Miksi mun kommentti meni hyväksyttäväksi?
Olen harvakseltaan kommentoinut vuosien aikana, ehkä max kymmenen vastausta per vuosi. Mun mielestä aiemmin kommentit on van julkaistu, mutta äsken tuli ilmoitus, että viestisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen. Onko käytäntö muuttunut vai olenko sanonut jotain sopimatonta?
Kommentit (10)
Siellä on ollut joku triggeri-sana. Pitää vaan palata muokkailemaan viestiä ja katsoa, millä kokoonpanolla menee läpi. Siellä on aika randomeita välillä, ketjusta ja modesta ja mahdollisestimplaneettojen asennosta riippuu tarkastuskäytännöt. Koneellistettua tietysti, mutta jokuhan ne on koodannut ja sitä ennen ideoinut.
Kuka vuotaisi noi moderaattorin sanalistat. Mulla jäi viesti julkaisematta pelkästään kun oli tekstissä s a n o m a k o n s e r n i l l e k i n työskentelevän toimittajan sukunimi ja hänen firmansa nimi.
Aika noloo..
Nykyään aika moni sana aiheuttaa automaattisesti sen, että kirjoittamasi on "epäilyttävä". Ihan sama mikä asiayhteys, eli todellisuudessa monesta asiasta av:llä ei saa puhua. Ei sanoa ääneen. Ihan varmuuden vuoksi.
K os ka pit ää op e tell a ki rj oi tt amaan nä in. Kopioi viestisi aina ennen lähetystä ja jos jää hyväksyntään niin laita välilyöntejä väliin.
Vierailija kirjoitti:
K os ka pit ää op e tell a ki rj oi tt amaan nä in. Kopioi viestisi aina ennen lähetystä ja jos jää hyväksyntään niin laita välilyöntejä väliin.
Aina ei auta sekään. Kokeiltu on.
Jos ketjulla on jokin hälytys 🚨-leimavalpastus ylläpidolla päällä, sinne ei sallita oikeastaan muuta kuin juu- ja jaa-kommentit. Vaikka miten välilyöntejä ja vieraita merkkejä laittaisi kirjaimia sekoittamaan. Joskus tietyt kansallisuudet on kiellettyjen listalla. Toisinaan nimet, käsitteet, historialliset tapahtumatkin.
Ei se mihinkään tarkastukseen mene, se POISTETAAN. Kukaan ei niitä lue ja tarkista.
Sinakin seuraavat sanat tekee poiston:
U-li
In-cel
Kos-to
Am-pua
Tur-paan
Tap-paa
Kos-taa
Nää on ihan nsurettavia estoja. Esim omasta narskuisästäni kirjoitin että se haluaa aina kos-taa jos joku on eri mieltä kuin hän. Viesti oli aivan viaton ja sensuuriin meni.
Mutta! Kun saat tuon ilmoituksen (viesti hyväksytään tarkistuksen jälkeen) voit back-napilla palata tekstiisi ja poistaa kirlletyn sanan. Et menetä koko tekstiä siis, vaan korjaat sensuurisanat ja lähetät udelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mihinkään tarkastukseen mene, se POISTETAAN. Kukaan ei niitä lue ja tarkista.
Sinakin seuraavat sanat tekee poiston:
U-li
In-cel
Kos-to
Am-pua
Tur-paan
Tap-paa
Kos-taaNää on ihan nsurettavia estoja. Esim omasta narskuisästäni kirjoitin että se haluaa aina kos-taa jos joku on eri mieltä kuin hän. Viesti oli aivan viaton ja sensuuriin meni.
Mutta! Kun saat tuon ilmoituksen (viesti hyväksytään tarkistuksen jälkeen) voit back-napilla palata tekstiisi ja poistaa kirlletyn sanan. Et menetä koko tekstiä siis, vaan korjaat sensuurisanat ja lähetät udelleen.
Tämä on ainut tapa.
Samaa ihmettelin pari päivää sitten, kun kirjoitin johonkin hyvin neutraalin vastauksen. Aihe oli joku asumiseen liittyvä ja oikeasti en löytänyt kirjoittamastani yhden yhtä väärää sanaa. Otin sen aina backillä takaisin ja muuttelin sanan pari, mutta kun sittenkään ei mennyt läpi, niin annoin olla. Seuraava viesti kyllä meni ihan ongelmitta läpi.
Ah distelu on myös välillä kielletty sana. Vastasin aihetta koskevaan ketjuun jossa ko. sanaa käytettiin joka viestissä. Minun viestini meni kuitenkin poistoon, kunnes muokkasin ah distelu -sanaa. Logiikka? Ei sitä ole.
Sinut on luokiteltu epäilyttäväksi tyypiksi ja olet seurannassa 👀