Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuivalta päänahka - mikä auttaa?

Vierailija
08.11.2018 |

Vedänkö öljypullon päähän?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtelu laimennetulla etikalla. Esim. neljä osaa vettä ja yksi etikkaa. Mulla noista öljyistä ja rasvoista ei ollut mitään apua, kun ne kuitenkin piti sitten pestä sampoolla pois. Etikka palauttaa päänahan luontaista hapanta tasapainoa, jonka sampoo vie.

Vierailija
2/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kookosöljyn vaikuttaa muutaman tunnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body Shopin inkiväärishampoo

Vierailija
4/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöksi nivean vartalovoidetta paljon ja pipo

Aamulla pesu

Vierailija
5/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko pää vai esim. hiusraja? Mulla kuivaa parin sentin levyinen osio otsan kohdalta ja laitan siihen niveaa yöksi, pesen aamulla hellävaraisella shampoolla. Vähän hankala laittaa mutta auttaa. 

Vierailija
6/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitä kookosöljyä ja kun jäähtyy sopivasti niin päähän se. Yöksi vaikka

Vierailija
7/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lääkäriin ja pyydä Diprosalic -liuosta.

Itselläni kuuriluonteisesti ainoa mikä todella auttaa. Ja mulla siis niin kuiva päänahka, että pahimpina aikoina siitä pölisee sellaista kuivaa hilsettä kun heilutan päätä.

Toki jos ei ole kovin paha, niin noi voiteet ja öljy voi auttaa. Itse kokeilisin kotikonstina ensimmäiseksi tuota etikkaa.

Vierailija
8/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koko päänahka on kuiva ja kutiaakin. Atopiaa on lievästi

Vierailija
9/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kuivalta päänahka. Tunnen tutun jonka lemppari on Kuiva ...en suosittele!

Vierailija
10/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

shampooallergia? Kokeile esim lushin palashampoota tai apteekin hellävaraisinta.

Vierailija
11/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesu vain kerran viikkoon vauvashampoolla. Jos tukka näyttää rasvaiselta, niin laita vaikka letille, Jos on pitkät hiukset. Sitten ei edes huomaa että se on rasvainen! Liiallinen tukan pesu, varsinkin shampoilla, aiheuttaa päänahka- ja hiusongelmia, joihin sitten taas tarvii muita tuotteita, ja bisnes pyörii.. minun hiukset ja päänahka ainakin on sitä parempi, mitä vähemmän siihen käyttää mitään tuotteita.

Vierailija
12/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antihistamiini auttaa kutinaan, XZ:n öljyhoitoshampoo on mulla käytössä, apteekista saa myös erilaisia shampoita ja kutinaa helpottavia liuoksia, mutta hilsejutut kannattaa unohtaa.

Ihotautilääkäriltä saa järeämpiä aineita kuuriluonteiseen käyttään. Lääkäri myös näkee, onko päänahassa jotain ongelmia.

Vierailija
13/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PLS kirjoitti:

Pesu vain kerran viikkoon vauvashampoolla. Jos tukka näyttää rasvaiselta, niin laita vaikka letille, Jos on pitkät hiukset. Sitten ei edes huomaa että se on rasvainen! Liiallinen tukan pesu, varsinkin shampoilla, aiheuttaa päänahka- ja hiusongelmia, joihin sitten taas tarvii muita tuotteita, ja bisnes pyörii.. minun hiukset ja päänahka ainakin on sitä parempi, mitä vähemmän siihen käyttää mitään tuotteita.

Luin jostakin lääkärin mielipiteen, että kutinan takia hiuksia nimenomaan pitää pestä eikä pitää likaisina.

Vierailija
14/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi voidekäsittely eli päänahkaan perusvoidetta (aqualan tmv) muutamaksi tunniksi ja sitten pesu. Pesuun ei köytetä sampoota vaan sama perusvuode toimii pesuaineena. Voidekäsitttelyä voi toistaa niin kauan kuin päänahka on huonona. Muuten hiustenoesu tehdään perusvoiteella, esim humektan on hyvä. Pahimpaan kutinaan kuiviin hiuksiin voi iltaisin laittaa apteekin aconin hiuspohjaseerumia. Näin itse olen saanut hiuspohjan kuntoon.

Vierailija
15/15 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi Selukos kuurina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi