Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies pyyhki tiskirätillä lattiaa

Vierailija
09.11.2018 |

Eilen illalla paistettuaan kanaa mies oli siivoamassa keittiötä, kun kanasuikalepaketista lurahti sitä kudosnestettä lattialle. Mies nappasi tiskirätin ja suit sait alkoi pyyhkiä lattiaa sillä! Kysyin, että mitä helv... hän on oikein tekemässä, puolustautui sillä että pyyhitäänhän sillä likaisia pöytiäkin. Juu pöytiä! Ei oikein tajunnut pöydän ja lattian eroa, vaikka totesin ettei kyllä pöydän päällä ole usein kävelty sellaiset hikisukat jalassa, joissa on ties mitä hiekkaa ja karvoja pohjassa. Suuttui vielä kun huomautin salmonellasta ym. pöpöistä, joita elää raa'assa kanassa ja niiden leviämisestä tiskirätin kautta.

Ei, en ole ylihygieeninen (eihän meillä muuten tiskirättiä käytettäisikään ;D), mutta alkoi kauhistuttaa miehen hygieniatietämättömyys tai -välinpitämättömyys. Mitäköhän muuta hän mahtaa tehdä, kun silmä välttää? Leikkaa raakaa lihaa ja salaattia samalla leikkuulaudalla? Pitäisiköhän mies laittaa hygieniapassikurssille?

Onko muilla kokemusta asiasta, haluan nyt kauhistella muidenkin miesten tai läheisten aivopieruilla.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli sinulta pahemman luokan aivopieru. Itsekin olen tavattoman monta kertaa pyyhkinyt tiskirätillä lattiaan ja kiikuttanut sen tämän jälkeen pyykkikoriin. Vai onko sinulla tapana pyyhkiä pöytiä samalla rätillä montakin kertaa?

Kiikutatko wiledan pyykkikoriin? Keneltähän nyt tuli se aivopieru? En ole ap, mutta myöskään minä en luutua lattioita tiskirätillä ja toivon totisesti, ettei myöskään mieheni toimi näin. Sitä varten on talouspaperi jos jotakin turahtaa lattialle.

Ei kaikki tiskirätit ole kangasrättejä!

Oksennus. Muistan tuon wiledan hajun lapsuudesta liiankin hyvin.

Mikä on "wiledan haju"? Tarkoitatko liian harvoin pestyn rätin hajua? Kyllä sen wiledan saa pestä ihan niin usein kuin haluaa.

Sen voi sittenkin kiikuttaa pyykkikoriin?

Siis tarkoittaako tämä sitä, että luulet, ettei wiledaa voi pestä? Kyllä sen voi.

Vierailija
22/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tästä asiasta kokemuksia. Pyyhin tiskirätillä usein lattiaa ja sen jälkeen pesen tiskirätin astianpesuaineella.

Hassua minusta on se, että tämmöisestä asiasta väännetään juttua.

Palstalla voisi kivasti keskustella mistä vain, mutta aloittajan pitkä viesti asiasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli sinulta pahemman luokan aivopieru. Itsekin olen tavattoman monta kertaa pyyhkinyt tiskirätillä lattiaan ja kiikuttanut sen tämän jälkeen pyykkikoriin. Vai onko sinulla tapana pyyhkiä pöytiä samalla rätillä montakin kertaa?

Kiikutatko wiledan pyykkikoriin? Keneltähän nyt tuli se aivopieru? En ole ap, mutta myöskään minä en luutua lattioita tiskirätillä ja toivon totisesti, ettei myöskään mieheni toimi näin. Sitä varten on talouspaperi jos jotakin turahtaa lattialle.

Nostalgiaa. En ole kuulutkaan noista wiledoista sitten 70-luvun. :D

No millainen rätti sulla sitten on?

Mikrokuituliina.

Vierailija
24/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksennus. Muistan tuon wiledan hajun lapsuudesta liiankin hyvin.

Mikä on "wiledan haju"? Tarkoitatko liian harvoin pestyn rätin hajua? Kyllä sen wiledan saa pestä ihan niin usein kuin haluaa.

Sen voi sittenkin kiikuttaa pyykkikoriin?

Siis tarkoittaako tämä sitä, että luulet, ettei wiledaa voi pestä? Kyllä sen voi.

