Voisitteko kuvitella vuokraavanne huonetta miljoonakaupungista?
Siis elävänne ja työskentelevänne kaupungissa, jossa työssä käyvät vuokraavat huonetta samoin kuin opiskelijatkin. Studioihin varaa vain hyvätuloisilla pariskunnilla. Esimerkkinä vaikka Lontoo/New York.
Kysyn mielenkiinnosta, sillä itselläni alkaa seinät kaatumaan päälle vaikka hyvin vähän aikaa kotona vietänkin. Olen 25 eikä nimissäni ole koskaan ollut omaa keittiötä vessasta puhumattakaan :D. En malta odottaa Suomeen muuttamista ja sen vessan saamista ... !
Kommentit (16)
Olen asunut suurkaupungissa pienessä huoneessa. Olosuhteet olivat samat kuin sulla nyt. Arvostin sen keikan jälkeen sisävessaa ihan eri tavalla kuin ennen sitä.
Voisin. Kaikkeen tottuu, varsinkin jos on hyvä syy ja innostavaa tekemistä jossain asuinpaikassa.
Ja toisaalta, aikansa kutakin. Uusia kokemuksia kohti, eikös?
N43
Minulla oli oma kolmio Helsingissä kun muutin Lontooseen. Jaoin siellä asunnon neljän muun ihmisen kanssa. Alkuun se oli vähän outoa, mutta yllättävän äkkiä siihen tottui.
Sinkkuna se oli helppoa, nykyisin aviksessa olevana se ei enää kävisi päinsä. Mielummin vaikka oma yksiö meille kahdelle. Siitäkin huolimatta, että sitäkin tuli huonolla menestyksellä entisen avovaimon kanssa nuorena kokeiltua.
En pitkäaikaisesti. Muutaman kuukauden kyllä, kun tietäisin sen loppuvan pian.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut suurkaupungissa pienessä huoneessa. Olosuhteet olivat samat kuin sulla nyt. Arvostin sen keikan jälkeen sisävessaa ihan eri tavalla kuin ennen sitä.
Itse osasin arvostaa sitä ennen tätä, sillä köyhien vanhempien kanssa majailtiin perintömökillä yhden leudon talven verran ja kunnon vessan näin vain alakoulussa :D... Jaan vessan toisen tytön kanssa. Sitä aikaisemmin 6 muun ihmisen kanssa, se oli inhottavaa. Nykyään onneksi ok. Miten sinulla oli? :)Ap.
En. Tunnen luottamuspulaa kaikkia kohtaan, vuokralaiset kuitenkin rikkovat ja tuhoavat huoneen.
Kyllä sen nuorena sinkkuna kesti vaikken erityisesti kimppakämpässä asumisesta nauttinutkaan, toisaalta olisi varmaan ollut aika yksinäistä asua yksin alkuaikoina kun ei vielä ollut omaa kaveripiiriä
Asun Lontoossa ja nykyään mulla on jo perhe ja asutaan isossa kodissa, enkä halua meille edes aupairia kun en tahdo enää jakaa muiden kuin puolison ja lapsien kanssa.
Voisin kyllä. - Ja kun katson esim. Helsingin asuntojen vuokria, niin olen kyllä aatellu myös Stadin asemasta, jotain muuta oikeaa miljoonakaupunkia työskenetelypaikkana, niin saisin taas vähän suhteellisuutta siihen, miten Suomessa asunnot on mm. monella opiskelijalla käsittämätöntä luksusta moneen muuhun paikkaan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen nuorena sinkkuna kesti vaikken erityisesti kimppakämpässä asumisesta nauttinutkaan, toisaalta olisi varmaan ollut aika yksinäistä asua yksin alkuaikoina kun ei vielä ollut omaa kaveripiiriä
Asun Lontoossa ja nykyään mulla on jo perhe ja asutaan isossa kodissa, enkä halua meille edes aupairia kun en tahdo enää jakaa muiden kuin puolison ja lapsien kanssa.
Oho, kuinka iso ja minkälaisella alueella? Kyllä kateellisena kuolaan Hampsteadin kartanoita kun niiden ohi usein kävelen.
T. Toinen lontoolainen, tosin mulla pikkukoppi täällä pohjoisessa.
Vierailija kirjoitti:
En. Tunnen luottamuspulaa kaikkia kohtaan, vuokralaiset kuitenkin rikkovat ja tuhoavat huoneen.
Häh? Sulla olis tietty avain huoneesees ja saisit sen lukkoon esimerkiks suihkuttelujen ajaks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, kuinka iso ja minkälaisella alueella? Kyllä kateellisena kuolaan Hampsteadin kartanoita kun niiden ohi usein kävelen.
T. Toinen lontoolainen, tosin mulla pikkukoppi täällä pohjoisessa.
Siis ihan tavallinen Victorian-aikainen terrace (3 kerrosta ja neljä makkaria) ei tosiaan mikään kartano. 🙂
Mutta iso meidän perheen tarpeisiin. SW6 alueella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä au pairilla on asian kanssa? Eihän sellainen kai ole pakollinen? Vai onko teillä au pair, jolla on asunto muualla?
Sitä varten pitäisi ensin omistaa se huone enkä ole aikeissa sijoittaa moiseen. En kyllä myöskään halua asua isossa kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä au pairilla on asian kanssa? Eihän sellainen kai ole pakollinen? Vai onko teillä au pair, jolla on asunto muualla?
Au pair kommentti oli tuomassa lisäväriä siihen etten halua jakaa kotiani enää vaikka se olisi kuinka järkevää.
Au pair helpottaisi nimitäin tosi paljon meidän arkea, jos au pair asuu muualla se ei ole enää aupair vaan nanny ja kustannukset vähintään viisinkertaiset.
En. Jo tuo ihmismäärä olisi mulle se iso no no.