Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia epäkohtia, jopa laittomuuksia töissä olet kohdannut?

Vierailija
09.11.2018 |

Millaisia epäkohtia jopa laittomuuksia töissä olet kohdannut? Yksityisellä vai julkisella puolella? Tuodaan kaikki epäkohdat esille.
Suomessa on laki mutta sitä ei noudateta. Omien oikeuksien puolustaminen mahdotonta. Johdetaanko teillä pelolla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdetaan.

Vierailija
2/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut laittomasti määräaikainen kymmenen vuotta. Laittomuuden voi todeta esimerkiksi lukuisista työnantajan hyväksymistä kehityskeskusteluista. Kolme kertaa olen asiasta maininnut esimiehelle. Toisaalta minulle kelpaa irtisanomistilanteessa kahden vuoden palkka ja kun yt-neuvottelut järjestetään yleensä alkuvuoden aikana, niin ei vakituisilla oikeastaan ole kuin näennäisesti parempi turva. Kolme kertaa yt-neuvotteluissa on vakituisia irtisanottu ja minä olen jäänyt taloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta pahin epäkohta ollut ja on edelleenkin, että pomo vaatii tekemään töitä!

Mä vaan mielummin näpräisin puhelinta ja haaveilisin hauskoista asioista.

😉

Vierailija
4/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei osta turvakenkiä vaikka työ vaatisi ne. 

Työterveyshuoltoa ei ole.

Palkka on alle tes ja tulee usein myöhässä.

Sairaslomatodistuksia säilytetään pomon huoneen pöydällä jossa kuka tahansa voi nähdä ne.

Sairaslomien syyt juorutaan muille ja haukutaan sairastavaa.

Tässä nyt alkuun. Toivottavasti haaveeni toteutuu ja pääsen täältä pian pois, opiskelemaan parempiin hommiin.

Vierailija
5/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet työvuorolistat sai AINA vasta 1-3 päivää ennen edellisten loppumista jatkuvista kyselyistä ja huomautuksista huolimatta, koska esimies "ei ehtinyt" tehdä niitä ajoissa, vaikka TES:in mukaan pitäisi aina olla kuluvan viikon lisäksi jo kaksi seuraavaa tiedossa. No tuo onneksi oli vain väliaikainen noin 6 kuukauden mittainen työruoeama ja jäi myös siinä firmassa sen esimiehen viimeiseksi pestiksi, kun työn päätyttyä teimme kaikki alaiset yhdessä valituksen. Ja yksityinen ala, mutta ketjufirma.

Vierailija
6/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiössä rikkinäisiä sähkölaitteita yms ja todella likaista, koska niin kiire ettei ehdi esim.lattiaa pestä ikinä kunnolla..sai pelätä ettei liukastu. Kun menin töihin sanottiin, että täällä ei sitten kukaan ole poissa lasten takia, että on täällä muillakin lapsia ja isät/mummot/naapurit jää kotiin jos sairastuu, mutta meiltä ei olla pois lapsen takia😳 Ja kun tulin raskaaksi ja jäin poissa sanottiin, että ei ois palkattu jos ois tiedetty,että vielä haluat lapsia..ei en palaa tuohon paikkaan. Iso yksityinen firma tämä..

Vierailija
7/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä firmassa oli vuosikaudet sovellettu vuosilomalakia väärin, eli työntekijöille oli annettu liian vähän lomaa. Uutena työntekijänä kiinnitin tähän huomiota ja arvatenkin työsuhde purettiin koeajan perusteella. TE-toimistossa oltiin sitä mieltä, että olin toiminut oikein ja karenssia ei tullut. Firma menikin sitten nurin ja näkyy toimitalo olevan myynnissä.

Vierailija
8/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkavalinnar tehdään pärstäkertoimella. Ammattitaidolla, työkokemuksella, koulutuksella ei mitään väliä. Kuka nuolee eniten esimiehiä, saa viran. Jos sanoo vastaan, puolustaa omia oikeuksia tms, työt loppuu samantien. Lomia ei saa pitää muuta kuin silloin kun pomolle sopii. Sijaisilla ei mitään oikeuksia, pelkkiä velvollisuuksia. Sijaisia pyöritetään jopa 10 vuotta ilman vakinaistamista. Koneisto on iso ja vahva. Yksilö ei voita valituksia koskaan. Ei edea oikeudessa. Laki on laki mutta sen voi aina ohittaa.

Vierailija
9/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupomo varastaa työpaikalta.

Pikkupomo nöyryyttää työntekijöitä.

Kaikista terveistä työntekijöistä ylimääräinen tuplapalkallinen vuoro tarjotaan jalka paketissa olevalle heti ensimmäisenä joka ei luonnollisesti pysty tekemään seisoma/kävelytyötä 100% tehokkuudella. Toiminta ei mitenkään loogista eikä firman edun mukaista.

Työnantaja sanoo mustaa valkoisella palkitsevansa hyvät työntekijät esimerkiksi positiivisesta asiakaspalautteesta, mutta ei tee niin. Tulee kusetettu olo.

Työnantaja ei hommaa turvakenkiä ajoissa jonka takia työtapaturma.

Työnantaja johtaa harhaan sopimuksen allekirjoitushetkellä.

Työnantaja nauraa ivallisesti päin naamaa työtapaturman kokeneelle työntekijälle ja sanoo että toi oli sun kohtalosi.

Työnantaja lavastaa työntekijän varkauden ja työpaikalta myöhäsymisen jotta voi antaa kenkää.

Työnantaja ei maksa kokonaisuudessaan palkkaa tehdystä työstä vaan saa itse laskea ja periä palkkojaan jälkikäteen.

Työnantaja yrittää kusettaa itselleen vakuutuksen työntekijälle maksamat sairauspäivärahat.

+ onhan noita.

Vierailija
10/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä mieshenkilö. Lomia pitämättä, samoin ansaittuja vapaapäiviä. Liikaa joutuu joustamaan kun pienehkö firma.

Vierailija
11/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alettaisiin johdattaa pelolla niin kaikki voidaan taltioida ja imuroida.

Vierailija
12/12 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alettaisiin johdattaa pelolla niin kaikki voidaan taltioida ja imuroida.

Nykyään vissiin jopa kirjainpainallus voodaan identifioida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän