Minkälainen isä ei halua nähdä..
.. pientä vajaa 3v poikaansa isänpäivänä, vaan menee mieluummin töihin.. olisi kuitenkin ollut mahdollisuus toivoa päivä vapaaksi. Taitaa sunnuntailisät vaan kiilua silmissä :((
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttären isä ei ole nähnyt häntä, siis halunnut tavata, kymmeneen vuoteen. Yksi työilta kuulostaa kovin pieneltä syyltä moittia isää, joka kuitenkin on lapsensa elämässä.
Tsemppiä tyttärelle! Tuo jättää jälkensä mutta välittävä äiti voi korjata paljon.
-saman kokenut kuin tyttäresi
Voi kiitos empatiasta ja toivon sinulle kaikkea hyvää : )
Isänpäivä on täysin kaupallinen "juhla", eikä sillä oikeastaan ole paljonkaan tekemistä isyyden kanssa tai sen, välittääkö isät lapsistaan tai lapset isistään.
Eiköhän tärkeintä ole se arkipäivän välittäminen ja huolehtiminen. Ap:n lapsi on vielä aika pienikin, eikä varmasti osaa olettaa olevan jonkun isänpäivän, ellei sitä hänelle tolkuteta päähän. Nyt taitaa olla niin, että lapsen äidille tämä asia olisi jostain syystä tärkeämpi, mikä lie syy onkaan, sen voi jokainen miettiä.
Ap ei myöskään kertonut, mikä miehen tilanne on nykyisin. Onko hänellä jo uusi perhe, jossa myös kaivataan isää. Minusta kieltäytyminen isänpäivävietosta on ihan ok. Miehellä on töitä. Hän ei yhden kaupallisen päivän vuoksi ala vekslaamaan työvuorojen kanssa. Mies ei töiden jälkeen jaksa lähteä ajamaan enää mihinkään.
Ja sinun luoksesi Ap:ko hänen piti tulla juhlimaan? Sielläkö odottelisit kakun kanssa? Oliko siis kyse sittenkin siitä, että sinä et saanut häntä vieraaksesi lämmitelläksesi ehkä suhdetta uudelleen tai näytelläksesi niiiin hyvää äitiä?
Itse olen kahden lapsen äiti. Lapset jo muuttaneet kotoa. En puutu sen enempää lasten kuin miehenkään kannalta isänpäivän viettoihin. Olen luvannut tehdä täytekakun, tuli lapsia käymään tai ei. Aina hekään eivät pääse, eikä mies kauheasti tunnu perustelevan isänpäivästä, koska hän on jokaisena vuoden päivänä isä. Olen itse samaa mieltä äitienpäivästä. On kivaa saada lapsilta vaikka ihan arkena tekstari, jonka perässä lukee "Olet rakas" tms. ja saan vastata samalla mitalla :D En kaipaa elämään pakollisia kaupanjuhlimispäiviä.
Ihan on yhteistuumin päätetty lapsen teosta.
Ihmettelen vain miksei sitten näe lastaan useammin, mahdollisuudet hänellä siihen kuitenkin on.
Jotenkin ihan turha minulle sitten itkeä, kun on lasta ikävä. Tiedä siitä rakkaudestakaan..
Mut nää on näitä jotka jättää vastuunkantamisen muiden harteille, vaikka ihan yhtä velvollisia olisivat hoitamaan.
- ap