Helsinkiläislukiossa levisi risteilylle suunniteltu peli – pisteytetty tehtävälista järkytti Silja Serenaden henkilökunnan: ”Mauttomuuden rajan yli”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005893008.html
Kaikenlaista sitä nykyipanat keksii. *facepalm*
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
yo kirjoitti:
Juuri tälläisten lapamatojen takia jopa vanhemmillekkin olin tekemässä IHAN sovintoa, etten suostuisi menemään risteilylle
1. Ihmisen IQ tippuu kuin Concordia kylkeen. Kaikki vuodet lukiossa vietetty ovat raaka totuus mitä rahantuhlausta joidenkin opetus oli.
2. En halua olla mukana häpäisemässä omaa kunniaa.
3. En haluaisi kuolla laivaan jos kapteenikin on joutunut 1. tilanteeseen
4. Rahantuhlausta... on selkeämmin paljon halvempaa ja turvallisempaa juoda itsensä kaatokänniin keskellä kaupunginkatua alasti poliisien takavarikoidessa lompsasi, kuin olla "sinä hetkenä" laivalla.
Itse kun olen opiskellut laivojen historiaa ja niiden kolareita ja niitä varten asetettuja korjauksia, voin vaan vakuuttaa, että tyhmyys on laivalla aina läsnä. Olen mielelläni maalla juomassa simaa kun laiva uppoaa ja tyhmimmät ihmiset sitten istuu kannella miettien millä uudella tavalla he imee "bissensä".
t. Rehti YlioppilasTämä kuulosti enemmänkin ylimieliseltä ylioppilaalta kuin rehdiltä sellaiselta...
Ei tuo kuulostanut ylioppilaalta ollenkaan, tai sitten taso on laskenut enemmän kuin osasin odottaakaan. Noin huono ja epäselvä ilmaisu ylioppilaalla? ”Laivojen kolareita ja niitä varten asetettuja korjauksia”???” ”Ihmisen IQ tippuu kuin Concordia kylkeen” - mitä tuo edes tarkoittaa? ”...jopa vanhemmillekkin [sic!] olin tekemässä IHAN sovintoa etten menisi risteilylle” - WTF?? Ja niin edelleen, ad nauseam.
Vierailija kirjoitti:
Silja Line tekisi oikein, jos antaisivat porttarin kyseisen lukion oppilaille.
Porttikiellot tulee joka vuosi, ne vaihtaa aina varaajan nimeä. Joskus on "XXX:n urheiluseura", joskus "XXX:n veneilyseura" yms.
Mäkin voisin jäädä laivasta Maarianhaminassa ja aika moni jääkin, joten so?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yo kirjoitti:
Juuri tälläisten lapamatojen takia jopa vanhemmillekkin olin tekemässä IHAN sovintoa, etten suostuisi menemään risteilylle
1. Ihmisen IQ tippuu kuin Concordia kylkeen. Kaikki vuodet lukiossa vietetty ovat raaka totuus mitä rahantuhlausta joidenkin opetus oli.
2. En halua olla mukana häpäisemässä omaa kunniaa.
3. En haluaisi kuolla laivaan jos kapteenikin on joutunut 1. tilanteeseen
4. Rahantuhlausta... on selkeämmin paljon halvempaa ja turvallisempaa juoda itsensä kaatokänniin keskellä kaupunginkatua alasti poliisien takavarikoidessa lompsasi, kuin olla "sinä hetkenä" laivalla.
Itse kun olen opiskellut laivojen historiaa ja niiden kolareita ja niitä varten asetettuja korjauksia, voin vaan vakuuttaa, että tyhmyys on laivalla aina läsnä. Olen mielelläni maalla juomassa simaa kun laiva uppoaa ja tyhmimmät ihmiset sitten istuu kannella miettien millä uudella tavalla he imee "bissensä".
t. Rehti YlioppilasTämä kuulosti enemmänkin ylimieliseltä ylioppilaalta kuin rehdiltä sellaiselta...