En minä näin luule vaan ketjun alussa joku kysyi kiikutatko viledan pyykkikoriin :D

Vierailija
25/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pyyhin. En ole koskaan ymmärtänyt miksi ei saisi. Tosin meillä on puhtaat lattiat.

Vierailija
26/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt suhteellisuudentajua kehiin. Sulla on sentään mies, joka osallistuu ruuanlaittoon ja jopa siivoaa sotkunsa! 

Vierailija
27/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka harvoin teillä niitä lattioita oikein pestään?

Veikkaan, että teidän lattioissa on vähemmän pöpöjä kuin teidän pöydissä. Se, että sama rättii kastuu, kuivuu useita kertoja on oikein oivallinen pöpöpesä. 

Vierailija
28/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka harvoin teillä niitä lattioita oikein pestään?

Veikkaan, että teidän lattioissa on vähemmän pöpöjä kuin teidän pöydissä. Se, että sama rättii kastuu, kuivuu useita kertoja on oikein oivallinen pöpöpesä. 

Tai vaihdetaan sukkia? :D

Vierailija
29/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm...mitäköhän tautia hikiset sukat levittää?

Vierailija
30/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinoh...meillä offiisilla vaihtui siivouspalveluiden tuottaja. Uusi väki on niin tehokasta, ettei käytä aikaa esim suojakäsineiden vaihtoon kun siirtyvät vessajynssäämisestä kahvikomeron siivoamiseen ja samoilla räteilläkin näemmä vetävät.

Vierailija
31/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pyyhin samalla rätillä pöydät ja lattiat ja pesen vasta kun alkaa haista pahalle, saatanpyyhkiä nenänkin samaan rättiin jos se on kuiva, mitä väliä hei, ja samalla veitsellä leikataan kaikki lihat ja kalat ja vihannekset eikä tuu pestyä leikkuulautaa koskaan. se on ihan sama. joskus otan lattialta kuivunutta ja paistettua lihaa ja syön ne, ei mitään bakteereja voi olla koska ne on kuivalihaa

Vierailija
32/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

swipe up.

Vierailija
33/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni teko samoin. Huomautin asiasta. Hän moitti mua vihaisesti, että miksen pidä lattioita sitten tarpeeksi puhtaana, että niitä voi putsata tiskirätillä. Olis pitäny heittää pihalle tuo mies silloin. Olin tyhmä.

Vierailija
34/43 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heitän wettexin sieniliinan pesukoneeseen jos sillä olen lattiaa pyyhkinyt. Sitten se vanha jää siivousrätiksi jonka voi huoletta heittää roskiin esimerkiksi vessan pesun jälkeen tai pestä uudelleen. Mulla itseasiassa roikkuu pesukoneen päällä pesupussi johon heitän likaiset liinat ja mikrokuituliinat odottamaan pesua 95 asteessa.

Vierailija
35/43 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän vain talouspaperia - en omista tiskirättiä ollenkaan

Vierailija
36/43 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä?! Tiskirätti pyykkikoriin?! Kai peset sen rintaliivien kanssa!

En ikinä pese koneessa muutaman sentin maksavaa tiskirättiä.

Vierailija
37/43 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä heitän wettexin sieniliinan pesukoneeseen jos sillä olen lattiaa pyyhkinyt. Sitten se vanha jää siivousrätiksi jonka voi huoletta heittää roskiin esimerkiksi vessan pesun jälkeen tai pestä uudelleen. Mulla itseasiassa roikkuu pesukoneen päällä pesupussi johon heitän likaiset liinat ja mikrokuituliinat odottamaan pesua 95 asteessa.

Herätkää nyt, aivopierut!

Vierailija
38/43 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tiskirättiä ei saisi pestä pesukoneessa?

Vierailija
39/43 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tiskirättiä ei saisi pestä pesukoneessa?

Miksi pitäisi? Halpa riepu jonka voi pestä vaikka kloriitilla jos ei raaski vaihtaa uuteen. Mua yököttää ajatuskin laittaa tiskirätti pesukoneeseen. Pesettekö yhden tiskirätin kahden tunnin ohjelmalla. Ei jes sus. Tiskirätin rasvat jää pesukoneeseen,

Vierailija
40/43 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakin pestään tiskirätit. Hölmöähän se olisi heittää yhden käytön jälkeen roskiin. Pesen usein esim. vaippapyykin seassa. Sitten kun ovat tosi kuluneita, siirtyvät vessojen siivoukseen tai pyörähuoltoon ja sieltä roskiin.