Helsinkiläislukiossa levisi risteilylle suunniteltu peli – pisteytetty tehtävälista järkytti Silja Serenaden henkilökunnan: ”Mauttomuuden rajan yli”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005893008.html
Kaikenlaista sitä nykyipanat keksii. *facepalm*
Kommentit (151)
Yäk, eipä ainakaan tule enää mieleen mennä risteilyille, tuollaisten sikailijoiden jälkeen.
Elleivät nosta laivoilla ikärajaa 20 vuoteen.
Mitä? Onko hauskanpito nykyään tälläistä suorittamista? To do -lista? Missä on ex tempore -örvellys? Vttu mitä byrokraatteja.
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoriso on sekaisin. Mitään/ketään kunnioittamattomia minä_minä_kusipää -urpoja. Millainen maa on Suomi, kun nämä sekoboltsit on aikuisia.
Nää on näitä, jotka haluu kaikki olla pomoja, vaikkei kenestäkään siihen ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla oikeasti noin tyhmiä nuoria, tuon on pakko olla joku vitsi.
Tietysti tuo on vitsi. Ehkä joku kuvittelee suorittavansa listan läpi tai joku toinen yrittää.
Muuten se on laadittu ihan kieli poskessa ja sillä mielellä, että katsotaan moniko ottaa tosissaan.
Kukaan ei tietenkään ota vastuuta, jos ja kun jokunen villi-ihminen lähtee sekoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Omat iäkkäät vanhempani osuivat joskus samaan aikaan risteilylle mitä abiristeily. Sanoivat että eipä saanut paljoa nukuttua sinä yönä kun jatkuvasti oltiin häiriköimässä ja hakkaamassa ovia yms, joka puolella oksennusta. Henkilökunta ei tietenkään puuttunut asiaan "kun on sellainen abiristeily." Joten muille matkustajille ei ehdottomasti pitäisi koitua mitään häiriötä jos niitä risteilyjä on pakko edelleen järjestää. Tai ainakin varausvaiheessa voisi selkeästi tuoda ilmi että laivalle on varattu jo abiristeilyjä x määrä.
Osuivat? Kaikki yli 20v tietää olla matkustamatta laivalla abiristeilyjen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Todella ikävää tällainen. Olin viime vuonna laivalla ensimmäistä kertaa ja oli se meno aivan uskomatonta. Valtavia teinilaumoja vetämässä ekoja laivakännejään ja paikkojen paskomista. Ties kuinka monta kertaa joku kävi kiinni takamukseen tai yritti saada hyttiin. Jotenkin todella ilettävää ja ahdistavaa toimintaa, tietääpähän, etten uudestaan mene.
Ja pöh, yleensä laivalla on ihan rauhallista. Katso tarkemmin millaiselle reissulle menet. Jos siellä on ohjelmaa eläkeläisille ja lapsiperheille, meno on ihan toista.
En itse juo enkä rellestä, mutta laivoilla on välillä jo liiankin vähän juhlatunnelmaa ja bailumeininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat iäkkäät vanhempani osuivat joskus samaan aikaan risteilylle mitä abiristeily. Sanoivat että eipä saanut paljoa nukuttua sinä yönä kun jatkuvasti oltiin häiriköimässä ja hakkaamassa ovia yms, joka puolella oksennusta. Henkilökunta ei tietenkään puuttunut asiaan "kun on sellainen abiristeily." Joten muille matkustajille ei ehdottomasti pitäisi koitua mitään häiriötä jos niitä risteilyjä on pakko edelleen järjestää. Tai ainakin varausvaiheessa voisi selkeästi tuoda ilmi että laivalle on varattu jo abiristeilyjä x määrä.
Osuivat? Kaikki yli 20v tietää olla matkustamatta laivalla abiristeilyjen aikaan.
Usein ne on suljettu ulkopuolisilta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005893008.html
Kaikenlaista sitä nykyipanat keksii. *facepalm*
"ipanat"?!
Aikuisia ihmisiä, ja aivan puupäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saata na kuinka lapsellista. Ton listan tekiköiden vanhemmat ovat epäonnistuneet kasvatuksessa tyystin.
hahahaha
ajhahahahahah
Niin että nuorena risteilylle vaan virkkaamaan sukkia ja täyttämään ristisanatehtäviä? Tuollaise meininki oli jo 20v sitten vaikka mitään tehtävälistoja ei mukana ollutkaan.
No ei kyllä ollut. Vaikka ryypättiin, ja jotkut harvat jopa nussivat, ei abiristeilyillä mitään vajakkeja sentään oltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella ikävää tällainen. Olin viime vuonna laivalla ensimmäistä kertaa ja oli se meno aivan uskomatonta. Valtavia teinilaumoja vetämässä ekoja laivakännejään ja paikkojen paskomista. Ties kuinka monta kertaa joku kävi kiinni takamukseen tai yritti saada hyttiin. Jotenkin todella ilettävää ja ahdistavaa toimintaa, tietääpähän, etten uudestaan mene.
Ja pöh, yleensä laivalla on ihan rauhallista. Katso tarkemmin millaiselle reissulle menet. Jos siellä on ohjelmaa eläkeläisille ja lapsiperheille, meno on ihan toista.
En itse juo enkä rellestä, mutta laivoilla on välillä jo liiankin vähän juhlatunnelmaa ja bailumeininkiä.