Ei tuo kuulostanut ylioppilaalta ollenkaan, tai sitten taso on laskenut enemmän kuin osasin odottaakaan. Noin huono ja epäselvä ilmaisu ylioppilaalla? ”Laivojen kolareita ja niitä varten asetettuja korjauksia”???” ”Ihmisen IQ tippuu kuin Concordia kylkeen” - mitä tuo edes tarkoittaa? ”...jopa vanhemmillekkin [sic!] olin tekemässä IHAN sovintoa etten menisi risteilylle” - WTF?? Ja niin edelleen, ad nauseam.
Ei kaikki kirjoita L:ää äidinkielestä eikä se johdu pisteidenlaskusysteemistä. Täällä kirjoittavilta porvoolaisilta toivoisi kuitenkin hieman sujuvampaa ajatuksenjuoksua ja ulosantia.
Ihan niinkuin kukaan noita älyttöminpiä ja vaarallisimpia tehtäviä lähtisi oikeasti suorittamaan. Eiköhän ne ole ihan huumorimielellä listaan kirjoitettu.
Omalta lukioristeilyltäni muistan "hulluimmat" asiat: joku joi baarissa pöytiin jätettyjä juomanloppuja (hyi), jotkut suomenruotsalaisabit varasti buffan snapsikärrystä snapseja (hyihyi), ja eräs nuorimies kähvelsi totaalikännissä taxfreestä ostoskärryt, vei ne hyttiinsä, sai jollain ilveellä nostettua ne yläpetiin, ja lopulta oksensi kaikkien muiden sänkyyn paitsi omaansa (superhyi)
Vierailija kirjoitti:
Ihan niinkuin kukaan noita älyttöminpiä ja vaarallisimpia tehtäviä lähtisi oikeasti suorittamaan. Eiköhän ne ole ihan huumorimielellä listaan kirjoitettu.
Omalta lukioristeilyltäni muistan "hulluimmat" asiat: joku joi baarissa pöytiin jätettyjä juomanloppuja (hyi), jotkut suomenruotsalaisabit varasti buffan snapsikärrystä snapseja (hyihyi), ja eräs nuorimies kähvelsi totaalikännissä taxfreestä ostoskärryt, vei ne hyttiinsä, sai jollain ilveellä nostettua ne yläpetiin, ja lopulta oksensi kaikkien muiden sänkyyn paitsi omaansa (superhyi)
Niistähän saa eniten pisteitä. Jollekin voi olla kiva idea yllyttää yllytyshullua kaveria tekemään jotain päätöntä - se taitaa olla listankin pointtina. Pikkutehtävät ajateltu tehtäviksi, vaativammat mallilla todella hullua jos joku tekee.
Tuollaisen listan tekijä ei välttämättä ajattele, että yllyttää niihin tekoihin. Taitaa yllyttäjät yleensäkin unohtaa olevansa jo siinä tilanteessa osallisina jos vahinkoa sattuu. Vahinkojen jälkeen yllytys kuitenkin punnitaan syyttäjän toimesta. Jos kunnon vahinkoa sattuu ja kun listat on netin avulla helposti yhdistettävissä yksittäisiin tekijöihin ja koneisiin, voi vitsin ja yllytyksen välistä rajaa joutua pohtimaan vastaajana tuomioistuimessakin.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005893008.html
Kaikenlaista sitä nykyipanat keksii. *facepalm*
Vammaisia kaikki
"Jackpot: 40 pistettä
-Harrasta seksiä yli 50-vuotiaan kanssa "
Jos ollan vaimon kanssa reissussa, hän saa näpä pisteet. Itse täytyy odottaa vielä pari vuotta :)
Voiskiko laivayhtiön henkilökunta paheksunnan sijaan julkaista pelistä fiksumman version? Sinänsä tälläiset jutut on hauskoja, kun tehtävät on valittu hyvän maun rajoissa ja jopa niin, että niistä on apua muille.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa, että mielettömän hauska idea tuollainen peli. Tosin jotkut tehtävät tosiaan mauttomia. Jos mitään pelikoneita ja ostoskärryjä ei kuitenkaan heitettäis mereen eikä kustais hissiin. Ei niinku turmeltais laivayhtiön tai muidenkaan omaisuutta.
