaskujen vuoksi. Onneksi läheiseni ovat auttaneet.

En ymmärrä, miksi maaseudulla ei leikkauteta eläimiä. Vaihtoehtoina ovat julma kissojen hukuttaminen tai villiintyneet kissalaumat.

Totta, eläinlääkärikulut ovat tosi kalliit ja nousseet viimeisten vuosien aikana älyttömästi vaikka eläinlääkärilalalla on kova kilpailu. Eikös semmoisen pitäisi ennemmin laskea hintoja? Mielestäni pitäisi jotenkin lailla säädellä joku hintakatto eläinlääkärikuluille, ettei eläimet jäisi hoitamatta rahan takia ja hylkäämisen sijaan kuitenkin vaihtoehto on etsiä eläimelle uusi koti, jos ei enää itse kykene lemmikistä huolehtimaan. 

Vierailija
8/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistynyt ja moderni maa 2018

kehitysmaan ongelmat..

Mikä lie siinä, että kaupunkilaiset edelleen haluavat kesäkissan? Ottakaa kissapehmolelu tai kissarobotti, ajaa saman asian, mutta ei tarvitse hylätä syksyn tullen.. Toivottoman matala älykkyystaso näillä kesäkissatehtailun osapuolilla.

Vierailija
9/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, eläinlääkärikulut ovat tosi kalliit ja nousseet viimeisten vuosien aikana älyttömästi vaikka eläinlääkärilalalla on kova kilpailu. Eikös semmoisen pitäisi ennemmin laskea hintoja? Mielestäni pitäisi jotenkin lailla säädellä joku hintakatto eläinlääkärikuluille, ettei eläimet jäisi hoitamatta rahan takia ja hylkäämisen sijaan kuitenkin vaihtoehto on etsiä eläimelle uusi koti, jos ei enää itse kykene lemmikistä huolehtimaan. 

Ehdottomasti kannatan, tekisitkö kansalaisaloitteen, kiitos!

Vierailija
10/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Henki pois kaikilta tuollaisilta kissoilta.

Voi raukkaparkaa, kuka sinua on kiusannut kun olit pieni ja puolustuskyvytön?

Vierailija
11/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi myös aikaa ja halua hoitaa eläimiä, mutta ei ole rahaa. On täysin käsittämätöntä, miten lapsuudessani kaikilla oli varaa pitää lemmikkiä, mutta nykyään se on eliitin harrastus. On niin sääli eläimiä kun olisi paljon heitä, jotka haluaisivat pelastaa, mutta eivät pysty. Eläinten hyvinvointi olisi mahdollista, mutta se on hinnoiteltu pois tavallisen ihmisen ulottumattomista.

On kylmässä yksin tärisevä eläin ja toisaalla tyhjä lämmin syli ja ojentuneet kädet, jotka haluaisi auttaa, mutta kun ei ole rahaa.

Vierailija
12/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat lait kuin Belgiassa on tulossa: pakollinen sterilointi kaikille lemmikkikissoille (kissankasvattajat ovat asia erikseen). Lisäksi kannattaisin myös pakollista sirutusta.

Kissa on nykyään aivan liian helppo ja halpa ottaa, ja siksi myös hylätä.

Niin ja elinikäinen ja valvottu eläintenpitokielto kaikille jotka hylkäävät eläimen tai kohtelevat sitä kaltoin. Ei mitään sääliä eikä poikkeuksia, vaan kerrasta poikki.

Keinoja kyllä löytyy vaikka kuinka, mutta ei löydy tahtoa.

Vierailija
13/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kommunismia, ei yksityisten yritysten hintaja voida alkaa rajoittamaan. Se on eläinlääkärien loppu samantien. Ihmisten on vain opeteltava kohtelemaan eläimiä kunnolla tai pysyttävä erossa eläimistä.

Vierailija
14/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Henki pois kaikilta tuollaisilta kissoilta.

Voi raukkaparkaa, kuka sinua on kiusannut kun olit pieni ja puolustuskyvytön?