Lisäksi pikkujouluaika ja kevättalvi on levottomampia kuin monet muut. Ihan kuin hiihtokeskuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saata na kuinka lapsellista. Ton listan tekiköiden vanhemmat ovat epäonnistuneet kasvatuksessa tyystin.
hahahaha
ajhahahahahah
Niin että nuorena risteilylle vaan virkkaamaan sukkia ja täyttämään ristisanatehtäviä? Tuollaise meininki oli jo 20v sitten vaikka mitään tehtävälistoja ei mukana ollutkaan.
No ei kyllä ollut. Vaikka ryypättiin, ja jotkut harvat jopa nussivat, ei abiristeilyillä mitään vajakkeja sentään oltu.
Varmaan 25 v sitten kuuntelin vieressä, kun joku kertoi risteilystä missä juostiin alasti ja samalla työnnettiin kaveria ostoskärryissä. Paikalle osunut mummo vain kiitteli nykynuoria urheilullisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hahahaha
ajhahahahahah
Varmaan 25 v sitten kuuntelin vieressä, kun joku kertoi risteilystä missä juostiin alasti ja samalla työnnettiin kaveria ostoskärryissä. Paikalle osunut mummo vain kiitteli nykynuoria urheilullisiksi.
Niin, eli pari puupäätä. Nyt vaikuttaa siltä, että lukiot ovat täynnä näitä.
Juuri tälläisten lapamatojen takia jopa vanhemmillekkin olin tekemässä IHAN sovintoa, etten suostuisi menemään risteilylle
1. Ihmisen IQ tippuu kuin Concordia kylkeen. Kaikki vuodet lukiossa vietetty ovat raaka totuus mitä rahantuhlausta joidenkin opetus oli.
2. En halua olla mukana häpäisemässä omaa kunniaa.
3. En haluaisi kuolla laivaan jos kapteenikin on joutunut 1. tilanteeseen
4. Rahantuhlausta... on selkeämmin paljon halvempaa ja turvallisempaa juoda itsensä kaatokänniin keskellä kaupunginkatua alasti poliisien takavarikoidessa lompsasi, kuin olla "sinä hetkenä" laivalla.
Itse kun olen opiskellut laivojen historiaa ja niiden kolareita ja niitä varten asetettuja korjauksia, voin vaan vakuuttaa, että tyhmyys on laivalla aina läsnä. Olen mielelläni maalla juomassa simaa kun laiva uppoaa ja tyhmimmät ihmiset sitten istuu kannella miettien millä uudella tavalla he imee "bissensä".
t. Rehti Ylioppilas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hahahaha
ajhahahahahah
Sain käsityksenettä hullua jengiä oli ainakin sen yhden luokan verran.
Silloin järjestettiin luokkien omia risteilyjä. Ikärajat nousi, kun meno lähti lapsesta ja toisinaan valvovat opettajat oli eniten kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hahahaha
ajhahahahahah
Sain käsityksenettä hullua jengiä oli ainakin sen yhden luokan verran.
Silloin järjestettiin luokkien omia risteilyjä. Ikärajat nousi, kun meno lähti lapsesta ja toisinaan valvovat opettajat oli eniten kännissä.
*Lapasesta.
Silja Line tekisi oikein, jos antaisivat porttarin kyseisen lukion oppilaille.
Vierailija kirjoitti:
Jackpot: 40 pistettä
-Jää Maarianhaminassa laivasta
-Juokse promenadin läpi alasti kello 17.00-20.00 välillä
-Harrasta seksiä yli 50-vuotiaan kanssa
-Älä käytä mitään päihteitä risteilyn aikana
-Älä poistu hytistä koko risteilyn aikana
Automaattinen voitto
-Heitä pelikone mereen
-Päästä pelastusvene vapaaksi siten, että se tippuu mereen
-Vedä palohälytin
Hmmm...melkein menin halpaan. Tallink-Siljan sissimainontaa. 50+ setämiehiä yritetään aina rahastaa.
Huvittavaa miten moni ottaa tämän ihan tosissaan :O
yo kirjoitti:
Juuri tälläisten lapamatojen takia jopa vanhemmillekkin olin tekemässä IHAN sovintoa, etten suostuisi menemään risteilylle
1. Ihmisen IQ tippuu kuin Concordia kylkeen. Kaikki vuodet lukiossa vietetty ovat raaka totuus mitä rahantuhlausta joidenkin opetus oli.
2. En halua olla mukana häpäisemässä omaa kunniaa.
3. En haluaisi kuolla laivaan jos kapteenikin on joutunut 1. tilanteeseen
4. Rahantuhlausta... on selkeämmin paljon halvempaa ja turvallisempaa juoda itsensä kaatokänniin keskellä kaupunginkatua alasti poliisien takavarikoidessa lompsasi, kuin olla "sinä hetkenä" laivalla.
Itse kun olen opiskellut laivojen historiaa ja niiden kolareita ja niitä varten asetettuja korjauksia, voin vaan vakuuttaa, että tyhmyys on laivalla aina läsnä. Olen mielelläni maalla juomassa simaa kun laiva uppoaa ja tyhmimmät ihmiset sitten istuu kannella miettien millä uudella tavalla he imee "bissensä".
t. Rehti Ylioppilas
Tämä kuulosti enemmänkin ylimieliseltä ylioppilaalta kuin rehdiltä sellaiselta...
Jos noiden tuon ikäisten henkinen taso on tällä tasolla että väsäävät älyttömiä listjoa ja vielä tekevät niitä siinä mainittuja asioita ja dokumentoivat someen, niin ei näytä hyvältä tulevien veronmaksajien tulevaisuus täällä Suomessa.