Joo peli ideana voisi olla hauska, jos tehtävissä olisi mitään järkeä. Miten kellekään lukioikäiselle voi tulla edes mieleen, että olisi hyvä idea laittaa pisteytetyksi tehtäväksi tiputtaa pelastusvene mereen tai laukaista palohälytin laivassa?! Täytyy olla jotenkin jälkeenjäänyt sen joka noita on keksinyt, ei mene todellakaan nuoruuden piikkiin edes.
Myöskään nuo "purista tuntemattoman persettä", "nylkytä tuntemattoman jalkaa", "varasta tuntemattoman juoma" tyyppiset tehtävät ei varmaan ole sen tuntemattoman mielestä ok. Jestas mitä itsekästä kusipäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa, että mielettömän hauska idea tuollainen peli. Tosin jotkut tehtävät tosiaan mauttomia. Jos mitään pelikoneita ja ostoskärryjä ei kuitenkaan heitettäis mereen eikä kustais hissiin. Ei niinku turmeltais laivayhtiön tai muidenkaan omaisuutta.
Joo peli ideana voisi olla hauska, jos tehtävissä olisi mitään järkeä. Miten kellekään lukioikäiselle voi tulla edes mieleen, että olisi hyvä idea laittaa pisteytetyksi tehtäväksi tiputtaa pelastusvene mereen tai laukaista palohälytin laivassa?! Täytyy olla jotenkin jälkeenjäänyt sen joka noita on keksinyt, ei mene todellakaan nuoruuden piikkiin edes.
Myöskään nuo "purista tuntemattoman persettä", "nylkytä tuntemattoman jalkaa", "varasta tuntemattoman juoma" tyyppiset tehtävät ei varmaan ole sen tuntemattoman mielestä ok. Jestas mitä itsekästä kusipäisyyttä.
Nehän on tahallaan vedetty överiksi, ei kukaan tee tuollaista...
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tuohon 5-10 pistettä asti ajattelin että olispa mun abiristeilyllä ollut tämmöstä :D
Vierailija kirjoitti:
Ei taida top 10:n lukio olla?
Monestihan ne jotka ahkerasti opiskelevat, juhlivat vielä ahkerammin...
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla oikeasti noin tyhmiä nuoria, tuon on pakko olla joku vitsi.
Heipä hei te kaikki vanhat pierut. Eri kiva, että seuraatte näin myös nuorison kuulumisia.
Tehtävänannot tuossa listauksessa ovat varsin kekseliäitä tosin itsestäni ei olisi ollut niitä lukioaikanani toteuttamaan. Mutta ehkä nyt kun olet jo yli viisikymppinen jotakin tehtävälistan kohtaa voisi vaikka yrittää. Vaatii kyllä sopivan porukan ympärille. Vapaita naisiakaan ei ole ympärillä.
Missä olettekaan nyt Terhi, Jaana, Tarja, Susanna, Paula, Hannele, Pirjo, Suvi ???? Yhyy ..
Samanlaista menoa oli jo yli 20 vuotta sitten abi- ja Goom-risteilyillä.
Ei saatu pisteitä mutta tehtävä joka tuli suoritettua kolme kertaa samalla risteilyllä.
Terästä tuoppia omalla kysellä ja jätä tuoppi odottamaan nauttijaansa. Kaksi ensimmäistä lokkia ei edes huomannut mitään vaan joi hyvällä juomahalulla :) Kolmatta stobea tuli vissiin terästettynä hiukan liikaa kun toisen kulauksen jälkeen sylki juomat pois.
Paljon pisteitä tuli? Ainakin oli hiton hauskaa katsoa kun lokit säästi rahojaan...
Mä olisin nuorena ja hölmönä lähtenyt tollaseen mukaan ihan satavarmasti. Varmaan tämäkin lista on vitsillä kirjoitettu ja sinänsä hauska. Alkupään tehtävät ovat hauskoja ja harmittomia ja siinä mielessä peli on kiva idea. Mutta joku aina yllytyshullu haluaa näyttää ja inspiroituu tosissaan toteuttamaan tuota hardcore-osastoa. Kenenkään omaisuuden tuhoaminen ei ole hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida top 10:n lukio olla?
Work hard, play hard.
Voi voi, sääliksi käy omat nuoret kun eivät suostu millekään lukioristeilyille lähtemään.
Jäävät paitsi nuoruuden huvituksista.