Minua taas ei ole kiusattu mutta vihaan silti nurkkiini kuseksivia katteja.

Minunkin mielestäni ne pitäisi surutta lopettaa -eikä kissa todellakaan kuulu Suomen luontoon.

Vierailija
15/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkärillä on pitkä koulutus, korkea ammattitaito. He ovat palkkansa ansainneet.

Jokainen järkevä koiranomistaja ottaa eläinvakuutuksen. Eikö sitä saa kissalle?

Vierailija
16/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi myös aikaa ja halua hoitaa eläimiä, mutta ei ole rahaa. - - - On kylmässä yksin tärisevä eläin ja toisaalla tyhjä lämmin syli ja ojentuneet kädet, jotka haluaisi auttaa, mutta kun ei ole rahaa.

Jos on halu auttaa kodittomia kissoja mutta ei pysty varojen puutteessa ottamaan omaa, voisitko ryhtyä sijaiskodiksi? Eläinsuojeluyhdistykset korvaa kaikki juoksevat kulut (ruoka, hiekat, eläinlääkärit), joten siihen hommaan ei omaa rahaa tarvita. Tokihan sijaiskoti joutuu lopulta luopumaan hoivaamistaan kissoista, kun ne saa oman pysyvän kodin.

Vierailija
17/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat lait kuin Belgiassa on tulossa: pakollinen sterilointi kaikille lemmikkikissoille (kissankasvattajat ovat asia erikseen). Lisäksi kannattaisin myös pakollista sirutusta.

Kissa on nykyään aivan liian helppo ja halpa ottaa, ja siksi myös hylätä.

Niin ja elinikäinen ja valvottu eläintenpitokielto kaikille jotka hylkäävät eläimen tai kohtelevat sitä kaltoin. Ei mitään sääliä eikä poikkeuksia, vaan kerrasta poikki.

Keinoja kyllä löytyy vaikka kuinka, mutta ei löydy tahtoa.

Enää pitäisi tietää miten tuota kieltoa valvottaisiin... :)

Olisi meinaan aika synkkä sellainen yhteiskunta jossa noin tehtäisiin, hyi helvetti.

Mieti edes vähän.

Vierailija
18/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuttu, joka oli omien sanojensa mukaan kovin eläinrakas.

Sitten hän tarjosi minulle kissanpentua.

Kävin katsomassa sitä touhua; kaksiossa oli kaksitoista kissaa. Otin kaksi pentua.

Molemmat ovat nyt leikattu, rokotettu ja sirutettu. Ulkoilevat verkotetulla parvekkeella.

Siinä kissalaumassa oli 19 yksilöä, kun tuttava sai häädön ja eläimet toimitettiin tarhaan.

Meidän naapurin eläkevaarilla oli karmea lauma kissoja. En tiedä, mitkä niistä oli sen omia kissoja ja mitkä muuten vain seuraan liittyneitä, kun suurin osa niistä asui sen ulkorakennuksissa. Vaari joutui vähän aikaa sitten laitokseen, en tiedä mitä kissoille tapahtui. 

Vierailija
19/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten sädekehää kiillottamaan ja hakemaam rescue-kissaa ties mistä maailman kolkasta vaikka kotimaa kohta hukkuu kissoihin.

V i t u t t a a

Vierailija
20/34 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kommunismia, ei yksityisten yritysten hintaja voida alkaa rajoittamaan. Se on eläinlääkärien loppu samantien. Ihmisten on vain opeteltava kohtelemaan eläimiä kunnolla tai pysyttävä erossa eläimistä.

Mutta joku roti noille alati kallistuville lääkärimaksuille on pakko saada. Vai onko reilua että jossain viidessä vuodessa toimenpidemaksut on jopa kaksinkertaistuneet, vaikka uusia lääkäriasemia kumminkin putkahtelee kuin sieniä sateella. Eipä niille eläinlääkäreille riitä sittenkään asiakkaita, jos hinnoittelevat itsensä asiakkaiden saavuttamattomiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi